Gelogen

Hey meiden,
Mijn vriend en ik zijn nu meer dan een half jaar samen. Hij is mijn eerste alles. Maar omdat ik dat niet wilde laten blijken, heb ik een ex verzonnen. Hij begint er steeds meer over en ik ga me steeds schuldiger voelen. Hij is heel gevoelig dus ik ben bang voor zijn reactie. Wat moet ik doen?

Eerlijkheid duurt het langst.
Andere opties dan eerlijk zijn heb je niet. Het is logisch dat hij dan boos wordt.

waarom lieg je daar dan over lol je gaat toch niet liegen dat je een ex hebt en al helemaal niet tegen je vriend, hoe oud ben je eigenlijk?

Vertel hem de waarheid…
Dat je het op het begin zo stom vond dat je nog nooit eerder een vriend had gehad, en dat daarom vertelde.
Maar dat je graag eerlijk wilt zijn en geen geheimen wilt hebben

Ik zou het hem ook vertellen. Eerlijk zijn duurt het langst. Het gaat echt een last zijn die van je schouders afvalt. Ik kan het niet goed inschatten, maar ik denk niet dat hij daarom het met je uit zal maken, if not, hij zal misschien juist blij erom worden. Want jij bent zijn eerste en dat is best mooi ^^

De waarheid vertellen.

Ik zou hem ook de waarheid vertellen. Eerlijkheid duurt het langst en is in mijn ogen erg belangrijk binnen een relatie.

Waarom begint hij er eigenlijk steeds meer over, het ligt toch in het verleden? Maar ik zou het inderdaad vertellen, zeker omdat je je schuldig voelt.

Nou misschien omdat ze onzeker is? Zo raar vind ik het niet hoor.

Wel typisch dat hij er elke keer over begint, misschien begint hij wel door te krijgen dat het niet waar is? Ieder geval gewoon eerlijk zijn. Het gaat op deze manier alleen maar uitlopen en op een gegeven moment kom je er niet meer uit.

Ik heb uit ervaring geleerd dat het beter is om de waarheid te vertellen. Hoe lastig dat ook is. Op een gegeven moment kun je er niet meer omheen en blijf je het nare gevoel houden tegenover misschien wel een super fijne relatie. Leg hem uit dat je onzeker was en het daarom hebt bedacht. Als je eerlijk bent zal hij echt even balen, maar de wereld vergaat niet.

De waarheid vertellen inderdaad. Je kunt uitleggen waarom je dat deed en zal jullie hopelijk dichter bij elkaar brengen. Hoop dat je zekerheid en vertrouwen zal groeien en je jezelf kunt zijn.