Geloven jullie in tijdelijke 'breaks'?

Hoi!

De topictitel spreekt boekdelen…
Geloven jullie in een tijdelijke ‘break’ in een relatie?

Kan dat goed werken, of geloof jij daar juist niet in?

Brand los, zou ik zeggen!

Ik geloof daar niet in. Ik heb al vanaf het begin tegen m’n vriendje gezegt, is het uit dan blijft het uit. Het gaat uit om 'n reden, dus 'n break kan je bij mij niet verwachten (:

als je allebei dezelfde definitie van een ‘break’ hebt.
dus niet zo dat jij bijv even rust wil hebben en hij een break ziet als een kans om met andere meiden te gaan rotzooien.

hmm ik ken iemand die een break heeft gehad en nu gaat het super
maar normaal vind ik het onzin want het is tog voor een reden uitgegaan?

-noboyfriend-_-

Hmmm
Misschien als het 1x is… als het vaker is dan wordt het een knipperlichtrelatie en dat vind ik zo’n onzin!
Maar ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, zo’n break. Waarom zou je dat doen als je elkaar echt leuk vind?

Nee, daar geloof ik niet in.

Mijn ervaring is dat een break nemen een subtiele manier van dumpen is.

Ik geloof er totaal niet in.
Heb het zelf nooit gehad omdat ik altijd de instelling heb gehad van uit is uit.

Bij vriendinnen zie ik eigenlijk alleen maar pijn en verdriet bij die tijdelijke break ups

nee eigenlijk niet weg is weg op is op

Ik geloof er wel in. Ik heb nu weer met mijn ex waar ik eerst een jaar mee gehad heb. Door bepaalde omstandigheden ging het uit tussen ons maar we zeiden tegen elkaar van ik zou ooit nog wel een keer met je willen proberen. Toen hebben we 9 maanden gewoon geprobeerd weer vrienden te zijn. En nu hebben we al weer 5 maanden en gaat het beter als eerst.

Ik geloofde er ook totaal niet in, totdat het mezelf overkwam. Waren eerst zo’n anderhalf jaar samen, toen 4 weken uit elkaar geweet (het was alleen écht uit, we gingen niet uit elkaar met als idee dat het tijdelijk was maar dat werd het uiteindelijk toch) en nu zijn we ondertussen alweer een jaar samen en het gaat beter dan ooit:)

Ligt eraan hoe je het zegt, als het gewoon uit is en na een tijdje het weer aangaat, geloof ik er wel in. En als het is van: ‘‘Ik wil even zonder je.’’, geloof ik er niet in.

Dan is uit gewoon uit.

Het kan wel, soms heb je nou eenmaal een pauze van elkaar nodig om na te denken, maar ik denk dat het het meerendeel van de keren niet goed afloopt als er eenmaal een break is geweest.

ja ik heb precies het zelfde. toen het uit was, was het echt uit. Erna hebben we wel heel lang erover gedaan om ons weer op ons gemak te voelen bij elkaar en elkaar te vertrouwen

Nee, ik geloof er niet in.
Ik heb het ook nooit meegemaakt, maar ik denk dat als ik ooit zoiets doe, de verliefdheid helemaal weg zal zijn.
Je gevoelens voor die persoon zijn wel minder als je een break neemt, en ik denk dat ze bij mij helemaal weg gaan als mn gevoelens ondertussen echt weinig zijn.
Aan de andere kant, als je nog echt gevoelens voor die persoon hebt, kan je er ook achter komen dat je gewoon heel veel van elkaar houd en eigenlijk niet zonder elkaar kan.

Een ‘vriendin’ van me is 2x tijdens een ‘break’ ‘vreemdgegaan’
Allebij de keren tijdens een andere break :'D

Nee, want volgens mij draait dat er meestal op uit dat het alsnog uitgaat. En er ontstaat denk ik snel verwarring en ruzie doordat het niet echt uit en niet echt aan is (mag je dan wel/niet dingen met anderen doen etc). Maar het ligt denk ik ook aan de reden. Wanneer je niet verliefd meer bent of eigenlijk iets voor iemand anders voelt zou ik het sowieso “vast” uitmaken.

hangt heel erg af van de situatie en de personen

Schijnt heel erg goed te helpen :wink: Ik was het zelf ook van plan, maar heeft alleen niet geholpen omdat hij geen break wou. Maar vriendinnen van mij zeggen dat het goed heeft geholpen, en zijn daarna nog gelukkiger dan in het begin. :slightly_smiling_face: Oh nog 1 ding, ik zou niet om iets heel kleins een break nemen. Er moet ook echt wat aan de hand zijn voor een lange tijd, dan is het verstandig om een break te nemen.