Geld mee op vakantie

Deze zomer ga ik samen met een vriendin met de reisorganisatie Simbo 10 dagen op vakantie naar l’Estartit, aan de Spaanse kust. Het is een groep van 16 tot 19 jaar, dus ik denk dat het vooral elke avond uitgaan wordt.
We gaan één dag naar Barcelona, en dan wil ik shoppen en gaan we naar het Barca station.
Ik heb echt geen idee hoe veel geld ik nou mee moet. (Ik neem sowieso mijn pinpas mee, maar ik ga er geen 2500 euro of zo opzetten, straks wordt hij nog gestolen.)

Wat zouden jullie doen?

Eh… 400/500 euro ongeveer? Ik zou dat goed vinddn

Oh, de vakantie is trouwens all inclusive (verblijf, vervoer, eten)

Ik ga halfpension 10 dagen naar Italie en ik neem 200 euro mee.
Vorig jaar met 120 pond naar Zuid Engeland gegaan voor 10 dagen en ik kwam prima met mijn geld uit.

Ik ga dan wel niet uit…

^Het gaat mij eigenlijk juist om het uitgaan, haha.
Ik neem denk ik 250 euro mee naar Barcelona om lekker te shoppen, maar veder weet ik het echt niet.

ik heb 200 euro aan uitgaan uitgegeven in 10 dagen…

Ik heb op mijn examenreis naar Blanes vorig jaar 750,- uitgegeven. Moet er wel bij zeggen dat we heel enthousiast aan alle reisjes/kroegentochten etc. van Beachmasters hebben deelgenomen.

Ik heb ook dat probleem alleen wij hebben alleen ontbijt in het hotel, en ik ga niet uit maar shop wel ontzettend veel.

In jou geval zou rond de 400 wel genoeg zijn denk ik.

Je moet toch wel zorgen dat je 500 euri op de rekening hebt.
Toen ik naar Blanes ging zat ik in een appartement en was ik gem. 60 euro per dag kwijt aan alle maaltijden/ijsjes/stappen.
In Salou zat ik in een hotel met ontbijt en diner en gaf ik nog geen 30 euro per dag uit. In mijn all inclusive op Gran Canaria, gaf ik 5 euro per dag uit.
Kortom, je kan het zo gek maken als jezelf wilt.
Het meeste geld gaf ik uit aan ijsjes en winkelen. Al moet je in Barca naar de Shana gaan, daar is het duurste artikel 10 euro haha.

Ah daar ga ik ook heen! Maar idd, ik zou ook rond de 400 doen.

Als ik jou was zal ik toch wat meer geld op mijn rekening zetten. Je wilt op vakantie wel genieten en niet elke keer op je geld moeten hoeven letten. Ook voor je vrienden is het vervelend als jij te weinig bij je hebt, want dan gaan zij zich bezwaard voelen als zij dingen willen doen.
Ik heb in Barcelona aan shoppen alleen al meer dan 300 euro uitgegeven(4 dagen). Denk er ook aan dat Camp Nou erg duur is.
Ook kunnen drankjes bij uitgaan erg aantikken.

Er staat toch een indicatie bij de informatiebrief?
Ik ga ook met simbo, maar dan naar Zweden. En in de informatiebrief (waar ook je paklijst op staat) staat hier wel een bedrag wat wij ongeveer mee moeten.

Iemand ook enig idee voor mallorca :’)? Is het daar nog duurder? :’) (uitgaan/eten)

Ik was in Valencia en met uitgaan kostten de grote bekende clubs soms wel tot 20 euro entree en betaalde je 6-10 euro voor een drankje (zijn wel longdrinkglazen) Chupitos (shotjes) kosten daar iets van 2-3 euro.
Maar je had dan ook gewoon barretjes met gratis entree en een shotje voor 2 euro.
Het ligt aan jezelf. ik zou gewoon 500-600 euro meenemen. Wat je meeneemt hoeft niet per sé op he. Je kan ook teveel meenemen en overhouden.

ben ik de enige die nog nooit van simbo heb gehoord?
Maar als je all inclusive zit red je het wel met 400 denk ik

Iemand Lloret?

Ik ga naar Blanes, maar ben eigenlijk écht niet van plan om meer dan 400 euro uit te geven en dan vind ik dat al heel veel… Ik vind het echt absurd om 1000 euro uit te geven aan een vakantie voor 1 persoon voor 10 dagen, voor iets meer geld ben ik met mijn ouders 3 weken naar Kenia geweest, jeetje :’)

Ik denk hetzelfde erover. Ik ga dat ook echt niet doen.

Ach, beetje schatten lijkt me. En ruim schatten, dat vooral! Je kunt beter teveel meenemen en niet alles uitgeven (voor jezelf echt een maximum stellen voor je al je geld uitgeeft) dan dat je te weinig bij je hebt. :’)

Ik denk dat ik 25 euro meeneem voor eten wat we halen wat niet inbegrepen zit (snacks, ijsjes, terrasje) en dan 200 euro voor Barcelona. Dan nog 25 euro voor souvenirs voor mijn zusje, ouders, en misschien een kaartje. En dan 300 euro voor uitgaan. Alles bij elkaar dus 550 euro. (: