Gelijkheid = Blijheid

GELIJKHEID = BLIJHEID

Het komt steeds vaker voor: Pesten. Pesten via internet, Pesten op school, op het werk. Bij mij op de middelbare school is pesten een actueel onderwerp. Vaak gat het over de kleding die de kinderen dragen. Wanneer kinderen minder geld hebben kunnen ze geen merkkleding betalen. Ook bij mij is dit het geval. Mijn ouders hebben beiden geen baan, hierdoor kan ik bijna nooit nieuwe kleding kopen, af en toe ga ik winkelen bij de Zeeman of de Wibra. Op mijn school lachen mensen mij hier vaak om uit. Een paar week geleden keek ik een film die zich op een engelse school afspeelde. Wat ik zag was dat alle kinderen een schooluniform droegen. Kinderen kunnen dan niet gepest worden omdat ze geen merkkleding dragen want iedereen heeft dezelfde kleren aan op school. Daarom vind ik dat schooluniformen de oplossing is om pesten tegen te gaan!!

Wanneer kinderen en jongeren op alle scholen schooluniformen dragen kunnen kinderen niet meer gepest worden om hun uiterlijk, ze hebben immers allemaal dezelfde kleren aan! Daarbij komt ook dat je niet meer terug kunt zien in de kleding of kinderen arm of rijk zijn. Hierdoor is iedereen gelijk! En staan we allemaal op dezelfde lijn! Een argument tegen, die ik van jullie verwacht is dat niemand zich meer kan uitten doormiddel van zijn kleding, maar op school is dit niet belangrijk! Het gaat er namelijk om wie de persoon van binnen is. Buiten school kan iedereen zijn eigen kleding wel weer aantrekken, als het op school maar gelijk is.

Uit de argumenten trek ik de conclusie dat schooluniformen leiden tot minder pesten op school, minder ongelijkheid en meer sociale contacten. Kinderen worden minder snel afgerekend op hun kleding en alleen op hun uiterlijk, zo zullen kinderen sneller een gesprek aangaan met elkaar en ontstaan er geen groepen meer op scholen, maar zijn we allemaal één. Want: Gelijkheid = Blijheid!!

Hopelijk zijn er meer mensen mee eens en kunnen we samen een voorstel doen op scholen!

Liefs Fransemmanonska

Ik vind je standpunt mooi hoor, maar ik snap niet echt waarom je je betoog op gs plaatst.

Ik wil graag mensen bereiken die erg met mode bezig zijn en graag duidelijk maken dat echte schoonheid van binnen zit. Daarnaast denk ik dat meiden die veel met mode bezig zijn tegenstanders zullen zijn van schooluniformen, daarom wil ik ze overtuigen om er voor te zijn!!

Ik denk dat dit niet in Nederland gaat gebeuren.

euh waarom dubbel btw?

First of all ben ik het er niet mee eens dat echte schoonheid van binnen zit. Op de basisschool is het misschien mogelijk maar op de middelbare school is uiterlijk gewoon erg belangrijk. School is dan vaak het hoogtepunt van je sociale contacten en dan wil je jezelf kunnen zijn.

Ten tweede, kinderen vinden altijd wel een manier om iemand te pesten. Is het je kleding niet dan word je wel gepest om je lelijke neus, omdat je te dik bent, omdat je acne hebt of omdat je een huidziekte hebt etc etc. Dan zou ik liever gepest worden omdat ik wibra kleding draag dan dat mensen me met lichamelijke dingen gaan pesten.

En waarom reageer je niet op het stukje wat ik in style&fashion heb getypt? Dat is namelijk wat er daar gebeurt. Uniform dragen lost het dus echt niet op.

Zal het hier nog wel een keer typen.
Ook in Engeland wordt er gepest om de kleding. Iemand heeft b.v. een verwassen uniform, te klein uniform, uniform van een goedkope winkel etc. Allemaal dingen waaraan de andere kinderen kunnen zien dat diegene niet veel geld heeft.

Ik ben niet veel met mode bezig, maar toch ben ik tegen
Ik had als kind echt een onwijs lastige kledingmaat. Ik was lang en heel erg dun. Daardoor kon ik al amper normale kleding vinden. Laat staan dat er dan schooluniformen waren geweest die mij hadden gepast.
Ook weer een reden om iemand te pesten. Je schooluniform lubbert om je heen of is veel te kort.

Soms past een schooluniform niet om iemands figuur. Daar kun je ook weer ol gepest worden.

En zoald al hierboven gezegd: pesters vinden altijd wel wat anders.

Is het niet je kleding, dan wel je verlegenheid of omdat je toevallig veel puistjes hebt. En ook aan bijvoorbeeld je mobieltje kun je al snel zien of iemand geld heeft of niet.

Een mooi standpunt dat je hebt, maar ik denk dus niet dat het gaat werken