Gelukskoekjes

Hoi!

Ik heb misschien een beetje een aparte vraag.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik een onderwerp als deze hier plaats, zo niet sorry dan :stuck_out_tongue:
Ik heb een vriendin en het gaat niet zo goed met haar op het moment.
Ik kwam op het idee om gelukskoekjes voor haar te maken, met lieve teksten erin enzo.
Nou heb ik me rot gezocht op internet naar recepten… en geen eentje is hetzelfde (tenzij ze gekopieerd zijn van een andere site)!
Bij de een moet je 7 lepels olie doen, bij de ander alleen een klontje boter…
Ook op GS vond ik een recept maar ook deze lukte niet.
Ik heb het nu 3 keer geprobeerd en elke malloot zou zeggen, stop er maar mee, maar ik ben vastberaden (en koppig) en ik wil dat het lukt! :stuck_out_tongue:

Dus mijn vraag; is er iemand die ā€œervaringā€ heeft met het maken van gelukskoekjes? Waar moet ik op letten, wat is het beste recept?
Ik heb namelijk telkens dat de koekjes te snel hard worden, of scheuren als ik ze wil dubbelvouwen, of juist niet hard willen worden en te ā€˜degerig’ lijken te zijn…

Wie o wie weet mij te helpen? :slightly_smiling_face:

Liefs!

Wat een leuk idee! Ik kan je alleen niet helpen, sorry. Misschien in een kookboek kijken? Iedereen kan iets op internet plaatsen, dus een kookboek zal betrouwbaarder zijn.

Dankjewel (en dankjewel voor je reactie)! Haha.
Ja ik zocht ook al in kookboeken bij ons in huis, maar ik kan nergens een recept vinden voor deze koekjes… en ik heb niet echt geld om een kookboek speciaal daarvoor te kopen.
Ik kan wel eens in de winkel kijken en overschrijven. Moet ik wel een boek vinden waar het in staat…
Maar dankjewel voor de tip in ieder geval :slightly_smiling_face:

of je gaat naar de bibliotheek, daar heb je meestal ook wel kookboeken :slightly_smiling_face:

Wat leuk :slightly_smiling_face:
Maar ik ben bang dat ik ook geen idee heb. Ik denk trouwens wel dat je het beste in een kookboek (bibliotheek/van iemand lenen?) kan kijken.

Volgens mij heb ik een recept pas geleden gezien… ;O

Idd ik heb een kookboekje met een recept ervoor.

Chinese gelukskoekjes:

Ingredienten:
3 eiwitten
60g poedersuiker
50 gram gesmolten boter
60g bloem

Strookjes papier met spruiken, moppen of horoscopen

Verwarm de oven voor op 180 graden.Vet een pakplaat licht in. Teken drie cirkels met een doorsnee van 8 cm op een vel bakpapier. Keer het om en leg het op de bakplaat. Doe de eiwitten in een schone, droge kom en klop ze schuimig. Voeg de poedersuiker en boter toe en klop tot een glad mengsel. Voeg de bloem toe en roer tot een glad mengsel. Laat het nu 15 minuten rusten. Strijk met een mes 3 theelepels van het beslag in iedere cirkel uit. Bak 5 minuten tot de randen licht gekleurd zijn. Werk nu snel en neem de rondjes met een paletmes van de plaat. Stop een strookje met een spreuk in elk koekje. Vouw ze dubbel en daarna nogmaals dubbel over de rand van een kom. Gebruik eventueel een theedoek, want de plaat en de koekjes zijn heet! Laat ze op een rooster afkoelen. Bak de overige koekjes op dezelfde manier, maar niet meer dan drie tegelijkertijd omdat de koekjes snel hard worden en dan kunnen breken.

De gelukskoekjes kunnen na het bakken twee dagen in een afgesloten trommel worden bewaard.

AAgghh wat leuk! Heb je een bibliotheek in de buurt? Want dan zal ik daar kijken, dat is wel betrouwbaar

Allereerst; dankjulliewel voor al jullie lieve reacties! :slightly_smiling_face:

Ik ga het snel eens hiermee proberen! Dankjewel, wie weet! :grinning:

Ik laat het jullie weten als het gelukt is! haha :slightly_smiling_face:

Wat lief van je !

Oke asjeblieft!

Haha dankjewel!
Ik zou bijna naast m’n schoenen gaan lopen met al jullie lieve woorden haha!

Is het gelukt of niet? (: