Geloof

Hallo lieve mensen

Ik zag dit topic nog niet staan dus ik open er een.

Ben jij gelovig of niet gelovig, of ertussen in ? En waarom?

xx

ik geloof niet
waarom dat is hele goeie vraag
toch een soort houvast dat er iets moet zijn

Er tussenin. Ik geloof dat er een God is maar ik zou niet weten welke. Er moet gewoon iets zijn dat hoger staat dan ons… En verhalen zoals die van Jezus geloof ik helemaal niet in.

Ik geloof ook niet. Waarom? Ik denk dat ik daar te nuchter voor ben. Ik heb zoiets van, eerst zien, dan geloven. Voor de meeste dingen is er ook wel een verklaring dus ik vind het niet zo aannemelijk dat er een God zou zijn.

Ik geloof niet, omdat ik gewoon niet-katholiek ben opgevoed. Ik zit wel in een katholieke school, maar dat katholiek gedeelte faalt gewoon.
Maar ik heb respect voor de mensen die geloven.

Niet.
Ik geloof niet in iets wat niet bestaat.
De bijbel kan door iedereen geschreven zijn.
De mens word al veel te vaak voor de gek gehouden met onzin en fantassie.
Alles wat leeft is een wonder, maar ik zoek niet naar iets wat dat gemaakt heeft. Om te verklaren dat wij leven heeft iemand ooit bedacht dat er een god zou bestaan.
Van een sprookje maken sommige mensen waarheid van. Of denken ze dat het echt is.
Ik vind het pure toeval dat er leven is, en dat er aarde is.
Ik ben er ook blij om. Maar ik laat me leven niet leiden door iets wat er niet is.

Ik geloof wel dat er iets is. Maar zolang er naar mij toe niks is aangetoond of hij daadwerkelijk bestaat, of níet bestaat… hou ik me neutraal en heb ik niet de behoefte om me er in te verdiepen.

Ik vind het prima als mensen kracht en hoop kunnen halen uit het geloof, daar heb ik respect voor, maar ik voel het niet zo persoonlijk.

Hier is al een topic over.
http://forum.girlscene.nl…oid/list_messages/85285/0