geldprobleem.

ik ben actief onder een ander account op op girlscene, maar ik vind dat rl vriendinnen er niet achter hoeven komen via girlscene.

Ik woon samen met mijn moeder en zusje, en moeten van het minimum per maand rondkomen.
dat moeten zovelen, iknow … daar hoor je me ook niet over zeuren.
maar mijn vraag is hoe zouden jullie er mee omgaan als;
-een vriendin vraagt of je mee naar de bios gaat, mee gaat winkelen, ijsje halen, gaat zwemmen of iets dergelijks maar je dat niet kan betalen.

en nu het volgende probleem, mijn moeder is volgende week jarig.
hoe zouden jullie het ‘cadeautjeprobleem’ oplossen alsje geen geld hebt.
sorry voor de mensen die vinden dat ik zeur, ik wil graag weten hoe jullie dit zouden doen.

ga werken.

dan moet er wel een baantje zijn he, daar ben ik druk naar opzoek.

Ten eerste zou ik het je vriendinnen gewoon vertellen, ze zullen dat vast wel accepteren. En misschien kunnen jullie dan samen iets verzinnen wat leuk is én gratis!

Voor het cadeautje heb ik niet echt een idee… sorry. Maar misschien kan je goedkoop iets zelf maken ofzo?

Maak iets voor je moeder :wink:
en ja zo zuinig mogelijk leven. sparen en werken voor leuken dingen…

daar heb je gelijk in maar …
ik heb altijd merk kleren aan enzo, dit krijg ik dan van mijn oma maar dat weten hun niet.
is het dan niet raar dat ik in mijn bjorn borg setje (ofzo) kom vertellen dat ik niet mee kan naar de bios (6euro!) omdat we dat niet kunnen betalen?

mijn moeder ik & mijn broertje leven ook van het minimum, en mijn moeder heeft 3000 schuld (als het inmiddels nog niet meer is) dus wij hebben het ook niet zo breed, zelfs de H&M is voor mij al te duur ><
maar ik ben nog te jong om te werken
dus upje voor jou

Wij hadden het ook niet al te breed. Maar we hebben vooral gespaard en we werken allemaal ook. Waardoor we het nu gewoon goed hebben ^^

Sparen en werken !

kleren kopen zit er voor mij idd ook niet in, wat zeg jij tegen vriendinnen die vragen of je meegaat naar de bios, gaat winklen ofzo?
dat vind ik namelijk zooo moeilijk.
ik ga meestal mee en zeg dat ik niets leuk vind, en geen zin heb in iets te drinken of eten … vind het zo jammer!
en voor de bios ofzo bedenk k een smoes.

aantal vriendinnen van mij hebben ook bijna geen geld…
Boeit me niks hoor… als ze het gewoon vertellen dan kan ik er rekening mee houden met leuke dingen voorstellen…

En soms trakteer ik ze gewoon als ik zelf wel genoeg heb…
Persoonlijk vind ik het niet slim om veel merkkleding te dragen als je neit zo veel geld hebt, ik heb het sowieso al niet zo op merkkleding, maar je kan het geld veel beter aan andere dingen besteden, ook al krijg je het van je oma…

En verder qua cadeautjes, dan moet je gewoon wat orgineels bedenken wat neit veel geld kost, of iets verzinnen omte maken/ doen.
Sparen is ook een optie
En ja werken dus, maar das idd vaak makkelijker gezegd dan gedaan

ik ga meestal gwn mee winkelen (we gaan dan meestal naar de h&m, en de only enzo) en dan pas ik gewoon heel veel, maar kom uiteindelijk met 1 shirtje thuis (mijn vriendinnen met veeel meer)
maarja raak er aan gewend

ja sparen doe ik al, maar als je maar 10 zakgeld krijgt per maand gaat dat ook niet heel hard.

en mijn moeder is arbeids ongeschikt (ze heeft een uitkering) dus die kan ook niet werken

ben je handig in naaien tekenen sieraden maken of iets dergelijks? ik vind dat zelf ondernemen een goeie optie kan zijn. je zou een webshop kunnen opzetten op een gratis agent zoals marktplaats, etsy.com of ebay en wat spullen verkopen. ga maar eens nadenken of je bijvoorbeeld van dingen die je in huis hebt niks leuks kunt fabriceren. het hoeft niet peperduur te zijn. Vervolgens kun je je spullen promoten op sites zoals girlscene. Je moeder zou je ook een handje kunnen geven zonder dat dit problemen oplevert voor haar uitkering. Natuurlijk zou ik eerst voor een “gewoon” baantje gaan.

als je kleren hebt wat je niet meer past enzo ga het verkopen op girlscene of marktplaats meestal verdien je er dan nog wat mee en heb je toch weer wat geld… of ga ergens werken en probeer als je dingen koopt ook na te denken van heb ik het wel echt nodig dan koop je tenminste geen nutteloze dingen waar je niks mee doet

Heb ongeveer hetzelfde, maar volgens mij weten mn vriendinnen het niet eens. Ik krijg wel gewoon zakgeld, maar daar koop ik eigenlijk liever spullen van dan dat ik het voor vriendinnendingen uitgeef.

Verkoop je dure merkkleding.

Als het echte vrienden kun je het gewoon zeggen,
en verder werken
Of zoals hier boven je merk kleding verkopen!

ja ik snap je, maar ik zeg gewoon eerlijk tegen me vriendinnen dat ik gewoon blut ben en het niet kan betalen. Als het echte vriendinnen zijn snappen ze jou ook wel.

Ik zou het tegen je vriendinnen zeggen, die mogen je heus niet opeens niet meer omdat je weinig geld hebt.
Koop geen merkkleding zoals Bjorn Borg, dat is alleen maar geldverspilling, de h&m of only zijn net zo goed en een stuk goedkoper, ookal krijg je het. Je oma begrijpt dat vast wel en is waarschijnlijk zelfs trots op je.
Maak een cadeautje voor je moeder of koop gewoon iets kleins dat wel sentimentele waarde heeft. Maak bijv ontbijt op bed/haar favoriete avondeten en maak een foto van jou + zusje en lijst die in. Of gewoon een hele leuke foto van jullie drieën ofzo. Een gedichtje kan ook nog.

Koop geen merkkleding meer, lijkt me. Ookal betaald je oma het. Je kan veel meer met haar kopen, als je ‘normale’ merken hebt. En zeg het gewoon tegen je vriendinnen. Dat je het niet kan betalen. Eerst kijken ze je vast wel raar aan maar daarna niet meer. Ik betaal meestal ook gewoon voor een ander als die gene blut is (: