Geluid uit laptop, niet uit oortjes, helpp

Hay,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe harde schijf in mijn laptop (de oude was vrij dood), en alle oude programma’s zijn weer geïnstalleerd, maar als ik mijn oortjes aansluit dan kreeg ik eerst altijd zo’n schermpje dat je moest bevestigen dat er iets aangesloten was en dan kwam het geluid gewoon uit mijn oortjes, maar dat krijg ik nu dus niet meer, als ik die oortjes nu aansluit komt het geluid nog gewoon uit de laptop.
dus, weet iemand wat ik moet installeren,en of dat wat kost? want ik heb eens op google gekeken en daar vond ik maar 1 ding en daar moest je voor betalen, of is dat normaal?

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

upje , niemand?

Nee, dat kost niets want het hoort standaard bij je laptop, niet zomaar iets gaan downloaden want het hoort er dus standaard bij te zitten.

Kijk eerst eens bij je instellingen voor het geluid, misschien is het wel iets wat je aan kunt zetten ofzo.
Anders vragen aan degene die je laptop heeft gemaakt?

oke, dankjewel :slightly_smiling_face:

Misschien heb je het dingetje per ongeluk in het gaatje van de ‘opnemer’ gedaan?

haha dat had ik vandaag nog maar ik had hem in de verkeerde gedaan! ik heb ana de zijkant van mn laptop 2 gaatjes zitten waar mijn oortjes in kunnen, in de 1 doet die het niet en komt het geluid nog steeds uit mn laptop, bij de ander doet hij het wel dus misschien heb ik hem in de verkeerde gedaan?xx