Geloof jij in God, onderwerp 2.

Het eerste onderwerp werd te vol.
Anyway, om even te beginnen;
Ik geloof niet in god. Ten eerste; geloof ik in de evolutie.
De aap, de aapmens, de mens, … wie zal er volgen? Ik geloof in de evolutie der dieren. Ik geloof dat de wereld ontstaan is door lichaamscellen die zich delen, 2 - 4 - 8 - 16 - 32 … ga zo maar door. Uiteindelijk werden de mensen geboren. Als het waar is dat het klimaat veranderd, dat bestaan er misschien, over een paar eeuwen, alleen nog maar zwarte mensen, omdat ons lichaam zich dan aan de omgeving aanpassen. Als jij bv in Spanje op vakantie gaat, word je huid bruiner door de pigment aanmaak. Anyway, back to religies. Ik heb wel respect voor mensen die er wél in geloven dat God bestaat, maar als je het aan mij vraagt; hebben mensen een verhaal verzonnen die zich steeds verder en dieper ontwikkelde ; en vroeger moesten mensen er ook in geloven. Anders waren ze puin…

Noem jij 15 pagina’s te vol?
Jemig, wanneer denken mensen eens na.

Ik geloof trouwens niet in een god en ook niet in de evolutietheorie.
Ik stam echt niet af van een aap. Dat is beneden mijn stand. Ik ben een mens en stam ook af van de mens.

Hoo wacht… toch maar niet. I am more than human :pensive:
People aren’t worth what a pig could spit

En Justiieiebdrjerhe (jouw nickname is te annoying om te typen)… waar is je tweede punt?

ik geloof in God
ben christelijk (a)

ik geloof ook in god

Ik geloof oook in god, heilige geest en christus :slightly_smiling_face:

Ik geloof oook! . echt; Van de aap afstammen? En hoe is de wereld dan ontstaan!

Maar ooke, ik respecteer het wel hoor! Ieder z’n eigen mening he!

Ik geloof niet on god/hemel/hel whutevaah.

ik niet.

Ik geloof niet echt in god, maar ook niet in de wetenschap,
Niemand die mij precies kan vertellen wat er met je gebeurd als je dood gaat en hoe wij gemaakt zijn.

Wetenschap.

alsof de wetenschap het bewijs levert wie zijn hun om te zeggen hoe alles is gegaan toch?

Ik geloof dat er ‘meer’ is. Maar ik weet niet precies wat. En de bijbel, ik denk dat je dat figuurlijk moet zien. Ik kan er wel een heel verhaal over gaan lullen. Maar dit was dus m’n mening in het kort.

http://img221.imageshack.us/img221/812/jezussn9.jpg
Héy!

Ik geloof in God, Jezus en Maria en de rest van de katholieke heiligen. Maar óók in de wetenschap en voor een deel in de evolutie theorie. Ik ben er zeker van dat de mensen van de aap afstamt en dat alles komt door celdelingen e.d. en de wereld is niet in 7 dagen geschapen zoals de Bijbel ons verteld. Maar ooit moet er ergens een begin geweest zijn (de oerknal), maar dat begin heeft God gestart denk ik.
Over de Bijbel, die moet men niet te letterlijk nemen, maar zien als richtlijnen hoe we moeten leven. Daarnaast heeft God ons een eigen wil en gezond verstand gegeven, dus we moeten ook kritisch blijven kijken naar alles.

wetenschap.

ik geloof in God .

hoe denk jij dan dat de wereld is onstaan dat ‘god’ die heeft gemaakt jah denk ut ook hoe heeft die het kunnen maken dan als er nog nix was dan was hij er ook nie maar jah ik geloof in de evolutie en de wetenschap maar dat was wel duidelijk denk ik :stuck_out_tongue:

Ik geloof niet , maar ik heb paar vragen aan iedere die geloofd hier :
-Volgens de bijbel gaan alle niet geloven den naar de hel en alle wie wel geloven gaan naar de hemel . Maar stel je als je vriend gelooft niet en gaat dood dus gaat hij naar de hel en als jij dood gaat ga jij naar de hemel als wel geloofend . Maar hoe kan jouwen hemel een hemel zijn als je weet dat hij voor altijd moet doorbrengen in de hel ?

En nog iets god is in de bijbel almachtig waarom moest hij dan toch rusten op de 7 dag van de schepping
En waarom gaf hij eva dan een appel . Hij heeft haar geschapen als mens en kon dus weten dat zij die appel ging opeten , was dat een fout van god maar hoe kan dat hij is toch almachtig .
Wij zouden zijn geschapen naar zijn even beeld , maar hoeziet god er dan uit wit bruin geel of rood spleet ogen of niet vrouw of man blond of rood haar . Dat kan toch niet hij kan niet alles zijn .
En waarom moeten wij god prijzen als hij almachtig is dat is dan toch niet echt nodig .
En hoe zit het met de ark van Noach , zijn eerste idee van de aarde was toch niet echt gelukt en hij heet dus maar even iedereen vermoord op 1 man na maar als wij iemand vermoorde gaan we naar de hel . Niet echt een rechtvaardige god he .
Wie kan mij hier een goed antwoord opgeven .

ja ! net zoveel als ik in sinterklaas , de kerstman en de paashaas geloof :woman_facepalming: