Gelnagels/Acrylnagels

(Ik zou niet weten in welk topic dit anders had gemoeten, dus stuur anders een link!)

Hey!
Zou iemand me kunnen vertellen hoe gelnagels en acrylnagels werken precies? Want op intrnet krijg ik allemaal vage links en misschien is dit wel veel sneller!

Laat meteen ook even achter wat je ervoor nodig hebt en waar je het kan krijgen!

Liefs, GOLDEN_VIBES

Als je er geen ervaring mee hebt moet je het vooral niet bij jezelf gaan doen.
Dan krijg je een lekkere schimmelnagel of allergie.

Uhm, als je er geen ervaring mee hebt zou ik het vooral niet zelf zetten. Er zijn niet voor niks opleidingen voor.

Ik kan je er veel over vertellen, ik heb zelf de opleiding tot allround nagelstyliste gedaan. Het zelf doen kan ik je ten zeerste afraden. Het is niet alleen een kwestie van een esthetisch mooie nagel maken. Er komt zoveel meer bij kijken. Laten we beginnen met de hygiëne. Die is zeer belangrijk. Hoe herken je potentiële gevaren en hoe kun je besmettingen voorkomen. Als jij niet volgens de goede regels werkt kun je bij je klant een bacterie of schimmel insluiten onder het product wat echt verschrikkelijke, soms zelfs permanente, schade kan opleveren waar jij aansprakelijk voor zult zijn.
Er komt een stukje scheikunde bij kijken, welke producten reageren op andere producten. Wat kan wel samen en wat absoluut niet. enz enz. Dit is slechts heel beknopt.

Ik zal je een kleine uitleg over acryl en gel geven. Ik ga je niet aanraden welke producten je nodig hebt. Ik kan je wel adressen van goede opleidingsinstituten geven waar je bij de opleiding ook de juiste spullen krijgt.

Een acryl nagel wordt gemaakt door een stof met een vloeistof te mengen. Hierdoor zal een chemische reactie ontstaan waardoor het binnen 1 minuut voldoende uitgehard is om te gaan vijlen, het volledige uitharden kan tot 24 uur duren. Je moet dus vooral snel en correct kunnen werken. Ik hoef aan een acryl nagel maar weinig te corrigeren na het uitharden.
Een acryl nagel is hard en weinig flexibel. Ik zet dit product dan ook nooit bij nagelbijters (ook zo iets waar je echt instructie in moet krijgen).

Een gelnagel wordt gemaakt van een dikke vloeistof welke uitgehard wordt onder een sterke UV lamp waardoor een chemische reactie ontstaat. Een gel is na de UV lamp direct volledig uitgehard. Je kunt hierdoor wat langzamer werken mits je een bouw gel met een voldoende hoge viscositeit hebt anders heb je alsnog een probleem.
Gel is een flexibeler product dan acryl en dus ook beter geschikt voor nagelbijters.

Je vraagt wat je ervoor nodig hebt? Ik ga je geen boodschappenlijstje presenteren. Ik kan je wel vertellen dat het niet goedkoop is. Ik betaal voor een potje gel een kleine €50.
Mijn startset was toentertijd €1450. De producten zijn aan verrotting onderhevig dus je zult ook regelmatig nieuwe moeten aanschaffen.

Het is dus geen kwestie van naar de zwarte markt rennen, voor €12,50 een startset halen en gaan knutselen. Je wilt niet weten hoeveel dames ik binnen gehad heb die bij meisjes zonder opleiding, die het allemaal denken te kunnen, zijn geweest. Die dames hadden zulke ernstige verwondingen dat ik er zelfs een aantal naar de huisarts verwezen heb en zelfs terecht zijn gekomen bij de dermatoloog. Eén van die dames heeft zulke ernstig beschadigde nagels dat zij nooit meer een kunstnagel zal kunnen verdragen.