gelukkig maar engels.

Ik heb sinds een paar weken een harstikke leuk leven; aaridige nieuwe vrienden en familie.

Maar doe heel erg mijn best voor school haal ook harstikke goede cijfers alleen voor engels is het 5 6 jes cultuur, baal hier zo van doe zo verschrikkelijk mijn best! Hebben jullie tips zit in mijn examenjaar en wil slagen dit jaar, heb al 1,5 uur in de week bijles, 4 engelse lessen per week en wil daarnaast nog een uur zelfstudie doen in een tussenuur en lees iedere dag een aantal bladzijdes uit een engels boek.

Bedankt voor het antwoorden!

Ik denk dat je niet veel meer kunt doen, je werkt er al zelf thuis aan en je hebt al bijles.
Soms is het gewoon accepteren dat je in iets nu eenmaal niet goed bent.

Je kan films en series in het Engels zonder ondertiteling gaan kijken. en met een zes voor Engels mag je ook best tevreden zijn.

Je kan nou eenmaal niet in alles goed zijn. Wat mij heel erg hielp is dat ik een jaar lang alleen maar engels kon praten met een uitwisselingsstudente die mij thuis woonde. Je hebt natuurlijk geen uitwisselingsstudent, maar misschien kan je eens met een familielid een tijdje Engels spreken?

dank jullie wel voor de reacties moet gewoon te vrede zijn maar dat is moeilijk

+ Engelse muziek luisteren en je verdiepen in songteksten

:slightly_smiling_face:

Series en films kijken inderdaad, train je je luistervaardigheid ontzettend goed mee! Wat ik dan handig vind is om de Engelse ondertiteling er onder te zetten.