Geld nodig,

Hoi allemaal.
Ik ben 13 jaar en ik heb binnen nu en 3 weken, geld nodig. Wie heeft tips om snel geld te verdienen? Ik loop al kranten daar verdien ik ong. 20 euro per maand mee. Wie kan me alsjeblieft helpen??
:wink:

Hier zijn volgens mij echt al heel veel topics over. Ik zou even zoeken.

als je dertien bent is het lastig om snel (veel) geld te verdienen… kan je niet wat van je ouders lenen? Ben eigenlijk wel benieuwd waarom je het nodig hebt binnen nu en drie weken.

Ik wil graag mee doen aan een paardrijd wedstrijd, maar heb daar dus geen spullen voor… :wink:

Je kan spullen die je niet meer gebruikt online verkopen

En hoeveel moet je in totaal bijeen sparen?

Ik vind trouwens dat jullie in Nederland echt te weinig verdienen.

Anyway, mijn tips:

• geef geen geld uit aan nodeloze dingen, bv. snoep, bioscoop, e.d. (nogal logisch maar toch, je moet streng zijn voor jezelf)
  • verkoop oude kleren en spulletjes die je niet meer draagt/nodig hebt, op martkplaats of hier op girlscene
  • ga auto’s wassen?
  • leen het evt. van je ouders

Bedankt voor al jullie tips! Nou ik moet nog heel veel sparen… zo’n 50 euro. Mijn ouders willen mij 20 euro lenen… heeft iemand nog tips?

Hmm…
Doe klusjes? Of vraag aan je ouders of ze wat voor je kunnen betalen?

Nee, ik heb verder geen tips voor je! Het is best lastig om op 13 jarige leeftijd snel geld te verdienen, ik kreeg toen vooral geld van mijn ouders (:

Hmm, moeilijk. Misschien kan je ook nog ergens oppassen?

Ik pas op, en ik verdien daar ongeveer 4 euro per uur mee. Maar meestal als je 13 bent verdien je met oppassen rond de 2,50 per uur (ik ben zelf 15).
Ik vind het super leuk.
Tip: hang briefjes op, ik begon met 0 oppaskindjes en nu, 1,5 jaar later, heb ik er 22. Briefjes helpen dus echt !!!

vraag of je iemands auto schoon mag maken ofzo :stuck_out_tongue:

@ rosanne TWEEËNTWINTIG?

wow

je hebt er geen spullen voor zeg je? is dit je eerste wedstrijd dan? ik zou alleen meedoen aan die wedstrijd als je ook echt een kans maakt om te winnen aangezien je wel ineens 50 euro daar aan uit gaat geven… nouja inelkgeval kun je indd. gaan oppasen,auto´s wassen etc. etc.

krijg je geen normaal zakgeld van je ouders? dat kun je ook gewoon daaraan uitgeven en niet aan iets anders.

@Anouk ik heb zelf ook paardgereden, wat heb je allemaal nodig? Je kan veel dingen lenen/tweedehands kopen.

ik heb zelf ook paardgereden en wedstrijden gedaan, maar wat heb je allemaal nodig dan? doe je bij een manege mee of met een eigen paardje? anders is er altijd wel iemand van wie je iets kan lenen… in mijn ervaring iig wel, het is bij ons wel ooit voorgekomen dat we een chabrakje ofzo waren vergeten, en dat we die gewoon van iemand konden lenen!

bedankt voor al jullie reactie’s.
Ik rijd gewoon op een manege. En dit is niet mijn eerste wedstrijd. Ik rijd F-proeven. Ik leende altijd van iemand, maar nu heeft diegene zelf ook op dezelfde dag nodig… en aangezien ik nu 4 jaar op paardrijden zit, dacht ik… het is nu wel echt nodig… en de westrijd is al bijna.

Heitje voor een Karweitje?