Geloof jij in geesten? (DISCUSSIE)

Heey,

Ik had gisteren een slaapparty met m’n BFF’jees en het is anders gelopen dan ik had verwacht.

We hebben namelijk tot 1 u opgebleven en naar enge filmpjes gekeken over geesten. Sinds gisteren durf ik bijna niet meer in de spiegel kijken omdat ik denk dat ik er 1 zal zien. Dit vind ik écht reuzevervelend.

Geloof jij in geesten?

Heeft iemand tips zodat ik mijn geest-angst overwin?

Aan de ene kant wíl ik er wel in geloven omdat je soms wel eens dingen hoort die mensen meemaken en dingen die niet te verklaren zijn, maar aan de andere kant denk ik dat het absoluut niet logisch is dat er zoiets als geesten zijn. Áls er iets gebeurd dat niet te verklaren is of iets engs, dan zit de gedachte van geesten wel meteen in mijn hoofd dus ja. Ik weet het gewoon echt niet.

Ik denk dat je het tijd moet geven om over je geesten angst heen te komen. Vroeger was ik er ook heeel erg bang voor, vooral als ik in bed lag en er dan in ging denken, dan durfde ik me niet eens meer te bewegen xD Maar na een tijdje gaat dat over. Ik weet niet of dat een hele zinvolle tip is maarja :stuck_out_tongue:

Ja ik geloof er in.

Ik ben er al 4 jaar bang voor en er nog niet over heen gekomen. Good luck haha. Tips heb ik dus helaas niet.

Ja, ik geloof er in. Eerst niet maar heb er zo mn redenen voor.

Ik kan ze zien, dus ja

mag ik die redenen weten? Ik ben best nieuwsgierig

Ik weet niet precies wat ik er van denk. Ergens geloof ik er wel in, maar aan de andere kant vind ik het dan weer bullshit.

Ik niet

Ik denk dat ik er in geloof. Ik geloof in ieder geval niet dat als je dood gaat, je pats boem helemaal gelijk pleite bent.

Ik denk dat ik erin geloof, maar ik heb er echt enorm veel schrik van.
Als ik alleen thuis ben & ik begin eraan te denken dat er een mogelijkheid zou zijn dat er eentje in het huis zou zitten, durf ik me amper nog te bewegen.
Zeker in het huis van men oma, omdat men opa dood is. En dan denk ik, misschien is hij hier ergens. Eigenlijk is het dan wel een geruststelling om te weten dat hij over ons zou ‘waken’, maar anderzijds vind ik het ook maar een angstaanjagend idee.

En soms zie ik mijn kat ineens schrikken en echt naar een bepaald punt kijken alsof hij iemand ziet. En dan denk ik dat hij misschien geesten kan zien, want dat heb ik wel eens ergens gelezen dat dat zoù kunnen. Maarja… dat kan men niet weten natuurlijk.

Dat heb ik dus ook. Eerst wilde ik er niks van weten totdat er rare dingen gebeurden. Ben nu nog bang om naar bed te gaan …

Ik heb er totaal geen ervaring mee, dus nee.

Ik geloof niet in god e.d maar wel in ‘geesten’, ofja ik geloof dat na je dood ergens naartoe gaat en dat je daar ergens blijft rondzweven of iets in die richting.

Dat heb ik eigenlijk ook altijd met onze hond. Soms begint die ook in een keer te blaffen en hysterisch te doen, en dan vooral in de richting van één punt. Dan is dit het eerste wat me te binnen schiet, hoewel dat waarschijnlijk nergens op slaat.

Ik heb wel een aantal vage ervaringen gehad die ik alleen zou kunnen verklaren door het toe te schrijven aan geesten, maar echt bewijs is het niet.
Eigenlijk ben ik af en toe wel bang voor geesten (ik zou bijvoorbeeld nooit geesten op durven te roepen), maar geloof ik er ook niet helemaal in.

Ik had hier een heel verhaal getypt maar ik heb het je toch maar genote, voelde me er niet zo fijn bij om het hier neer te zetten omdat het best persoonlijke dingen zijn

Ik geloof wel dat er ‘iets’ is, maar wat precies ben ik nog niet uit. Dat zal ik pas weten als ik er zelf achter kom.

Verder wel eens dingen meegemaakt toen we in het nieuwe huis gingen wonen. Dan ging de radio soms opeens uit, vielen al m’n kleren spontaan van de hangers. Dingen vielen van het aanrecht, zo is er eens een ei kapot gevallen.
Het grappige is dat m’n zus eens voor de grap ‘tante, wij komen in vrede’ (zo werd het oudere vrouwtje genoemd dat hier eerst woonde, is gestorven door koolmonoxide in de openhaard) op de deur had geschreven, met krijt.
Nu nog gaat de deur van de gang naar de woonkamer soms opeens open, of de deur van m’n slaapkamer naar de gang, maar er valt niks meer op de grond en niks gaat zomaar meer aan of uit.

Overigens ben ik niet bang voor geesten.