Geld wegleggen voor vakantie, hoeveel?

Volgend jaar ga ik met 5 vrienden op vakantie. :upside_down_face:

Echter heb ik geen idee hoeveel geld je zou moeten wegleggen? Zelf denk ik aan 1200 euro voor 8 dagen? We gaan op vakantie met het vliegtuig in spanje of portugal of griekenland, ik dacht zelf dan :

Appartement kosten en vliegtuig : Rond de 500??
Uitgaan en eten alles wat je daar doet : 700 euro.

Graag wil ik reacties van mensen die bv dit jaar of vorig jaar zijn geweest en hoeveel geld je zeker wel moet sparen!

700 vind ik wel goed voor de 8 dagen (als je je hotel + vervoer al hebt betaald)

Het verschilt echt enorm waar je heen gaat en voor wat voor standaard je kiest…
Je hebt hotels voor 300 euro voor 8 dagen en je hebt hotels voor 800 euro voor 8 dagen, ik weet niet hoe luxe je ongeveer wilt.

Ga je naar een party-bestemming?
Daar heb je wel van die enorm goedkope (en krottige) hotels bijv maar vaak zijn de drankjes dan weer heel duur.

Ik denk dat je met je schattig nu wel aardig zit, ik zou zelf alleen voor 50 euro per dag op eten rekenen en geen 80 maar ik drink dan ook niet zoveel.

Ik ben een aantal jaar terug naar Blanes geweest en ik heb daar voor 8 dagen hotel zo’n 350 euro betaald en en verder zo’n 500 euro uitgegeven aan eten en drinken en uitgaan.

^ Ja we gaan naar een partybestemming. Ja klopt maar ik dacht ivm met het vliegtuig dat de kosten daardoor iets kunnen oplopen?

Maar thanks, hier heb ik wel wat aan! Vind het het zo moeilijk om in te schatten en het is zo stom als je daar staat en geen geld hebt haha!

Zoek ook naar ladies nights haha, lekker goedkoop.

Het makkelijkste is om vliegreis+hotel samen te boeken want dan zitten de transfers enzo er meestal ook bij. Ik weet niet of je met een jongeren organisatie wilt maar ik ben zelf met xtravel geweest toen en vond het wel fijn dat je dan iemand van een reisorganisatie hebt om op terug te vallen als er een probleem is. Ook is het wel leuk dat ze van die uitjes en kroegentochten enzo organiseren.

Toen ik naar Sunny Beach ging heb ik iets van 500 euro voor het hotel en vliegkosten etc. neergelegd en voor die 8 dagen dat we er waren heb ik maar 200 euro uitgegeven. Maar nu moet ik zeggen dat Sunny Beach erg goedkoop is.

Phoe, ligt eraan.
Ik ben deze zomer twee keer naar Spanje gegaan.
Met een eigen auto naar Andorra en dan naar Cambrills en deze vakantie heeft me uiteindelijk rond de 800 euro gekost.

Ik heb 10 dagen al-in gezeten op Mallorca en dat kostte me uiteindelijk ook zo’n 800 euro met alle extra uitstapjes en autohuur.

Dus sowieso rond de 800, meer is altijd beter.
Probeer tijdens het zoeken naar een vakantie zo goedkoop mogelijk te gaan.
En zoek eettentjes om zo goedkoop mogelijk, maar wel lekker te eten.

Jaa klopt met gogo. Maar als je bv naar lloret of blanes gaat kan je ook met de bus en dat is goedkoper maar volgens mij geen aanrader haha.

@ Beautifully- Made wow jaa klinkt zeker heel goedkooop…

@ kraplapje ; Hmm jaa klopt

Dus rond de 1200 euro moet genoeg zijn incl app en vlucht?

Ik heb zo’n 700 euro uitgegeven aan 10 dagen vakantie naar Spanje met Beachmasters (met de bus dan) in het hoogseizoen dit jaar. We zaten daar wel all-inclusive in het hotel, dus moet wel zeggen dat we erg weinig drank en eten buiten het hotel kochten, omdat we dat dus in het hotel al hadden. Ben wel echt elke avond uit geweest toen. Heb toen ongeveer 500 euro betaald aan busreis + hotel en ong 200 euro daar nog uitgegeven.

Het jaar ervoor gingen we buiten het hoogseizoen op vakantie (ook 10 dagen met de bus naar Spanje met Beachmasters) en zaten we halfpension in het hotel, dus met ontbijt en avondeten. Toen heb ik ook ongeveer 700 euro betaald voor de hele vakantie, zo’n 350 voor busreis + hotel en nog 350 euro daar ongeveer. Moet wel zeggen dat we toen veel minder uit zijn geweest, van de 8 dagen dat we daar waren, maar 2x.

Ik vind trouwens de bus wel echt een aanrader, het scheelt je zo veel geld en ik vind het echt niet erg om even in de bus te zitten (20 uur vind ik niet zo veel, 's nachts slaap je toch).

Bovendien ben je er met de bus altijd van verzekerd dat je 8 volledige dagen vakantie hebt (op de aankomstdag kom je echt om 8 of 9 uur 's ochtends aan en op de vertrekdag ga je pas rond een uur of 6 's avonds weer weg), terwijl je met het vliegtuig echt geluk moet hebben. En het is ook altijd gewoon heel gezellig, het zijn echt 2 daagjes extra lachen met je vriendinnen, je kan zoveel eten en drinken enzo meenemen als je wilt (en andere dingen in je handbagage), er wordt voor de nacht en in de ochtend gewoon uitgebreid gestopt dat je gewoon je ding kan doen, je koffer hoeft niet per se max 20 kg te zijn, geen gedoe met douane enzo, etc.

Maar iedereen heeft zn eigen ding :wink: