geld verdienen op youtube

hallo, ik heb binnenkort op de lange termijn wat meer geld nodig(zo’n 500 euro). en ik kan doordeweeks ook niet werken. nu schrijf ik al artikelen om bij te verdienen, maar dat is helaas nog niet genoeg.

ik heb altijd al heel graag een youtube kanaal willen hebben, en wil het in de toekomst zeker ook doen als ik het geld heb om een goede filmcamera te kopen. maar ik ben nu opzoek naar een soort tijdelijke ‘oplossing’ om geld te verdienen met youtube filmpjes. maar ik heb geen idee waarover, ik zat eraan te denken om lyrics van liedjes te doen(er zijn al zoveel :/) maar verder weet ik het even niet.

heeft iemand nog ideeén?(ik kan eventueel verschillende kanalen beheren).

Verdien je met lyrics geld dan?

Ik wist niet eens dat er geld te verdienen was met youtube :stuck_out_tongue: Zie dit maar als een up.

als ze bekeken worden wel ja.

Ik denk dat je makkelijker denkt dan dat het is. Meeste mensen die geld verdienen met Youtube zijn al aardig wat maanden of niet jaren bezig met hun kanaal, dus ik denk niet dat je pats boem meteen geld zult verdienen.

Hahaha als je met Youtube wil beginnen om er geld mee te verdienen dan kun je beter niet beginnen. Dat heeft echt geen zin. Om 500+ per maand ter verdienen zul je toch al snel over de 100.000 of meer views moeten krijgen en dit krijg je alleen als je een publiek hebt. En dat krijg je niet zomaar even boem pats.

Ik zou sowieso niets met andermans muziek/lyrics doen want daar kan een hoop gezeik bij komen qua rechten enzo.

En zoals Dovahkiin zegt, het duurt best wel een tijdje voor je iets opbouwt. Mijn vader had een half jaar een stuk of 20 filmpjes online staan, waarvan een paar met 50.000 views en de rest allemaal onder de 7000, en hij heeft in dat half jaar 70 euro verdient.

Daarbij is het allemaal vrij veel werk dus ik denk niet dat je tijd hebt voor een succesvol kanaal als je ook geen tijd hebt voor een bijbaantje?

ja, snap dat het niet meteen groot is, en heb het geld ook niet snel nodig maar gewoon alvast opbouwen en kijken of het misschien iets voor mij is om ook in verder te gaan :slightly_smiling_face:

DIY’s of vloggen? Of shoplogs opnemen.

Je kan het altijd proberen

Als je erg creatief bent kun je het wel proberen ja. DIY’s opnemen? Lekkere recepten koken met uitleg? Beauty/haar?
Je zult er sowieso wat moeite in moeten steken, want met alleen lyrics onder een videoclip plaatsen zul je weinig geld verdienen dan denk ik.

De meeste Youtubers die er echt geld mee verdienen, steken er zo’n 2/3 uur per dag in. Ik heb zelf wat verdient met Youtube en dat was ook niet zo 1 2 3 gedaan

Met lyric video’s verdien je niets vanwege de auteursrechten die op de muziek staat. Wanneer je er toch geld mee probeert te verdienen worden je video’s of zelfs account verwijderd toch? Je kunt wel gaan vloggen bijvoorbeeld.

vloggen lijkt me erg leuk, maar kan dit ook gewoon met een mobiel(vanwege kwaliteit)?

Ik vrees dat je dan niet heel veel volgers zult krijgen. Ik hou persoonlijk echt niet van filmpjes met slechte kwaliteit.

er zijn wel mensen die geld verdienen door series op youtube te zetten, ook al begrijp ik niet hoe.

sommige kunnen een volledige episode van een serie (meer dan een uur) op yt zetten zonder problemen, andere zetten het er in stukjes op

Veel succes met geld verdienen met Youtube. Eerst moet je een heel aantal subscribers hebben voor je partnership aan te vragen (ligt meestal rond de 1000) en dan krijg je nog maar iets van een €2 per 1000 views.

Het echt grote geld dat je met Youtube kunt verdienen is als je een contract hebt geland bij een mediabureau en echt je video’s laat sponsoren. Maar als je je alleen via Youtube partner/advertenties laat betalen is het echt geen vetpot. Kun je beter een andere job gaan zoeken want op deze manier ben je jaren bezig.

Ja, inderdaad! De enige muziek die je mag gebruiken is copyrightfree music en dat is meestal gewoon een melodietje zonder lyrics. Voor andere muziek heb je toestemming nodig van de maatschappij zelf en die gaan je echt geen toestemming geven, zeker niet als ze bv al een Vevo account hebben.

Dit heb ik op internet gevonden over geld verdienen op youtube:
“Afhankelijk van het onderwerp van je video’s verdien je aan die advertenties tussen de €0,30 en €4,00 per 1000 views. Die verdiensten worden uitbetaald op je Google Adsense account, en daar is het uitbetalingsminimum 70 euro. Dat maakt meteen duidelijk waarom deze optie niet interessant is voor kleine YouTubers. Brengen de advertenties bij je filmpjes niet bijzonder veel op en verdien je daardoor maar €1,00 per 1000 views? Dan heb je 70.000 views nodig om je eerste uitbetaling te behalen. Haal je 100 views per dag? Dan duurt dat dus bijna 2 jaar.” (bron)

Je moet dus echt behoorlijk populair zijn wil dit werken. Kun je niet op een andere manier geld verdienen? Heb je misschien nog oud speelgoed staan dat je kunt verkopen op marktplaats of zoiets?

Geld verdien je pas met veel subs + veel views. Ook een officieel contract met Youtube hoorde hierbij dacht ik. Niet gemakkelijk maar je kan het altijd proberen.