gele tanden

Ik heb gele tanden, en ik schaam me er dood voor.
Laatst zei een vriendin van mij ‘’ je moet je tanden poetsen, je tanden zijn geel’’
Terwijl ik ze al goed en vaak poets.
Ik heb ook al whitening tandpasta maar dat helpt geen ene flikker volgens mij.
mijn tanden bleken word ook niets, heb het geld er toch niet voor.
Iemand tips?

Citroen etc. hoeven jullie ook niet mee aan te komen, want daar word het toch niet beter van, je beschadigt dan alleen maar je glazuur.

heb eens gehoord dat als je je tanden poets met bakpoeder, ze dan witter worden (dus ipv tandpasta gebruik je bakpoeder)
heb dat eens een weekje uitgetest maar was het toen al beu, het is echt zout van smaak, en ik hield het toch niet meer vol, dus ik kan je niet vertellen of het nou hielp of niet.

Heb hier ook last van terwijl ik egt vaak en goed me tanden poets…
Ik volg t topic even:) (beschouw het als een Upje)

Vaak kun je daar niets aan doen. Het ligt eraan hoe snel je speeksel verkalkt en er dus tandsteen gevormd wordt… Dat is bij iedereen verschillend.

Gewoon minstens 2 keer per dag je tanden poetsen en je hebt wel van die stokjes waar mee je aan de achterkant van je tanden je tandplak, en dus vormend tandsteen, kan verwijderen en ook gewoon wat vaker naar de tandarts gaan om je tandsteen te laten verwijderen. Wat je er verder aan kunt doen, zou ik zo ook niet weten.

Ja, ik ken het!
Ik gebruik ook van dat tandpasta dat zegt dat het witter word,
maar merk er niks van :S
Heb ook onderaan m’n voortanden een wit randje (geen dee wat het is het wil ook niet weg ofzo), waardoor het
waarschijnlijk nog geler lijkt.
maargoed, zie dit dus maar als een UP ^^

Mischien kun je het aan de tandarts vragen? Dat hij iets goedkoops ervoor weet? en bleken word toch vergoed?
En je kunt zelf ook bleekspul kopen, in de winkel, niet te duur, geloof ik :slightly_smiling_face:

bleken word volgens mij niet vergoed hoor.
dat is superslecht voor je tanden btw.
ik wil dat wel doen haha,

Ja, is dat slecht? zie t zovaak op tv
Maar ik denk dat je daar dan onderzoek naar moet doen?
Ik denkw el dat als je tandarts t doet, er grote kans is. En als iets je psygisch niet lekker zit, zoals een bril of een moedervlak, en dat word aangetoont, t heel vaak vergoed word. enje kunt ook gaan sparen, of geld inzamelen ofzo?

je hebt een tandpasta van pearl drops ofzo. maar dat is ook slecht voor je tanden. eigenlijk is alles slecht voor je tanden wat met bleken te maken heeft. het is ook zo dat gele tanden sterke tanden zijn, en witte tanden zijn kwetsbaar en broos. je kunt gaan sparen voor bleken?

rook je?

want ja als je veel rook is natuurlijk ook slecht. en idd gewoon veel en lang peotsen daar worden ej tandn toch echt witter van. en miss eet je verkeerde dingen?

ik ken een goede tandpasta maar ik weet nie hoe die tandpasta noemt het is alleen te koop in nederland zo met een bloem als buitenkant en de tandpasta is bruin tis eerst wel vuil maar daarna niet meer

Parodontax? Dat is eigenlijk speciaal bedoeld voor je tandvlees.
Er zitten kruiden in, dus het smaakt wat zoutig.

Dat had ik dus een keer per ongeluk meegenomen op kamp, dat is zoo vies xD

ik vind Paradontax zoo lekker. echt waar.

Licht eraan wat voor methode je doet. Er zijn methoden waar het niet schadelijk voor je tanden is.

Je heb ook van die stripjes en “gebitjes” die je op je tanden moet doen 's nachts en dan moet je dat een paar nachten achter elkaar doen en dan worden ze witter…

Is volgensmij ook slecht voor je tanden, maar ik weet het niet zeker. Ik gebruikte eerst zo’n tandpasta die wit met blauw/rode strepen erin. Toen hadden wij thuis om te proberen zo’n tandpasta (volgensmij Prodent Natural Fresh Whitener) met peterselie erin. En het werkte wel echt een beetje meer als die andere. Ik weet niet of het gele weg gaat, maar bij mij was het wel wat witter.

mis heb je hier wat aan :astonished:

http://www.beautygloss.nl/2008/06/06/tanden-bleken/

Er is ook zo’n product S-bright dat je bij de apotheker kan gaan halen (ongeveer 45euro)
…naart schijnt is het niet schadelijk ofzo en je kiest ook zelf hoe lang je het gebruikt al naargelang hoe wit je je tanden wilt…
Ik ga het mss binnekort eens proberen =)
(kweet wel niet of het ook in nederland te koop is)

http://www.universalbright.com/sbright/

2x per week met zout poetsen, zou helpen volgens mijn tandarts.
Dus gewoon een héél klein beetje keukenzout op je tandenborstel, en daarna je tanden natuurlijk wel gewoon met tandpasta poetsen.
Het geeft misschien geen wow-effect, maar het verbetert er wel door.