Geld overmaken van nl naar be

Hoihoi,

net wilde ik 5,50 overmaken via bankgiro naar een meisje uit belgië, haar banknummer is langer dan een nederlandse banknummer. Ze zei dat ik 41 voor haar nummer moest plaatsen, maar dat gaat niet, want dan vallen de laatste 2 cijfers van haar banknummer weg. Dus heb ik die 41 er niet voor gezet. Maar ik kan het nog steeds niet overmaken… Weet iemand hoe dit moet??

Je moet het via IBAN nummer doen volgens mij. Dat is een bij mijn internetbankieren een andere pagina dan normaal geld overmaken

Je moet met IBAN en IBIC ofzo doen :p.

Oke en moet je dan die 41 er nog voor zetten? Want ik heb het nu gevonden maar nu zegt ie dat de banknummer niet klopt.

Ik heb de 41 weggelaten, maar dan komt er weer dit: ‘Voor deze overboeking zijn een geldig IBAN en een geldige BIC verplicht.(499)’
Wat is dit voor een moeilijk gedoe echt waar.

Je moet normaal gewoon haar iban nr vragen, als ze niet weet wat dat is, dat staat op je bankkaart en begint met BE en dan allemaal cijfers!

Je moet aan haar vragen wat haar iban is idd.

En moet je het dan gewoon overmaken bij ‘per bankgiro’ of bij ‘betalen IBAN en buitenland’ ??

betalen iban en buitenland!

Oké ik heb het aan haar gevraagd, hopen dat het dan straks wel lukt (:
Thanks!

Ik heb antwoord gekregen, en het was hetzelfde banknummer dat wat ze me al had gegeven… ik snap er niks meer van.

probeer dit eens,
http://www.ibanbic.be/