Geld

Heee,
Wat ik me af vroeg, wat heeft nou een 15/16 jarige op zijn spaarrekening te staan? Wat denken jullie? Ik zelf ben ook rond deze leeftijd en wil wel eens kijken of ik beetje bij t ‘gemiddelde’ zit. Als je zelf rond die leegftijd bent zou t leuk zijn om mee te delen wat jij op je bank hebt, maar ik snap heel goed als je dat niet zou willen hoor! Dus wat denk jij dat zon iemand op de bank heeft? :point_down:t4:

Ik had niks, lol

En ik heb nu rond de 600 euro op m’n spaarrekening staan en spaar sinds ik studeer, dus september

Toen ik 16 was, was het rond de 2500/3000 dacht ik. 2 jaar verder is er een hoop bij gekomen maar ook weer een hoop afgegaan

Ik zag laatst een bedrag voorbij komen bij de rabobank.
Ik geloof dat 18 jarigen gemiddeld 7000,- op hun spaarrekening hadden.
Wat ik erg veel vind voor een groep die meestal zelf voor zijn/haar rijbewijs spaart en nog niet heel veel tijd heeft voor werk.

Nibud geeft aan dat de gemiddelde 15-17 jarige 58,- per maand spaart.
Wat ik ook wel veel vind gezien mijn loon destijds met geluk 150,- was en ik een van de weinige die werkte in mijn vriendengroep.

Ik denk dat voor de groep 15/16 jarigen het gemiddelde spaargeld op 2000,- ligt als ik het zo mag schatten.
Als je daar vanaf wijkt is dat natuurlijk helemaal niet raar. Veel mensen hebben familie die voor hen spaart. Zo heeft bij mij mijn oma voor me gespaard maar nu spaar ik zelf heel hard (en dat heb ik tijdens mijn “jeugd” ook erg veel gedaan)

In mijn omgeving hadden de meesten van 15/16 max 500 euro gespaard, met een paar uitschieters van maximaal 1000, maar het grootste deel had ±200 euro.
Nu rond 19 hebben degene die sparen tussen de 1000 en 2000 gespaard.

Whut, dit vind ik best wel veel voor op die leeftijd. Dan moet je wel erg vroeg en veel werken.

Het hoeft ook niet zelf gespaard te zijn, toch? Ik heb ook een groot bedrag van mijn ouders gekregen dus er staat best veel geld op mijn spaarrekening, maar dat heb ik niet zelf allemaal gespaard haha.