Een paar weken terug ben ik vreemdgegaan, diegene heeft een bericht naar mn vriend gestuud. Ik heb gezegd dat het niet waar is, ik schaam me er zo voor dat ik het gewoon niet kan vertellen. Nu heb ik dus al gelogen en hij geloofd me. Wat moet ik doen? Eerlijk zijn, maar hoe ga ik dit brengen. Denk aan de andere kant hij geloofd me nu dus kan het zo laten. Maarja I don’t know what to do.
Wat heb je precies gedaan? Of wil je dat niet zeggen.
Ik vind het nogal een verschil als je nou met een bekende, een onbekende zoent tijdens uitgaan, seks hebt, of meerder keren bijvoorbeeld.
Het is sowieso echt niet slim dat je hebt gelogen, want dat maakt het wel echt heel veel moeilijker…
Eerlijk zijn, hij heeft recht opende waarheid en verdient beter. Jij zou je toch ook genaaid voelen als de rollen omgedraaid zouden zijn?
Je moet het hem vertellen. Ik vind sowieso dat er een verschil is tussen verzwijgen en er echt glashard over liegen zoals jij hebt gedaan.
Ik denk eigenlijk dat het niet echt uitmaakt hoe je het brengt.
Dit. Ik zou het iig zo snel mogelijk doen, dan is de kans groter dat je de relatie nog kan redden. Als je echt oprecht spijt hebt dat gewoon echt laten merken.
Succes. Ik weet niet of ik mijn vriend zou vergeven als hij zoiets deed… Maar liegen/verzwijgen is geen optie, tenzij je voor de rest van je ‘relatie’ tegen een schuldgevoel kan die aan je blijft knagen. Ik zou dat zelf nooit kunnen.
ik zou meteen eerlijk zijn. mijn vriend is ook ooit vreemdgegaan en ik kwam er heel laat achter en dat heeft echt veel kapot gemaakt. we zijn nog steeds samen maar heb nog steeds moeite met vertrouwen.
Klote steek van die jongen om je vriend in te lichten. Of waren het vrienden? Dan kan ik het begrijpen.
Ik vind het moeilijk dit. Het hangt heel erg van jou af, en van de situatie. Heb jij er oprecht spijt van? Voel jij je klote door wat er gebeurd is? Als jij besluit het stil te houden, weet je dan zeker dat je vriend er nooit meer wat over hoort, of waren er meer getuigen?
Ik ben zo’n persoon die het niet zou willen weten, zolang mijn vriend er tenminste echt spijt van heeft en het nooit weer zou doen.
Ik vind dat jij je vriend niet verdient als je zo tegen hem kan liegen. Echt vies.
Vertel het hem, er is wat mij betref geen andere optie.
Hier sluit ik me bij aan. Iedereen maakt fouten helaas.
Ik vind het geen klote streek van die jongen, ze ‘kiest’ er toch zelf voor om vreemd te gaan? Wie z’n billen brand moet op de blaren zitten…
En ik vind het echt best wel ver gaan dat je er gewoon glashard over gaat liegen, ik vraag me af of hij je ooit nog gaat vertrouwen als hij erachter komt dat je niet de waarheid sprak, maar ik vind wel dat je het moet vertellen.
Ik zou mijn vriend al dumpen als hij vreemd zou gaan. Als hij dan ook nog eens zou liegen zou echt de hel losbreken (’:
Vind vreemdgaan sowieso als de grootste naaistreek ooit en dit al helemaal.
Ik zou het vertellen als ik jou was.
Als je hem wilt besparen, en hem een enigszins fijne toekomst met wat vertrouwen in de vrouwheid wilt laten behouden…
zou ik het niet vertellen.
Dan is het jouw taak om weg te gaan en hem in zijn waarde te laten.
Jij hebt hem voor schut gezet en hem bedrogen. Jij verdiend hem niet, dat is duidelijk. Dus ga weg. Doe hem niet nog meer pijn.
De waarheid komt ooit boven water, en als dat ooit gebeurt dan hoop ik dat hij al jaaaaaren gelukkig is met een meisje dat hij volledig kan vertrouwen en waar hij heel blij mee is. Zodat het hem niet meer zoveel kan schelen wat jij hem ooit hebt geflikt en dat hij er geen schade aan overhoudt.
Vertel je het hem wel eerlijk, dan beschadig je hem en zijn vertrouwen is anderen. Dat is nergens voor nodig. Ga weg bij hem en gun hem het beste. Dan ben jij duidelijk niet.
Ik zou toch maar eerlijk zijn. Hij gelooft nu iets wat van geen kant klopt en dat vind ik niet eerlijk. Hij zal hoogst waarschijnlijk boos worden of teleurgesteld zijn, maar daar heeft hij recht op.
Ik ben het deels met je eens dat ze bij hem weg moet gaan, maar ze moet het vertellen. Als zij ‘volwassen’ genoeg kan zijn om vreemd te gan kan ze ook volwassen genoeg zijn om het eerlijk tegen haar vriend te vertellen. Dan is het aan hem of hij haar vergeeft of niet.
Als ik de fout zou maken om vreemd te gaan, zou ik het een erg trieste actie vinden als die jongen in kwestie mijn vriend wel ff zou inlichten. Tenzij het vrienden zijn, zoals ik zei, dan kan ik begrijpen dat hij het zou vertellen. Hoewel hij dan zelf ook niet een al te beste vriend is.
Hoezo is dat triest dan? Niet aanvallend bedoeld, maar kan serieus even niet in de gedachtegang komen dus ben benieuwd.