Geloofwaardige smoesjes

Hé! Waarschijnlijk zullen jullie nu allemaal denken bij het lezen van het onderwerp van ‘ugh, kan ze dat niet zelf bedenken?’ Ik geef je helemaal gelijk maar het is een beetje een ingewikkeld geval dit…
Dus ik zal het even uitleggen.

Mijn zus en ik zitten allebei op dezelfde school, toevallig gaan wij ook allebei naar het One Direction concert op 24 én 25 juni. Wij hebben staanplaatsen dus we willen er wel op tijd zijn(lees een uur of 8 's ochtends :wink:). Dit betekent dat wij allebei niet op school zullen zijn op 24 en 25 juni.

Heeft iemand alsjeblieft een goed smoesje voor ons? :bowing_man:

Alvast óntzettend bedankt!

Ziek zijn?

Allebei de griep ofzo, dat jullie elkaar hebben aangestoken.

Je mag wel met een heel goed smoesje komen om te verklaren waarom zowel jij als je zus twee dagen niet op school zijn :’)

Werken jullie ouders mee?

Ja, maar die kunnen dus ook geen goede smoesjes bedenken (’:

trouwerij, begrafenis, opa en oma zoveel jaar getrouwd, of iemand in de familie zo veel jaar oud.??

Ik zat ook te denken aan dat iemand overleden was. Best heftig & je ouders zouden ook moeten meewerken. En daarnaast heb je ook vriendinnen die je of zou moeten voorliegen (denk aan verdrietig zijn etc) of ze moeten het geheim houden. Dus dat lijkt me ook niet echt een tof plan…

Hebben wij ook aan gedacht… Maar is het dan nog geloofwaardig? Als 2 zusjes allebei 2 dagen ziek zijn en dan plots weer allebei beter op dezelfde dag?

Trouwerij (in het buitenland?) , familiefeest idd. Niet met overlijden een smoesje bedenken, dat vind ik best wel respectloos. :blush:

Inderdaad wel heftig… Mijn vriendinnen weten er btw wel van af, dat ik dan weg ben. Eén vriendin gaat zelfs één van de dagen mee

Je opa en oma zijn 50 jaar getrouwd en geven een feest. Ga asjeblieft niet zeggen dat er iemand overleden is, daar kun je jezelf nog flink mee in de vingers snijden naast dat het zwaar respectloos is.

Mee eens… Bovendien heb ik allebei mijn opa’s verloren in 3 maanden tijd, waar ik ook al verlof voor heb gekregen 2 keer…

Jullie ouders zijn naar hun werk gegaan en hebben de deur op slot gedraaid. Aangezien je moeder jouw tas geleend heeft waar jouw exemplaar van de huissleutel nog steeds in zit zitten jullie opgesloten in huis en kunnen jullie niet weg.

En idd niet zeggen dat iemand overleden is. Dat kan gewoon echt niet.

hahaha origineel! Maar of het echt werkt voor 2 dagen, in die tijd zijn mijn ouders al wel weer terug hoor (;

Een huwelijksfeest of jubileum van ene verre tante. En ja, dan moeten jij en je zusje toch wel beiden aanwezig zijn?

Maar echt niet zeggen dat iemand overleden is.

Ziek zijn kan toch gewoon te samen? Ik en mijn vader zijn bijna altijd samen ziek.

!!!