geloof jij dat in....

geloof jij dat in 2012 de wereld ten onder gaat?
ik weet niet wat ik moet geloven maar een vriendin is helemaal gek oor wat ze zeggen.

De mayakalender eindigt op 21 december 2012. Daarna begint de kalender weer met de 0 telling. We zitten nu in de laatste jaren van de 13e, en tevens laatste, Baktun, 13x 144 dagen.

Volgens de Maya berekeningen komt ons zonnestelsel in 2012 op één lijn te staan met Hunab K’u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya’s de kosmische baarmoeder noemen. De aarde en de zon staan dan op een lijn met elkaar in het hart van de melkweg.

Een aantal bestaande theorieën over de veranderingen rondom 2012 zijn:

* In 2012 daalt de hemel neer op de aarde
* De aarde raakt uitgeput en houdt op te bestaan
* Het ontstaan van (natuur)rampen
* Het uitbreken van oorlogen
* Er volgt een periode van vrede en harmonie
* Er gebeurt helemaal niets

Nee.
Want. Dan maak ik m’n achttiende verjaardag niet mee (23 december gaat de wereld toch ten onder? NOU, 24 december word ik 18) en dan zouden we naar Disneyland gaan. Dus. Ze redden de wereld nog maar een tijdje.

Een aantal jaar geleden geloofden ze toch ook dat de wereld ten onder zou gaan? Toen hadden mensen zich ook opgesloten onder de grond enzo, dacht ik. Ik ben er nog steeds, dus de wereld ook, dus dat was onzin en dat van 2012 is ook onzin.
Sowieso gaat het steeds beter met de aarde.

nee, en als de wereld vergaat gaat iedereen dood enzo dus dan is het nog steeds geen big deal. Je kan je overal wel druk om gaan lopen maken, maar voor hetzelfde geld wordt he morgen geschept door een auto en heb je je voor niks druk lopen maken over deze onzin…

Nee tuurlijk niet!
Wetenschappers hebben al heel vaak voorspellingen gedaan wanneer de wereld onderging, maar die klopten allemaal niet. Hoe kan in een keer in 2012 de wereld ten onder gaan? Beetje vreemd toch.

Ik geloof dat in de afgelopen tien jaar de wereld al een stuk of vier keer had moeten vergaan.

Dus nee :’)

was het niet dat de maya’s hun kalender stopt in 2012 en daardoor denken ze dat dan de wereld vergaat?
nouja,wie weet… afwachten dus

Ik weet niet wat ik moet geloven, weet alleen dat ik me er niet druk over ga maken :wink:

Hahahaha, nee, ik ben niet zo naief.

‘Ze’ hebben op zich best geloofwaardige bewijzen gevonden, dat het waar is.
Maar wat er dan precies gebeurt en hoe…?
Ik weet niet wat ik moet geloven, maar als het zo is, jammer dan :wink:

Achja, het is helemaal een “teleurstelling” dat je 2013 nog meemaakt, want er komt wel een vette film over (H)

http://www.youtube.com/watch?v=eZxBYItj2sM

Nee ik geloof daar niet in.

Als die wetenschappers enzo nu gelijk hadden gehad over de ondergang van de wereld, was de wereld nu een stuk of 4 keer ondergegaan.
Lekker boeiend trouwens…

Nee, absoluut niet. Ik vind het wel briljant dat mensen bootjes aanschaffen en eten aan het hamsteren zijn. Wat zal iedereen dan blij zijn als die dag voorbij is.

Ik weet het niet…
Ik denk niet dat de hele wereld zal vergaan.
Ik ben wel benieuwd wat voor gevolgen het voor ons heeft als de aarde op een lijn met bepaalde planten staat.

ik wil nog leven dus… :mnmldance
en anders ben ik niks voor niks naar school geweest :\

Sorry, mijn innerlijke Grammar Nazi moest hier wel om gniffelen.

Maar nee, ik vind het onzin om te denken dat grote ballen brandend gas of rots of ijs of samengedrukt gras of zwevende deeltjes ruimtestof invloed hebben op de aarde.

Tenzij ze er heel hard tegenaan botsen, natuurlijk.

xD hahaha, nu zie ik de spelfout pas xD

Nee.

En hier thuis houden wij ons veel bezig met de Maya’s, dus ik weet wel beter. :slightly_smiling_face:

Nee ik geloof het niet, en als dat wel zo is dan is dat heel jammer want dan zijn we er allemaal niet meer. En dan is het einde verhaal :cold_sweat: