geld tekort

Hoi, ik heb sinds kort een rekening (bankpas) en natuurlijk gaf ik meteen alles wat erop stond uit aan allemaal onnodige dingen en elke x weer geef ik teveel geld uit of leen ik een paar euro aan vrienden uit en die betalen het dan weer niet terug enz. Maar nu heb ik dus de vraag hoe ik makkelijk geld kan verdienen of beter kan bezuinigen want als ik op sites zie wil ik wel een aantal dingen willen kopen (ik ben eigenlijk ook gewoon koopziek) en dat wil ik gw afleren dus hebben jullie tips ofzo voor mij waardoor ik of makkelijk geld kan verdienen XX anoniempje

Je bankpas aan je ouders geven want blijkbaar ben je hier nog niet oud genoeg voor. En dit bedoel ik niet lullig maar gewoon serieus.

Dit ja, ik zou gewoon per week een vast bedrag opnemen en dan weet je ook precies wat je uitgeeft. Met ‘digitaal’ geld moet je dat echt zelf in de peiling houden en dat lukt je blijkbaar nog niet zo goed. Is ook niet erg, want je herkent het probleem zelf.

Eens met bovenstaande reacties. Daarnaast, misschien is een baantje een optie? (Folderen, vakken vullen, McDonalds?) Dan krijg je ook meer begrip op hoelang je moet werken voordat je een tientje hebt verdient.

Dit inderdaad! Dat je een vast bedrag per week/maand hebt in je portemonnee zonder pinpas. En inderdaad een baantje, werk je al?

Wat hierboven al is gezegd.

Simpel, gewoon niks kopen wat je niet nodig hebt

Alles wat hierboven word gezegd en ELKE keer als je iets ziet wat je leuk vind,Bevraag jezelf deze vragen:
‘Ga je het na 1x nog gebruiken?’ (vaak zie je jezelf iets dragen voor 1x en dan is er geen enkele gelegenheid voor)
en ‘Heb je het NODIG??’ Als ik dit niet zou zeggen als ik ga winkelen, kom ik thuis met 3x zoveel winkeltassen thuis en de helft draag ik zelfs niet.
Ken je kast, (rommelkast, klerenkast, boekenkast, waar je ook je spullen in zit)Als je weet wat je hebt, kan je weten wat je niet hebt en dus geen dubbele aankopen doen.

Denk ook aan alternatieven: Als je iets gaat kopen, denk aan alternatieven die je thuis misschien hebt. Ipv dat ene topje te kopen, denk aan wat je hebt en of je die ook kan combineren. 9 vd10 lukt dat voor mij of vind ik een alternatief in het huis zelf qua DIY, creatieve spullen etc.
+ Vraag terug het geld dat je hebt uitgeleend en verkoop de dingen die je niet nodig hebt, je krijgt maar een klein deel van je centjes terug en je ziet ook meteen hoeveel je niet nodig hebt en hoeveel dat totaalplaatje heeft gekost.

Wat hierboven al is gezegd.