Geld verdienen tussenjaar

Hey allemaal,

Ik zou super graag een tussenjaar willen doen na m’n eindexamen. Ik doe volgend jaar eindexamen (als ik niet blijf zitten). Zoals jullie denk ik allemaal wel weten kost een tussenjaar super veel geld, en ik moet van m’n ouders denk ik een best groot deel zelf betalen. Dus mijn vraag is, hoe kan ik in ongeveer twee jaar zo veel mogelijk geld verdienen? Ik heb niet echt tijd voor een baan die elke week is, bij mij is het zo dat ik de ene week qua school helemaal niks te doen heb en de volgende week ben ik elke dag tot 23:00 aan het leren… Dus hebben jullie misschien een idee hoe ik geld kan verdienen wanneer ik wil zeg maar?
Heel erg bedankt voor het lezen!!

Xxx

Ik werk zelf in een apotheek en er is een paar maanden geleden een jongen komen werken als bezorger, ook om wat bij te verdienen in zijn tussen jaar. Maar ik denk niet dat je er vanaf komt met ‘De ene week wel werken en de andere week niet’. Maar goed, wie niet waagt wie niet wint… Ik zou gewoon een bijbaantje zoeken dat normaal verdient :slightly_smiling_face:

Was t leven maar zo’n feest dat je kon werken wanneer je tijd en zin had :’)

Zoek gewoon een normale baan en plan daar omheen, letterlijk elke scholier en student doet dat, lijkt me bijzonder dat jij dat niet zou kunnen.

Hoezo kost een tussenjaar superveel geld? Dan heb je toch een jaar geen school - dus geen schoolkosten en als je nog bij je ouder woont, heb je ook geen huurkosten of iets dergelijks. Of mis ik nou echt iets?

Daarnaast kun je in je tussenjaar zelf dan toch een baan nemen, want dan heb je geen school - dus geen leren.

^Ik had daar ook vraagtekens bij, maar ik denk dat TS bedoeld dat ze wilt reizen! Anders weet ik inderdaad ook niet waarom het geld kost. :’)

Volgens mij is promotiewerk heel flexibel, en werken op evenementen. Verder is call center ook flexibel dacht ik? En verder eens wat de rest zegt, elke scholier doet het zo. Mijn rooster is ook elke week anders en ik werk in de horeca. Dit heet plannen: als je weet dat je volgende week druk bent, ga je alvast vooruit werken!

Oh sorry ik bedoelde inderdaad dat ik wil gaan reizen haha! Heel erg bedankt voor jullie reacties, heb ik zeker wat aan. :slightly_smiling_face:

Anders werk je toch een jaar en ga je daarna een jaar op reis? Dus 2 tussenjaren.

Oh ja dat is idd ook wel een goed idee, dankje!

Uitzendbureaus? Dan kan je meestal zelf aangeven wanneer je wel en niet kan. Sommige uitzendbureaus sturen de werknemers het werk toe en dan kan je je zelf inschrijven.