Gelovig en holebi

Hoi allemaal

Ik weet niet of hier gelovige holebi’s zitten. Maar ik maak toch maar even een topic aan.

Zelf ben ik christen en ik worstel met biseksuele gevoelens. Ik ben momenteel echt verliefd op een meisje( al anderhalfjaar ongeveer ). Ik weet dat dit niet goed is, maar ik kan er niets aan doen. Mijn familie zou het vreselijk vinden als ze het wisten. Ookal zou ik het graag willen vertellen. Ik vind het zelf ook niet goed.

Hoe gaan jullie hier mee om?

xx

Wat lastig voor je zeg… Ik kan je verder niet helpen, heb het zelf niet.
Ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

Ik ben zelf niet gelovig, maar ik vind het zo vreemd dat christenen homoseksualiteit niet kunnen accepteren. Ik weet niet, ik kan daar gewoon echt niet bij…

Maar ik heb verder geen tips voor je of wat dan ook, ik denk dat je familie je maar gewoon moet accepteren zoals je bent. God heeft je immers zo gemaakt, niet waar?

Ik ben zelf ook echt christelijk, alleen vind ik zefl dat he mag bepalen of je op jongens op meisjes valt, natuurlijk wel als je er 100% zeker van bent maar ook hoe jij er tegenover god bij staat, er staat in de bijbel dat de man bestemd is voor de vrouw, maar weetje die gevoelens die jij hebt gaan zo tegen je geloof in, dat lijkt me erg moeilijk voor je.

Er zijn zat christenen die homosexualtietijd wel accepteren, ik doe dat zelf ook.

ik accepteer het wel bij andere maar bij mij is het moeilijk want God heeft het niet zo gewilt

Oh ja, sorry zo bedoelde ik het niet helemaal. Ik weet wel dat er heel veel zijn die het wel accepteren, ik wilde niet alle christenen over één kam scheren, maar je snapt wat ik bedoel denk ik…

Als God het niet had gewild had ie er wel voor gezorgd dat het anders was…

Ja, is goed hoor :slightly_smiling_face: maar er zijn ook wel veen ‘soorten’ christenen (phoe daar ook nog soorten van.) de mensen van de ‘zware’ kerk zouden wel sterkt iets tegen homosexualiteit hebben.

Jahe! zo denk ik ook wel eens, dat is moeilijk… maar door de zondeval zijn er ‘foute’ dingen en gewoontes op de wereld gekomen, maar dan denk ik ook wel, dan zijn dus de mensen die homosexueel zijn een foutje?

Oh werkt dat zo… Ik vind het een beetje maar apart allemaal. XD

Ja, snap ik als je het misschien voor de eerste keer hoort. zelf ga ik al mijn hele leven naar een evengelische gemeente en ben met de bijbel opgegroeit voor mij is alles zo normaal!

ik heb zo vaak gebeden tot God of Hij de gevoelens voor dat meisje weg wil halen maar het gebeurd niet :frowning_face: ik weet bijna zeker dat zij het is voor mij , het is al anderhalfjaar… maar ik moet me voortplanten en dat kan niet met een meisje. maar ik zou het denk ik niet kunnen uithouden met een man… ik heb ooit in mijn leven 1 keer een jongen leuk gevonden en voorderest alleen meisjes… ik voel me ook veel meer aangetrokken tot meisjes. ik zou wel een schijnhuwelijk kunnen opzetten met een man waar ik niet van houd maar ik word daar niet gelukkig van, mijn man ook niet en mijn kinderen ook niet. ik zou dan tegen mijzelf en tegen mijn familie liegen . dat is ook niet goed.

Je ouders zouden telerugesteld in je zijn, maar niet minder van je houden, en God ook niet. Als jij echt voelt dat je op meisjes valt, dan is dat zo, je kan er weinig aan doen, het is toch je gevoel. Sterkte ermee. x

Ga alstublieft geen schijnhuwelijk opzetten, dat is gewoon zo sneu voor de kinderen/man. Ken je het programma uit de kast? Daar zitten ook weleens christelijke mensen tussen, misschien heb je er iets aan.

En ik kwam laatst dit plaatje tegen op tumblr, vind het hem wel mooi. Ik denk dat God iedereen accepteerd, elk mens maakt zondes, zelf zie ik het niet eens als een zonde.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m2tdheL3jl1qdmpxco1_500.jpg

Een van mijn beste vriendinnen is lesbisch en christelijk. Ze zegt dat god van haar houdt en haar accepteerd, want zo is ze door hem gemaakt (:

kijk dit artikel even; precies jouw verhaal!
http://www.ze.nl/p/114222…val_op_vrouwen%E2%80%99__

Als je al zo lang verliefd bent op een meisje, zal je het moeten accepteren dat je bi bent. Je kunt je moeilijk tegen gevoelens verzetten, toch?
Misschien moet je toch maar proberen om er met familie over te praten. Begin bij iemand die je vertrouwd en waar van je weet dat hij/zij niet meteen bot reageert. Het lucht vast en zeker op en misschien krijg je dan de moed om het aan meer mensen te vertellen.
Je familie houdt van je en misschien vinden ze het eerst moeilijk om er mee om te gaan, maar ze zullen het echt wel gaan accepteren!
Maar alsjeblieft verzet je er niet tegen. Ik geloof niet in God, maar als er een God is, dan zal hij echt van je houden hoe je ook bent of je nu op meisjes of jongens valt!

• Voortplanten is geen verplichting
  • Ga geen schijnhuwelijk aan

Ik ben zelf ook christelijk (wel hetero) en vind het zelf ook een moeilijk onderwerp, accepteer wel anderen die bi/gay zijn. Het lijkt me zo vervelend om zelf die gevoelens te hebben en tegelijkertijd christelijk te zijn… Ik weet niet precies wat ik er over moet zeggen, maar ik wil je wel veel sterkte wensen voor deze lastige tijd. En vergeet niet dat God altijd van je houdt.