Geldnood!

Hi, Girlsceners.

Gisteren is mijn fiets van ¤1.000,- (inclusief verzekering) gestolen, gewoon vanuit mijn voortuin, terwijl hij wel op slot stond.
Opzich is dat al ontzettend vervelend! Maar m’n fiets is waarschijnlijk gestolen omdat mijn kettingslot er niet omheen zat (stom!). Dus m’n ouders vertikken het mijn nieuwe fiets te betalen.

Omdat ik de reserve sleutel kwijt ben, is m’n fiets niet verzekerd en kan de verzekering ons geen geld teruggeven.
Hier is mijn probleem, ik heb vandaag een fiets van ¤340,- gekocht en die mag ik gelukkig in termijnen afbetalen, maar ik krijg sowieso maar ¤82,- per maand waar ik ALLES van moet kopen (lijkt misschien veel, maar dat is het echt niet) en daar kom ik al nauwelijks van rond.
Ik wil dus twee keer m’n zakgeld gewoon overslaan, en de rest bijverdienen, maar hoe? Ik ben 13 en voor mijn leeftijd zijn helaas weinig baantjes te vinden, jullie naast oppassen nog ideeën om wat geld bij te verdienen om die fiets zo snel mogelijk afbetaald te krijgen en toch nog zelf een beetje normaal te kunnen leven?

Alvast bedankt!

Wat flauw van je ouders, als ik dat zo mag zeggen.
Het probleem is dat je idd nog maar 13 bent, dan mag je gewoon nog niet in winkels werken etc. Bied anders bij zoveel mogelijk mensen aan dat je wel wilt helpen met bijv. schoonmaken voor wat geld ofzo?

Haha, nou ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest: m’n ouders hebben me ontzettend vaak gezegt de ketting om mijn fiets te doen, omdat ze hem anders zo jatten en ik was dus eigenwijs, dus ik snap het aan de andere kant ook wel dat ik hem zelf moet betalen.
Maar dat maakt het niet minder vervelend, nee. Thanks voor je tip!

Ow hahaha nee oke, dan snap ik je ouders ook wel :stuck_out_tongue:
Misschien moet je je anders aanmelden om folders/kranten te gaan bezorgen? Ik deed dat al toen ik 12 was.

Ook een goede tip, helaas geen mogelijkheid: gaat niet met school en dansen.
Maar toch bedankt!

krantenwijk :wink:

ow lama ik zie net je reactie :wink:

dansles geven?
doet eenmeisje uit mijn klas ook
weet niet of dat kan bij jullie in de buurt :stuck_out_tongue:

woow wat moest je eigelijk met een 1000 euro fiets?x’P

Haha, ja dat denk ik nu ook. Maar de fiets zelf was geen ¤1000, maar met alle verzekeringen erbij, de fiets zelf was rond de 700-800 euro, nog steeds duur maar hij had ook wel alles erop en eraan.

aha op die fiets. toen ik nieuwe fiets kreeg koste die 150 euro… toen moest ik al huilen zowat durfde niet op te rijden bang dat die kapot gaat x’P laat staan als die 700-800 is x’) naar kijken is al eng genoeg… maar je nieuwe fiets van 340 euro vind ik dus ook nog steeds heel erg duur !:stuck_out_tongue:
wuhauha

ik weet niet hoor, maar je hebt voor 100 euro een fiets
je bent gewoon dom, dat je wéér zo’n dure koopt.

en op je 13e al beginnen met termijnbetalingen? Zal wat worden met jou later.

sorry dat ik het zeg, maar het moest eruit

Ja, ik vind het ook superdom dat je weer een fiets van ¤340,- koopt. Bovendien heb je geen tijd voor een krantenwijk omdat je op school en dansen zit? Hoe wil je dan aan het geld komen?

Ik had trouwens een 2e handsfiets en dat was de heerlijkste die ik ook bereden heb XD.

Omg dat klinkt echtt fout XD

x’D

tja op een ouwe fiets moet je het leren hé!

Huh, maar wat moet je dan allemaal betalen van 82 euro?

Zoals iedereen zegt als je slim was geweest,had je een 2e handse fiets gekocht.

Je bent 13, je woont thuis. Je hebt dus eten & onderdak. De rest (wat je dus misschien van je 82 euro moet betalen) is hoogstwaarschijnlijk niet noodzakelijk. En anders moet je je prioriteiten even ergens anders stellen. (geen make-up/kleren/snoep kopen) En meiske, leer er maar aan wennen, ooit zul je weten wat échte geldnood is. Als je moet eten van 10 euro per week, om zomaar een voorbeeld te noemen.

Ja zoals al meer zeggen, waarom heb je geen goedkopere gekocht, een oma fietsje ofzo. Zijn ook niet meer zo duur en toch wel goed denk ik, fietsen worden toch wel gejat en vernield enzo. maarja je hebt je fietsje nu al.

Neem krantenwijkje, vraag aan winkels of er iets geflyerd moet worden ofzo, of ehmm, ja kijk op nibutjong.nl miss staan dr wel baantjes op voor jongere kinderen want je mag nog niet zoveel op je 13.

Sorry Kloot, maar hier schoot ik prompt van in de lach! :grinning: