geloof

ik ben nu erg geintreseert in het christelijke geloof, en ik geloof ook in god, dat er meer moed zijn dan dit, alleen ik ga niet naar de kerk, en ik ben niet gedoopt, kan ik mijzelf dan wel christelijk noemen?

*moet…
__
UP.

Als jij je zo voelt denk ik wel? Nja ik weet helemaal niks van het geloof of god dus eigenlijk kan ik niet echt antwoord geven
Beschouw dit maar als een upje :slightly_smiling_face:

je kan je noemen hoe je zelf wilt! om christen te zijn hoef je niet perse naar de kerk tegaan of gedoopt te zijn oid.
maar ik zou je er dan wel in gaan verdiepen. wat het geloof nou allemaal inhoudt enzo…

Laat je dopen en ga naar de kerk? :stuck_out_tongue:

want het christelijk geloof is meer dan alleen ‘er is een hogere macht (god)’
:slightly_smiling_face:

als ik jou was zou ik even naar het de : "geloof jij’ topic gaan! Super van je! Evt. zou ik je wel willen helpen!

heee,
christen zijn is meer dan alleen geloven. er komt echt heel veel bij kijken. je moet je ten eerste bekeren. en naar de kerk gaan is ook belangerijk, daar leer je echt heel veel.

ik ben zelf nu al 5 jaar bekeerd, en het is de beste keuze die ik in mijn leven heb gemaakt!

fijn dat je voor God openstaat.

als je vragen hebt kun je ze altijd stellen;)
xxxx

Waarom moet je je je zelf perse een naam kunnen geven?

Ik vind zelf niet dat je persé naar de kerk moet gaan om christen te zijn,
als je denkt aan oude mensen of onderdrukte christenen bijv. die niet naar de kerk kúnnen, zijn die dan opeens ook geen christen meer?

dat vind ik niet, maar tis gewoon zo. het is je leert gewoon veel en het moedigt aan. als christen heb je dat gewoon nodig. tis moeilijk uitleggen maar dat ervaar je als je christen bent…

en het ligt ook aan de reden dat je niet gaat. als je niet gaat omdat je onderdrukt word ofzo, kijk God ziet dat. er is op z’n minst een WIL. en als je niet gaat omdat je nja gewoon niet gaat. dan neem je niet eens de moeite naar Gods woord te luisteren… en dan jezelf een christen noemen dat is beetje raar vind je ook niet?=O

ik ben zelf ook christen,
maarja, je hebt eigenlijk wel gelijk hoor!
maar ik denk dat iedereen gewoon op z’n eigen manier moet geloven.
op de manier die je zelf het fijnst vind.

Wat een ontzettende bullshit. God heeft toch niet zelf geschreven wat er in de kerk gezegd word? Geloven doe je voor jezelf en voor God, niet voor de kerk.

En nee, ik geloof niet.