Geld maakt gelukkig?

Ben je het hier mee eens of oneens?
En vertel erbij waarom?

Er zal ongetwijfeld discussie ontstaan, maar hou het een beetje netjes alsjeblieft. (:

Geld maakt niet gelukkig, maar geen geld hebben kan wel ongelukkig maken.

dat is de uitkomst :slightly_smiling_face:

Geld kan gelukkiger maken…

Nouja gelukkig. het maakt het leven wel makkelijker. Als je genoeg of veel geld hebt, dan heb je geen zorgen of je je rekeningen wel kunt betalen, of dat je wel kunt eten. Je hoeft niet zo erg op je uitgaven te letten. Maar ik vind dat écht gelukkig zijn meer met je gezondheid, je familie en liefde te maken heeft. en dat kun je met geld niet kopen.

Geld maakt gelukkig, maar dat geluk is niet van lange duur, want uiteindelijk wen je eraan. Het maakt eerder tevreden, zeg maar.

Ik ben het er mee eens, ik word persoonlijk erg gelukkig van geld. Ik vind het leuk om dingen voor mezelf te kopen [kleding, cd’s, boeken] en om anderen blij te maken met een cadeautje. Ook vind ik dagjes uit met familie en vrienden geweldig, net als uit eten gaan en ga zo maar door. Daar komt bij dat je met geld altijd operaties uit zal kunnen voeren die iemand zonder geld niet kan doen, waardoor je tot op bepaalde hoogte gezondheid ook kunt ‘kopen’. Ik wil niet zeggen niet dat je zonder geld niet gelukkig kunt zijn, maar ik geloof zeker dat geld gelukkiger maakt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik een rijk verwend nest ben ofzo, integendeel, wij hebben het niet al te breed thuis, maar als ik eens geld heb word ik ontzettend blij van een middagje shoppen.

Ik vind het leuk om geld te hebben/uit te geven, dus het maakt mij wel (een soort van) gelukkig. Maar het gevoel dat het bij me oproept is maar tijdelijk en beperkt. Voor echt geluk moet ik me op ‘echtere’ dingen richten die ook langer blijven.

Er is een onderzoek naar verricht, en nee geld maakt niet gelukkig. Er blijkt zelfs een omgekeerd evenredige relatie te zijn, dus de mensen met het meest geld zijn vaak het ongelukkigst. Waarschijnlijk omdat ze zoveel werken, dat ze geen vrije tijd hebben zodat ze niet bij hun gezin kunnen zijn…

het is wel handig om het te hebben.

Als ik die prinsesjes bij My Super Sweet 16 krijg ik niet de indruk dat ze zo ongelukkig zijn…

maar zij werken daar ook niet voor he.

Je word wel blijer met geld, dan zonder geld.

Bij mij hier thuis hebben we ook niet super veel geld, en geloof me, als je kleren nodig hebt, een rekening moet betalen en je kan dit allemaal niet, en je hebt kans om op straat gezet te worden, word je echt niet gelukkig…

inderdaad, rijk zijn staat niet altijd gelijk aan hard werken. Er zijn meerdere manier om rijk te zijn. Rijk geboren worden bijvoorbeeld. En dan zijn we weer bij de My Super Sweet 16-“I don’t want a mecedes, I want a Range Rover, Dad, you ruined my birthday!”- bitches

Ik durf wedden dat ze weinig tijd doorbrengen met hun ouders… Dat zijn dingen die je pas later beseft en waar je pas later de gevolgen van draagt.

Dat hoeft niet perse aan rijk zijn te liggen.
Als je rijk bent, kan je ook een hele goede familieband hebben.

nou als je veel geld heb kun je veel dingen kopen xD Dat vind ik leuk dus ik wordt er gelukkig van haha maar ik kan ook gelukkig zijn zonder :stuck_out_tongue:

Ik vind dat geld niet speciaal gelukkig mag, maar het is een midde om het leven makkelijker te maken. Zonder geld kan je namelijk erg ongelukkig zijn. maar met geld ben je niet speciaal gelukkig.

Nou, ik ken een meisje die past in die sweet16 gebeuren en zij is opgevoed door nanny’s. Als je ouders enorm rijk zijn heb je dat.

En jees meiden, het is een onderzoek. Dus gemiddeld zijn de mensen met veel geld ongelukkiger. Wat dus een feit is.