Geld probleem door kantine

Wij hebben op school een kantine ik haal echt elke dag wat bij de kantine! Hierdoor gast mijn geld veel te snel op!
Ik ben al echt van alles geprobeerd:
Bijv om gwn geen geld mee te nemen maar dan leen ik gwn geld heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?!
Meisje met geld probleem

Gewoon zelf genoeg eten meenemen? Tegen vriendinnen/vrienden zeggen dat je wilt stoppen met dingen kopen, dus dat ze je geen geld moeten uitlenen?

Wees strenger voor jezelf, je zegt zelf al dat je geen geld ovrhoudt, hartstikke zonde! Zeg het idd tegen je vriendinnen, en verder is het toch echt een kwestie van discipline…

Ik deed dit eerst ook altijd. Gewoon zorgen dat je genoeg van thuis mee neemt, en vooral ook lekkere dingen meeneemt. Als jij twee boterhammen met kaas hebt en ze verkopen in de kantine frikandelbroodjes, dan is de keuze snel gemaakt denk ik. Dus neem gewoon zelf lekkere dingen mee, dan hoef je niks mee te kopen :slightly_smiling_face:

Ga na school naar een supermarkt en koop iets lekker bijv muesli repen of lekkere broodjes, dan ben je vaak maar 1 euro kwijt en hier kan je een hele week mee doen! Is veel goedkoper dan de kantine.

Je kan ook in de ochtend pannenkoeken bakken en die dan meenemen!

Inderdaad strenger voor jezelf zijn, en het tegen je vriendinnen zeggen kan ook al een boel helpen. Neem dingen mee naar school die je zelf ook lekker vind net als wat je daar normaal koopt, dan heb je het al en hoef je het niet extra meer te kopen!

Neem zelf eten mee. En geef jezelf een budget.Bijv, max 5 euro per week aan de kantine uitgeven? Kun je toch af en toe iets lekkers kopen, maar geef je niet veel uit! Als je zelf eten mee neemt en je je portemonnee thuis laat dan scheelt dat al snel een hoop .

Als je zelf niet met geld kan omgaan moeten je ouders het misschien maar weer gaan beheren. Blijkbaar kan je die verantwoordelijkheid dan toch niet aan. Kan je ook geen geld lenen van vriendinnen want je kan ze nooit terugbetalen. Opgelost. En dan met een steeds groter budget weer zelf proberen.

Zet voor jezelf een limiet, bijvoorbeeld maximaal 2 dagen wat in de kantine halen en de overige dagen neem je zelf eten mee. Neem ook alleen op de kantine-dagen geld mee en geef je vriendinnen aan dat ze je niks moeten lenen. That’s it.

Enne, een beetje discipline kan ook geen kwaad. Waarom moet je per se telkens in de kantine eten halen?

Zorgen dat je genoeg lekkere dingen van huis meeneemt. Als je dat tegen je ouders zegt, willen ze dat misschien ook nog wel voor je kopen en anders is lekkers in de supermarkt ook goedkoper dan in de kantine. Het is ook gewoon een kwestie van discipline. Stop bv. een paar euro in je schooltas en als dat op is, dan is het ook gewoon klaar.

Gewoon een kwestie van discipline. Geen geld meenemen en zelf genoeg eten meenemen. Zeg je vrienden dat je geen eten wilt kopen en dus geen geld wilt lenen.

Niet kunnen is 9 van de 10 keer gewoon niet willen.
Als je echt geen geld wilde uitgeven dan deed je het gewoon niet

Geen geld meenemen maar eten en gewoon streng tegen jezelf.
Al die 0,50 lijken nu nog niks, maar als je dat allemaal voor bijvoorbeeld een maand optelt heb je nog best een groot bedrag. Probeer wat bewuster met je geld om te gaan, dan heb je er later ook nog wat aan.

Dat probleem heb ik ook. Ik heb het altijd cash nodig, en mijn ouders hebben werkelijk NOOIT cash maar alleen op de bankkaart. Ik moet altijd mijn eigen geld gebruiken en ze zeggen wel dat ze het me terugstorten, maar je weet hoe dat gaat.

Wat ik altijd deed was gewoon dat ik een dag (of 2) ‘uit eten’ ging ipv m’n eigen boterhammen meenemen.

Ik koos meestal maandag en/of vrijdag om een broodje te gaan halen,

De andere dagen ging ik gewoon dingen van thuis meenemen.

en zoals vele andere zeggen, wees streng voor jezelf!
Ik had al vaak klasgenoten die geldproblemen hadden
rara waarom? omdat ze elke keer weer naar buiten gingen en broodjes kochten en weet ik wat nog allemaal…
Als je elke dag wel iets koopt, dan ben je elke maand al 50 euro armer…