Geluiden tijdens toets

Hoi
Is er iemand die zich herkent in het volgende:
Als ik geconcentreerd zit te studeren of als ik een tentamen maak, heb ik vaak -halverwege- een minuut of 10 op rij dat alle omgevingsgeluiden keihard klinken. Dus als iemand dan iets uitgumd of zijn flesje neerzet heb ik zoiets van: AAAH maak niet zo’n kabaal!!
Op internet kan ik alleen ‘hyperacusis’ vinden, maar dat is als áltijd de omgeving heel hard klinkt… Het heeft vast met stress te maken ofzo.
Iemand?

Oh dat heb ik ook! Het is echt heel storend, want dan kan ik me niet meer concentreren.

Dat heeft vooral met jouw concentratie te maken. Bij mij ten minste, want ik heb precies het zelfde, waardoor ik nooit binnen de tijd een toets af heb.

Oordopjes!

Oordopjes helpen niet, het heeft te maken met stress denk ik.
Maar het ziet er wel belachelijk uit als je in een doodstille tentamenzaal met je vingers je oren dichtdrukt xD
Misschien toch een keer naar de dokter…

ja dan heb je concentratieprobleem,
misschien is het wel ADD ofzo? Ik weet niet zo goed wat ADD is, maar een meisje uit mijn klas heeft het en die kan echt niet concentreren…

Aah dat is irritant inderdaad, ik kan me tijdens toetsen ook zooo ergeren aan snuivende of luid ademende mensen :’)
Alleen kan ik me er na een tijdje wel overheen zetten, het is niet zo dat ik daardoor totaal uit mijn concentratie ben ofzo.

Ik kan me ook nog wel concentreren, maar vind het wel irritant :stuck_out_tongue: Zeker als je een tentamen van 3 uur hebt.

Same problem

Ik heb dat ook heel erg. Ook tijdens gewone lessen. Ik kan dan echt niet werken als iedereen om mij heen aan het blèren is.

Ik heb dat heel erg met pennenklikken, en als je het eenmaal gehoord hebt, dan blijf je het horen. Ik kan me dan niet meer focussen… dit had ik dus ook op mn examen. Gelukkig was ik toen nog halfdoof aan 1 oor. dus deed ik mn vinger in mn andere en dan hoorde ik er niks meer van:D

Ik heb dat ook! Vooral op het einde van een examen of test, dan is iedereen klaar en dan hoor je plots superveel pennengeklik!

Ik heb dat ook! Vooral op het einde van een examen of test, dan is iedereen klaar en dan hoor je plots superveel pennengeklik!

Oei, twee keer geplaatst…

onder mijn vorige franse toets ging mijn docent een verhaal vertellen over een concert van Anouk waar ze die avond heen ging! ik vond het echt heel iritant:p

Ja maar ik bedoel niet dat ik me stoor aan de normale geluiden, maar dat die normale geluiden véél harder klinken. Echt hoofdpijn-hard. Hetzelfde idee alsof je muziek zó hard staat dat je hem zachter zet omdat het pijn doet.
Alleen dit kun je niet zachter zetten :’)
Na een tijdje gaat het ook altijd weer weg. Als ik dat bijv. onder de douche heb dan zet ik hem echt uit omdat ik oorpijn krijg van het kabaal.

Misschien moet je echt langs de dokter gaan, want volgens mij is dit niet erg normaal. Of het komt gewoon door stress. Ik heb wel dat ik er echt niet tegen kan als mensen iets zeggen onder een toets, als iemand wat vraagt bijvoorbeeld. Dan moet ik altijd echt stoppen met lezen want dan kan ik me niet concentreren, maar dat is denk ik niet echt raar.

Ik heb dit gelukkig niet! Soms als de klas naast ons heel veel lawaai maakt gaat de docent er even heen om te vragen of ze zachter kunnen doen. Want een aantal klasgenoten heet er echt last van terwijl ik er amper iets van merk.

-

Nee ik raak niet snel afgeleid en ja ik slaap goed :wink: De geluiden leiden me ook niet echt af, maar het maakt denken wel een stuk moeilijker als je als het ware ‘je eigen gedachten niet kunt horen’.
Maar het zijn dus echt héle zachte geluiden die je normaal gesproken niet eens merkt, die dan ineens keihard worden. En ik denk niet dat we muziek mogen luisteren tijdens tentamens.