Geld ophalen

Haai,

Ik zit met een aantal vriendinnen een project te organiseren met een docent van ons zodat we volgend jaar naar New York kunnen als uitwisseling. We hebben al een thema voor het project en mogelijke scholen, dus we zijn aardig op gang. Het probleem is alleen dat we de prijs voor de uitwisseling zo laag mogelijk moeten houden en dat kan alleen als we geld inzamelen door middel van zelfgeregelde acties, we hebben al ideeën zoals een taartverkoop en een rommelmarkt en een evenementenavond met kaartjesverkoop.
Maar we moeten en meer ideeën en een manier waarmee we in een keer veel geld kunnen inzamelen…

Hebben jullie misschien ideeën voor mij? Uit ervaring of gewoon zo maar?

Hoor het graag !

x

sleutelhangers/ringen/kettingen… verkopen?

• makkelijk
  • goedkoop
    én leuk ? xD

Knakweeeeek :metal:

Ja, sieraden maken is leuk!
Koekjes doen het ook altijd goed!
Jullie kunnen ook een marathon houden.
Misschien een bonteavond/open podium houden daar optreden en zo geld binnen halen.
Of langs de deuren gaan.

Super leuk dat jullie naar New York willen gaan.
(Ik weet nog wel dat onze docent nog niet eens met ons naar Slagharen durfde te gaan.)

Aan de andere kant kunnen jullie natuurlijk ook wat dichter bij huis in Europa als uitwisseling. Het scheelt echt heel erg in de kosten, natuurlijk klinkt New York veel verleidelijker. (Ik snap wel waarom jullie vriendinnen erheen willen. Lees:shoppen)

Succes met je uitwisseling!

ik ging even googlen, misschien dat je hier wat mee kunt:

• Girlzone (onder begeleiding sieraden maken)
  • Oud-Hollandsche spelletjeskamer (sjoelen, koekhappen, spijkerpoepen etc)
  • Pannenkoekenhuis (ruimte waar pannenkoeken&poffertjes gegeten kunnen worden en kinderen drinken kunnen halen).
  • Een rommelmarkt: verkoop zelf oude spulletjes, boeken etc en laat kinderen evt. zelf spullen verkopen waarvan de opbrengsten naar jullie goede doel gaan.
  • Misschien een voetbal, basketbal, vollybal-wedstrijd, goeie reclame maken, van waarom, en entreeprijs…

succes!

Wij gingen een keertje een nachtje opblijven en dan mensen vragen om ons te sponsoren, maar dat was meer voor de lol dan om het geld :flushed:

Goede ideeën! En jaa we hadden al uitwisseling met Italie, Spanje en Frankrijk,
Dus New York is the next big thing… Vandaar

En we hebben er echt de moeite voor over!

Dank jullie wel…

Nog meer suggesties?

xox

*fancyfair
*sponsor loop/fiets/schaats/triatlon/anyway.

• optreden van de schoolband / mensen die muzikaal zijn
  • auto’s wassen (dat kan dan bij de fancyfair)
  • in de aula van de school pannekoeken/patat/hoddogs/koekjes/cake/anything verkopen. (OOK DE LERARENKAMER, die zijn vaak het gulst)
  • als levendstandbeeld met 'n collectebus op 't dorp gaat staan. dat heb ik gedan, heel veel geld mee opgehaald. alleen het mag officieel niet.
  • heitje-voor-een-karweitje.
  • hondenuitlaten
  • mensen natekenen (wel als je goed kan tekenen)
  • als ouders/familie/vrienden/kennissen van jullie 'n kas/winkel/bedrijf hebben vragen of ze jullie willen sponsoren door producten te geven die jullie kunnen verkopen
  • oppassen en 't geld naar 't goede doel
  • bedrijven vragen om te sponsoren, in ruil voor hun naam op een fancyfair/schoolding/gymshirts
  • sportdag (of stond die er al bij?)

nou ik denk dat dit al aardig wat ideetjes zijn. :d voor meer ideeën note me maar ofz. ;x

Kleed je helemaal uit en vraag mensen vervolgens 50 euro om met je op de foto te mogen. :tipping_hand_man:

Nee, haha, ik ben er heel slecht in. Ik kom nooit verder dan wafels bakken.
Wel een goed initiatief!

Hahaha anna :’]

ehm sponsorloop, koekjes verkopen?
of is er niet iemand die iets heel goed kan? dan kan je daar gebruik van maken
bijvoorbeeld als je veel muzikale mensen hebt een benefietconcert houden :]

Lol,

We gaan gewoon naked op de foto.

ja :grinning: zo’n semi erotische kalender maken ! XD
bv iemand verkleed als brandweervrouw

Lol nu ik eraan denk,

In Rome waren er van die mannen verkleed als romein, en dan gingen ze voor geld op de foto, ik hoorde dat hun salaris ERG hoog is… Verbazingwekkend…

Ik regelde bij supermarkten gratis brood en knakworsten.
Ik verkocht ze voor 1,50 in de pauzes.
Bij een bedrijf kochten we voor een Xbedrag stroopwafels in en verkochten deze flink door.

Oh zou ik mogen weten,
hoe je ervoor zorgde dat je gratis brood en knakworsten kreeg?

xox !

Een sponsor zoeken en dan een sponsor loop rennen (:

Dat was ons eerste plan…

Maar dat werkt alleen als het gaat om een goed doel, en wij plezier hebben in NY is niet echt een goed doel… Oke eigenlijk wel.

okeey , maar je hoeft niet perse een echt bedrijf ofzo.
wij deden gewoon langs deuren gaan , en vragen of mensen ons wouden sponseren…

en werkte dat goed?
wat was jullie doel dan?

en vergeet niet bij vrienden en familie langs te gaan die sponsoren eerder :]