Geld verdienen als je 14 bent.

Ik ben 18 juli veertien geworden en wil geld verdienen om me helemaal suf te kopen in schoenen en tassen. Maar ik kom niet verder dan dat ik denk dat je op de 15e pas mag werken. Weet iemand er wel wat meer over als je wilt werken op je veertiende? of uberhaupt manieren om geld te verdienen?

Hier zijn twee algemene topics voor

vanaf je 14e mag je in heel veel supermarkten al vullen hoor! (:

kranten/folders?
bij een boer?
oppassen?

mag je vanaf je veertiende egt al legaal in supermarkten werken?
en dat algemene topics… daar krijg ik meestal geen antwoord dat ik nodig heb…
uppje voor jouw.
en mag je ook al iets doen als je 13 bent???

foldersss
maar dat is echt zo kut om te doen en je krijgt er te weinig voor.

ik dee al vanaf me 13e aardbeien plukken en nu werk ik in een restaurant

Van Haren

zwart bij werken in de afwas van een restaurant. hebben ze altijd wel mensen nodig

ik werkte al vanaf mijn 12e xD
folders bezorgen… mag eigenlijk pas op je 13e… maar ik werd in hetzelfde jaar nog 13…

oppassen, klusjes doen? en idd zwart werken in een restaurant

up voor jou haha benzelf ook 14 en wil dat ook wel weten(:

Kan je iets op je ouders’ werk doen?

oppassen: ik heb geen adresjes en anders heb ik 3 grote zussen die de mensen toch liever altijd vragen omdat ik nogal jong lijk.
folderen: ik woon in echt een slechte wijk om te folderen en als ik per folder krijg betaald ofzoiets ongeveer verdien ik dus echt barrslecht.
klusjes doen: iedereen zegt dat ze me daar niet voor gaan betalen als ze het zelf ook kunnen doen.
voor een boer: ik woon in een stad dus ik zie het niet echt voor me (:
zwart werken in een restaurant : Hoeeeee? (A)

en @twilightlife
volgens mij zijn de “werkrechten” voor een 13jarige het zelfde als voor een 14jarige alleen word je denk ik met zwart werken minder snel aangenomen en moet je denk ik (weet ik niet zeker) minder uren werken

zwart werken in een restaurant is niet zo moeilijk hoor. Stap elk restaurant in je buurt naar binnen, en vraag of ze nog mensen nodig hebben voor de afwas.

Et voilà.

Goede houding heb je, overal een excuus voor…

Inderdaad, je hebt kennelijk geen zin om te werken? Zo kom je dus nooit aan een baantje. Ik bedoel als er iemand bij mij zou komen werken met zo’n houding zou ik al gelijk zoiets hebben van “liever iemand die wat gemotiveerd is”. Plus het feit je moet ergens beginnen met je baantjes, zo loop ik al vanaf mn 12e tot 17e folders en deed ik er ook nog daarnaast werk bij vanaf mn 15e tot heden in een vistaria en werk ik ook nog eens als vakantie kracht (in alle vakanties) bij het chemisch bedrijf waar mn vader werkt.
Ohja, ik doe ook nog fotografie opdrachten daarnaast voor aardig wat geld.
En door al die baantjes heb ik een heeeerlijke inkomsten! En kan ik alles doen zo’n beetje wat ik wil, maar ik moet er wel kei hard voor werken. Dus niet achterover zitten. Eigenlijk werk ik in de vakanties 6dagen in de week en in de schoolperiode 3 dagen per week. Want weetje, mijn vrienden werken ook allemaal gewoon en ik spreek ze dan toch pas s’avonds dus kan ik beter werken overdag (:

En als je leuke baantjes heb zoals mij, is het helemaal niet erg om te doen maar heb je er plezier in! Dus iets optimistischer mag wel!

Nee inderdaad, niemand verdient ook in 1 keer bakken met geld. Een paar foldertjes 1 keer per week bezorgen voor 30 euro in de maand is beter dan niets.

Ik vul vakken bij de Hema en dat is 100 per maand(ben 21). Dat is niet super veel maar voor hetzelfde geld had ik niet eens een baan.
En van sparen word ook niemand minder.

Als je een baantje wil, mag je niet te veeleisend zijn.

Ik vond het ook verschrikkelijk om op mijn 13e te werken. Maar toch, je hebt geld nodig dus dan doe je het maar. Ik ben ook begonnen met folders rondbrengen en aardbeien plukken. Het is niet leuk maar ja. Je ‘groeit’ er wel van.
Ik heb ook een krantenwijk gehad en afgewassen in een restaurant, allebei rotbaantjes. Vanaf mijn 16e ben ik begonnen met oppassen en nu ik 18 ben heb ik ongeveer 8 oppasadressen. En ik werk bij de AH achter de kassa.

En geloof me, ik heb me dood geërgerd van die folderwijk. Ik woon hier ook goed kut en ik mocht dus folders rond gaan brengen bij mensen die 5 km van mijn huis woonden in een bos. En ik kreeg 35 euro per maand of zo voor die rotdingen. Maar ik denk dat je daar gewoon even doorheen moet, als je zo jong bent liggen niet meteen de leukere baantjes voor het oprapen.

En sowieso houden werkgevers van mensen met werkervaring, dus probeer gewoon al je kansen te pakken, of het nou leuk is of niet. Later heb je er misschien alleen maar baat bij.

Zwart baantje zoeken in de buurt?
Bij mij in de AH werkt een meisje van net 14 en die werkt er ook gewoon legaal. En anders folders, flyeren?