gelige 'afscheiding'

Ik heb nu een paar maanden last van gelige ‘afscheiding’ uit mijn vagina. Ik ben 12 en nog niet ongesteld en op sommige sites staat dat dit betekent dat ik binnenkort ongesteld word, maar ook wordt vaak gezegd dat het een infectie kan zijn oid. Omdat wel bijna overal staat dat de leeftijd waarop je ongesteld wordt erfelijk is en mijn moeder vrij laat ongesteld werd ben ik toch een beetje aan het twijfelen, kan het zijn dat ik binnen nu en een paar maanden ongesteld word of kan het iets anders zijn (of is het helemaal onschuldig en heb ik er toevallig meer last van dan anderen)?

Sorry als dit een heel erg domme vraag is of dat hier al een topic van is

Afscheiding is normaal, bij de ene is het meer gelig dan de ander. Waarschijnlijk is het dus normaal, maar als je het niet vertrouwd kun je altijd langs de dokter.

Dit kan betekenen dat je binnekort ongesteld word. Is heel normaal:)
Als het vreemd ruikt en het jeukt heel erg, of bv buikpijn (hoeft niet) kan het wel op een infectie duiden.

Dit & het is haast altijd een teken dat je ongesteld gaat worden - de afscheiding kan erger zijn als je het voor het eerst gaat worden, het verschilt per persoon.

Ja, klopt. Maar moet je dan maandverband gebruiken, ooka ben je nog niet ongesteld? Vraag ik me af. Want anders zit het telkens in je onderbroek ;$

Ik zou geen maandverband gebruiken, maar inlegkruisjes :wink: over die leeftijd; mijn moeder was 15 en ik 12 dus ja…

Jeukt het? Zolang het niet jeukt, kan het niet veel kwaad en zou het inderdaad goed kunnen dat je binnenkort of iets minder binnenkort ongesteld wordt, is lastig iets van te zeggen.

Je kunt eventueel overdag een inlegkruisje dragen en ik zou ook al voor de zekerheid gewoon wat maandverbandjes + eventueel een schone onderbroek in een klein tasje of vakje in je tas doen. Dan ben je maar zeker mocht het ineens komen.

Ik zou ook inlegkruisjes gebruiken en altijd maandverband bij je hebben, zodat je voorbereid bent als je ongesteld kan worden. Zodat je niet opeens verrast wordt en dat is al helemaal niet fijn als je voor t eerst ongesteld bent/wordt (:
En ook bij mij met die leeftijd klopte het niet, mijn moeder was pas zestien en ik net dertien jaar haha.

Zolang het niet jeukt, is er meestal niets ernstigs aan de hand.

Gewoon inlegkruisje in doen, geen zorgen!

Het kan inderdaad best zijn dat je ongesteld gaat worden hoor, maar het kan ook nog wel een tijdje duren, ik had het ook al een hele tijd voordat ik ongesteld werd. x

Zolang het geen sterke geur heeft of jeukt is het gewoon een teken dat je ongesteld gaat worden.