Geld terugvragen, hoe?

Ik heb geen idee waar ik dit moet plaatsen maar goed

Ik heb 2/3 weken geleden aan mijn vriendin geld geleend, dat geld had ik gekregen met mijn verjaardag. Ze kon toen niet pinnen dus ik leende het haar maar. Nu heeft ze het nog niet teruggegeven en volgens mij is ze er ook over vergeten. Hoe vraag ik haar het geld terug zonder echt te zeggen van ‘waar is mijn geld’ of ‘mag ik mijn geld terug?’ want ja… dat klinkt zo… gemeen ofzo.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Gewoon op een vriendelijke manier vragen, hee! weet je nog dat ik je dat geld had geleent?

Ik denk niet dat er een veel betere manier is om te vragen, want als je er omheen gaat praten doet zij dat ook.

Gewoon beginnen: weet je nog toen ik je geld leende? Ik zou dat eigenlijk nog wel terug willen

het is jou geld, je moet ook niet te lief zijn hoor :stuck_out_tongue:

gewoon zeggen iets van, ik krijg nog … van je - hoeveel weet ik natuurlijk niet.
gewoon recht op het punt af, het is wel jou geld!

breng het gewoon subtiel :stuck_out_tongue:
zeg iets van hee, je had toen geld van me geleend, zou ik het mischien terug mogen? want ik moet nog een cadeautje/geld terug geven/watdan ook voor/aan …

Ik vind het gewoon zo moeilijk om dat te zeggen, ik weet ook niet waarom :frowning_face:

Gewoon terugvragen :slightly_smiling_face: Ik zou het doen zoals Chanelno5 zegt.

Mijn god het is jouw geld! Vraag gewoon hee wanneer krijg ik dat geld terug wat je van me geleend heb? Niks raars aan… Raar dat zij het niet teruggeeft…

Gewoon zeggen dat je nog geld van der krijgt en wanneer?

Dat gebeurt mij ook vaak zat met een vriendin van mij. Als we dan een keer op school over een niet serieus onderwerp praten en een beetje lacherig zijn, maak ik meestal een opmerking als: “Ik heb echt zin in een broodje maar ik heb geen geld bij me. Hé trouwens, ik krijg nog geld van je! Dat was ik bijna vergeten haha!”

Binnen 3 dagen heb ik het dan wel terug :slightly_smiling_face:

Gewoon vragen anders zie je het nooit meer terug. Je moet het gewoon zo bekijken: ze heeft er niet voor gewerkt en het geleend dus dat betekend ook dat je het terug moet krijgen. Volgende keer misschien handig om gelijk een datum af te spreken waarop je het terug wilt (klinkt heel gierig, maar anders wordt je echt opgelicht) Zeg gewoon tegen dr van: heey hoe zit het met die (bedrag) euro?
Ik moet echt dringend cadeau’s kopen en/of (als je 18 bent of ouder) mn zorgverzekering/ tel abbo betalen dus ik zou het toch wel graag terug willen als je het niet erg vindt.

Exact hetzelfde.

Heuj ik krijg nog geld van je!

Dit.

Ik krijg op het moment ook nog geld terug van een vriendin. En mijn filosofieschrift.

Afijn, probeer het gewoon een beetje vrolijk te zeggen. “Hé, ik krijg nog geld van jou!” en dan een vriendschappelijke por. Maak duidelijk dat je het niet bent vergeten, maar dat je niet boos bent.

Ik zou gewoon vragen : Wanneer krijg ik mn geld weer terug?
Hoef je toch niet iets voor te verzinnen…

gewoon vragen of je je geld terug mag, wel aardig vragen want anders heb je meteen ruzie, maar je hoeft er geen reden voor te geven ofzo want het is gewoon jouw geld

‘Hee, heb jij toevallig dat geld wat je van mij geleent heb? Heb het eigenlijk zelf ook wel nodig.’

´Ik krijg nog geld van je trouwens´ zo zou ik het zeggen.