Geloof jij in God, onderwerp 2.

tokidoki?
ik denk dat niemand hier echt antwoord op kan geven, daarom geloof ik zelf ook niet in God enzo… eerder in de wetenschap, want daar zijn wel aanemelijke bewijzen over gevonden

Is de mens niet verwant aan de aap? Anders zouden er nog steeds apen kunnen evolueren in mensen :S

ik geloof zelf niet erg in god en in die verhalen. Wat ik wel geloof is dat een god je wel kan helpen om je troost te bieden etc. Teminste als jij er echt in gelooft. Die mensen voelen denk ik een soort van opluchting als ze aan het einde van de dag door te bidden hun verhaal kwijt kunnen. In die zin vind ik geloof mooi maar al die gebruiken en rituelen vind ik echt onzin

Ik ben christelijk, dus ja.

ik geloof niet in God, want ik heb het gevoel alsof hij me te vaak heeft laten barsten… wel geloof ik dat Jezus heeft bestaan

Atheist in hart en nieren

Die apen van nu zien er toch niet uit als de apen van vroeger? een groep voorouders splitsten zich in meerdere groepen, waarschijnlijk door barrieres, verschillende leefomgevingen, natuurrampen e.d., en elke groep veranderde op een andere manier. Zie nu ook, de mens evolueert nog steeds, bekendste voorbeeld: de mens wordt steeds langer.

voor de niet wetende …

de aarde is ontstaan door de OERKNAL !
een grote ster die KABOEM zei en het gevolg was dat er planeten ontstonden . een daarvan = DE AARDE so he !

in het begin was de aarde echt super heet ! maar koelde af omdat water uit het heelal de aarde heeft afgekoeld ( heeft miljoenen jaren geduurd)
zo ontstond er dus water op de aarde , en land , omdat dat er was ontstonden er organisme die veranderde in visjes , slakjes en andere dingen beesten. door evolutie kwam er meer leven op aarde . de mens stamt dus wel af van de aap!

supernova

ietscontractie
pirouete effect
pizza effect

nieuw stelsel

aarde was er ook bij

jup…

maar de mens stamt niet af van de aap. dat kan toch helemaal niet.
net als met die bonobo’s

‘hee dit skelet van deze mens lijkt wel op die van een bonobo!’
‘ooh wauw! de mens stamt dus af van de aap!’
‘ja! dit is een tussenversie’

*ahum* MS WAS DAT SKELET GEWOON VAN EEN ECHTE BONOBO!

ik geloof in God.
ik geloof natuurlijk niet alles.
maar al helemaal niet dat ik van apen afstam!

WHAHAHAH X"DD

Geniaal ! :laughing:

ff anders gezegd: met kerstmis en herdenkingen (2e WO of familie) ga ik naar de kerk uit respect daarvoor en omdat mn ouders dat willen.
maar ik geloof eigenlijk niet/niks.
als ik ga nadenken over ‘‘het ontstaan van de wereld’’, ‘‘ontstaan van het heelal’’ enzovoorts, krijg ik hoofdpijn :crazy_face:

volgens de evolutietheorie zouden de aap en de mens dezelfde voorouder hebben.

Ik geloof dat er iets is, ik noem dat iets God.
En ik geloof dat de bijbel verzonnen is door hele slimme mensen die de mensheid wouden helpen en zulke geniale ideen in hun hoofd hadden dat ze dachten dat dat van God kwam. Maar dat je niet alles serieus moet nemen wat erin staat want het is gewoon niet allemaal waar. Maar van veel dingen die erin staan kun je iets leren en idd zien als richtlijnen.

Ik denk dat ik niet in god geloof. Ik geloof echter wel dat er meer is.
Eigenlijk is de basis van ieder geloof hetzelfde maar iedereen maakt er zijn eigen versie van. En als er een goede God bestaat? Hoe verklaart men dan al die oorlogen? Die bijna allemaal te danken zijn aan geloof.
Ik respecteer de mensen die wel geloven overigens wel. Sommige mensen vinden er steun in en, dat vind ik wel fijn.

ik geloof zelf niet zozeer in het bestaan van een god. de evolutietheorie zou voor mij al iets logischer zijn. maar eigenlijk weet ik niet zo goed wát ik geloof. ik hou het wel voor mogelijk dat er meer zou kunnen zijn dan dat wat wij kunnen waarnemen, al zou ik niet weten wat.

verder vind ik de manier waarop godsdienst wordt uitgeoefend in nederland echt belabberd. het enige waar ze hier mee bezig zijn is het naleven van regeltjes, en al dat soort shit.
een meisje dat ik ken is pas geleden naar oeganda geweest met edukans. zij was daar journalist en moest daar dus mensen interviewen en presenteren voor de camera enzo. zij heeft op school het een en ander vertelt over hoe mensen daar tegenover het geloof staan, en dat vond ik zo mooi.
de mensen hebben daar zó ontzettend weinig, maar het is gewoon ongelooflijk hoeveel kracht zij halen uit hun geloof. en dat heeft daar niets te maken met het naleven van regeltjes en die crap, maar het gaat gewoon om liefde en familie. de mensen daar geloven ook dat alle ellende waren zij zich bevinden niet ‘slecht’ is, omdat het de wil van god is.
ze vertelde ook dat er gewoon mensen waren die nog nooit een bijbel in handen hadden gehad. en de mensen daar zagen hun ‘blanken’ ook echt als een geschenk van god.

op deze manier vind ik geloof toch echt iets prachtigs.

Precies, dat is dat toch wel mooi en fijn voor die mensen.

idd. En dat zou in Nederland ook eigenlijk zo moeten zijn alleen. Hier hebben veel mensen daar niet zoon behoefte aan lijkt het. (zijn soms teveel met zichzelf bezig, dat is iedereen natuurlijk, maar hier meer dan daar bedoel ik).

en over de evolutietheorie: misschien heeft het iets (God) er wel op een of andere manier voor gezorgd dat die ster ontplofte of wat jullie ook geloven over hoe de aarde ontstaan is. Ik hou me daar niet mee bezig. Heb wel wat beters te doen. Kom ik toch niet uit.

:woman_student:

ik geloof alleen in mezelf,