geloof & 'er vroeg bij zijn'

hey allemaal,
ik ben 14 en altijd christelijk opgevoed,
we bidden thuis altijd wel voor het eten enzo …
ik bid ook wel voor het slapen, maar altijd hetzelfde en gewoon 3 zinnetjes, dan amen.
Ik weet niet waarom want gelovig ben ik niet, ik vloek namelijk ookwel enzo. …

maari k heb nu 2 maand een vriendje,
en het is best wel serieus, nou laat ik zeggen, serieuzer dan andere meiden die een relatie hebben op hun 14e.
en hij heeft me al gevingerd en we wouden misschien wel verdergaan.
we hebben er al overgepraat,
alleen,na 2maand op je 14e is wel een beetje vroeg ofniet,
omdat ik nu zelf verkering heb, zie je dat allemaal heel anders.
want toen ik nog geen vriendje had en ik las dat iemand op zn 14e ontmaagd werd, dacht ik WTF? dan al, ik wacht wel tot ik 17 ben ofso =p
maar nu ik zelf verkering heb, kijk je daar toch wel anders tegenaan…

maar ik weet nu niet echt wat ik moet doen,
want ik ben er wel aan toe om nu al sex te hebben ondanks het best wel vroeg is.
maar omdat ik toch gelovig opgevoed ben heb ik daar toch mee gekregen in mijn opvoeding, en het idee is gewoon raar …
tja ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen …

hopelijk is er iemand die me snapt
want ik weet echt niet wat ik moet :blush:

xxxx

Ik zou wachten totdat je er helemaal klaar voor bent, en dus ook niet meer twijfelt, dan ga je spijt krijgen.
Ik vind 14 en 2 maanden opzich wel snel. Mn zusje is 14 en ookal wordt die altijd ouder geschat, ik zie haar toch nog niet zo snel seks hebben.

Miiamore heeft gelijk, doe het pas als je er klaar voor bent. De eerste keer moet wel speciaal zijn hea . :smirk:

Misschien een vooroordeel maar bij ons gaat het wel zo in het dorp. Ik ben zelf niet christelijk. De christelijke jongeren die bij ons op school zitten weten haast niets over sex en krijgen ook geen voorlichting van hun ouders. Zo gaat het bij ons. Ze vinden het allemaal heel spannend en als we het er over hebben zijn ze een en al oor.

Ik was bijna 15 toen ik het voor het eerst deed. We hadden 7 maanden verkering en hij was 19!! Toen ik 14 was, gingen we voor het eerst verder. Achteraf gezien best spijt van. Mijn advies is; geen twijfels dan pas verdergaan.

jaaa maar ik ben er wel klaar voor maar voel me er niet helemaal fijn bij
omdat ik nog maar 14 ben ;$
maar ik weet zeker dat ik het niet nog een jaar kan volhouden =p

ALs je je er niet fijn bij voelt, doe het dan niet.
Als hij genoeg van je houdt maakt het niet uit. Als hij je dumpt, dan weet je dat je de goede keuze hebt gemaakt.

I agree with Miaamore of miiamore. Sorry:P

Dan zit jij waarschijnlijk bij zwaar gereformeerden op school, want zo gaat het echt niet overal… Ik ben ook christelijk en op mn 15e ontmaagd (en nee, dat was geen goed idee, maar ik heb wel meer dan genoeg voorlichting gehad)

on topic:
het is net wat iedereen zegt, je gaat wel snel, maar zolang jij je er goed bij voelt is het goed.
Alleen dingen doen als je het absoluut zeker weet, zonder twijfel.

okee dankje!
maar waarom heb je er achteraf spijt van dan? :blush:

hij heeft al gezegd dat als ik nog niet wil hij wel wil wachten tot ik wel wil.

maar om het verhaal nog moeilijker te maken; ik heb al een paar x gezegd dat ik wel wil,
en o het moment dat ik bij hem ben voel me ook echt goed,
maar als ik er echt goed over nadenk
heb ik het idee dat het toch niet zo handig is,
en om nu opeens te zeggen
‘nee ik wil toch nog niet’, vind ik ook weer zo moeilijk :frowning_face:

het is beter dan dat je er later spijt van gaat krijgen …

je hebt gelijk.

maar hoe kan ik hem dat vertellen,
dat ik er eigenlijk toch nog niet helemaal klaar voor ben?

Ik denk precies wat je nu gewoon in dit topic verteld? Eerlijkheid is belangrijk in een relatie.

Kijk, als hij echt een goeie vriend is dan zou hij het respecteren weet je wel … Dus eigenlijk zou je niet echt bang of zenuwachtig hoeven te zijn om het hem te vertellen.
Zeg gewoon: ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben . :slightly_smiling_face:

opzich ben ik ook niet heel bang of zenuwachtig
maar ik denk gewoon vaak en veel over dingen na,
hoe ik dingen het beste kan verwoorden om iets te vertellen,
weetjewel?
omdat ik anders altijd hele rare dingen zeg, of rare zinnen vorm $ =p
en het lijkt me gewoon raar om nu opeens te zeggen, als hij het weer vraagt,
nee ik ben er nog niet klaar voor.

maar de volgende x ga ik het gewoon zeggen,
gewoon dat ik er tochh nog niet aan toe ben :blush:

ik zou het niet doen…
want ja… je bent 14. en hoe serieus de ‘relatie’ ook mag zijn, je bent 14. face it: hoeveel mensen die 14 zijn blijven nog minstens 2 jaar of langer bij degene met wie ze verkering krijgen op die leeftijd? heeel weinig! dusja, je moet het zelf weten, maar ik zou wat langer wachten tot je ouder bent en écht een serieuze relatie hebt waar ook toekomst in zit. misschien rond je 16/17e of nog later.
maar ik ben ook christen en denk soms misschien wat ouderwets op dit gebied, maarja… beter niet doen dan achteraf spijt hebben ofzo ;]

Dat is wel een vooroordeel. Kijk soms lees je iets en dan dénk je, nee dit is een bevlieging en niet serieus, maar bij SLOVELY heb ik dat in ieder geval totaal niet. Het duidt aan dat ze goed nadenkt over de dingen die ze doet en zegt, en dus heeft haar leeftijd er naar mijn mening niet veel mee te maken.

SLOVELY, ik zou nog even wachten tot al je twijfels weg zijn. Je hoeft niet perse na te denken over je leeftijd (ik ben ontmaagd op mijn vijftiende en ik heb nooit spijt gehad) maar over of je het nou wel echt wil. Wacht tot het moment dat je opeens vóélt dat je het wil. :slightly_smiling_face:

okee dankje !
ja ik durfde het niet echt te zeggen
maar ben er toch over begonnen, (;
en er is uitgekomen; we wachten nog tot ongeveer december,
en zien dan wel verder !:smiley:
ik ben daar echt blij mee,
ik denk dat ik er dan wel volledig aan toe ben ! :slightly_smiling_face:

bedankt allemaal !(L)

inderdaad, als je je er niet helemaal fijn bij voelt en het niet zeker weet, niet doen. Als het gebeurd, dan gebeurd het, zolang je er maar geen spijt van krijgt! Ik zal het gewoon even aankijken. & er ook met hem over praten dat je het moeilyk vindt, hij snapt dat vast wel als het echt zo serieus is!

oh, sorry lees net je reactie hierboven!
echt goed :slightly_smiling_face: !

gelovig of niet, ik vind 14 een belachelijk vroege leeftijd. op die leeftijd kun je er nog niet eens ‘klaar voor zijn’. op die leeftijd ben je net zo ongeveer klaar voor je eerste vriendje en je eerste kusje. ik ben 17 en moet er nog niet aan denken om nu al sex te hebben. je stelt je zeker als jong meisje dan zo kwetsbaar op, en zeker op zo’n jonge leeftijd KAN je er niet zeker van zijn of je er klaar voor bent of niet. tegenwoordig gaat het allemaal veel te makkelijk en dat hoort gewoon niet. ik zou gewoon wachten tot je ouder bent en het pas doen als je een serieuze vriend hebt. niemand wil een afgelikte boterham.

en buiten alles om, ik ben gelovig en dat is ook een rede dat ik nog geen sex heb, maar als ik niet gelovig was had ik er hetzelfde over gedacht. en als je twijfels hierover hebt op basis van het geloof zou ik het zeker nog niet doen. iedereen heeft twijfels, wacht nou maar gewoon tot je ouder bent en wijzer bent.