Geld irritaties

Ik en mijn vriend hebben de laatste tijd behoorlijk wat geld irritaties.

De situatie: zijn familie is gewoon rijker dan die van mij. Niet om het een of ander, ik heb het gewoon goed thuis, maar hij krijgt bijvoorbeeld zijn huur van zijn ouders, zijn ouders matsen hem regelmatig met kleding etc. en ze gaan ongeveer 3x per jaar op vakantie naar allerlei verre landen.

Soms begrijpt hij niet dat ik dat geld soms niet heb, en ik begrijp het bijvoorbeeld niet dat als zijn ouders naar Egypte, Londen en Polen gaan hij gewoon 3x nee zegt! In mijn ogen komt dat vrij ondankbaar over.

Over dit soort dingen hebben we eigenlijk het vaakst ruzie. Wat denken jullie dat we hier aan kunnen doen? Of is het verschil gewoon te groot?

Edit: bij nader inzien hoort hij bij Liefde&Boys denk ik.

Ehm, Moeilijk. Dat is echt een vervelend probleem, Ehm. Ik denk dat je het beste met hem erover kunt praten. Dat je het uitlegt netzo als aan ons. Ik denk dat dat sowieso helpt.
Verder weet ik neitzo heel veel ;$ sorry

xx.

Nou misschien kun je met hem gaan praten over wáár je nou precies
mee zit. Het zal een verschil blijven maar dan kan hij meer rekening met je
houden. Hetzelfde ongeveer wat GracexC zegt maar dan iets anders :slightly_smiling_face:

Juistenum dat heb ik nou ook!
Hij krijgt alles van zijn ouders, hoeft niet te werken gaat ook naar verre landen ( brazillie, afrika ect ) en hij snapt totaal niet dat ik hard moet werken voor mijn geld. ‘zeg je werk nou een keer af’ hij snapt er geen moer van en blijft dat geld maar aan doellose dingen uitgeven. Dus ik kan je er helaas niet mee helpen tips zijn welkom =P

Ik denk ook dat je het gewoon moet zeggen… Ik heb geen ideex’]
ik verplaats hem even!

Als we er over praten krijgen we ruzie, echt heel vervelend…

probeer hem uit te leggen dat het niet vanzelfsprekent is zoveel te krijgen.

Ik vind eigenlijk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te zeggen dat je hem ondankbaar vind door dat soort dingen.

Ik bedoel, prima dat je het denkt maar ik vind t niet zo kunnen dat je dat zegt, ookal is het je vriend.

praat er inderdaad over met hem,
maar probeer je ook in te leven in hem.
altijd maar alles krijgen kan ook vervelend zijn hoor,
misschien moeilijk te begrijpen (en voor mij ook moeilijk om uit te leggen)
maar misschien wil hij zelf dingen voor elkaar krijgen zonder zn ouders…

Oei vervelend
Toch zou ik met hem praten, geen ruzie’s maken, maar het hem gewoon uitleggen. Ik heb een beetje 't zelfde, alleen hij krijgt geen geld van z’n ouders, maar hij verdient meer dan ik. Als hij wat wil doen, heb ik geen geld, en dan is ie weer teleurgesteld, en gaat ie zeuren. Heb met hem gepraat, zonder harde woorden, en/of ruzie’s, dat ging goed. Oke niet helemaal het beste voorbeeld, maar probeer het maar.

Succes.

Hij mag toch zijn eigen keuzes maken?
Als hij geen zin heeft om naar Egypte te gaan, moet hij dat niet doen. Dan kan hij vaker bij jou zijn misschien? Of misschien vind hij het wel gewoon saai ?

Mijn familie heeft ook een huis in Frankrijk waar ik 1-2 keer per jaar heen ga (als het aan mn ouders ligt) maar ik vind het er zelf doodsaai, dus ga, als het kan, niet mee. (buitenom gaan we ook nog gewoon op zomervakantie)

Ieder heeft zn eigen standaards, je moet daar niet jaloers op gaan worden.

Een ex van mij was ook zeer rijk en zijn ouders ook, die gingen vaak ‘even ergens heen voor een weekendje’.
Dat zijn dingen die je zelf niet kan, maar dan moet je gewoon blij zijn dat hij die optie wel heeft. En optie, niet verplichting.

Inderdaad, mijn ouders willen het liefst elke vakantie weg. Maar daar werken ze ook hard voor. Ik heb alleen geen zin om elke keer weg te zijn, gewoon thuis zijn is ook wel eens fijn.
Ik denk dus niet dat dat ondankbaar is.

Jeetje wat lastig.
Ik snap jou natuurlijk, want het is heel irritant als iemand van alles kan betalen & hij niet kan begrijpen dat jij dat niet kan.
Maar ik snap ook wel dat hij wel eens nee zegt tegen zijn ouders. Ik zou er best wel moe van worden als we elk jaar 3x op vakantie gaan. Ik vind 1 keer genoeg hoor :’) ga vaak liever wat met vriendinnen/vriendje doen.

Pfoe, dat is wel lastig. Ik denk dat je er gewoon eens goed over moet praten zonder dat er gelijk zo’n ruzie sfeer komt, maar dat je het gewoon netjes probeert uit te leggen dat je dat niet begrijpt omdat jij dat niet kent. En niet elkaar dingen gaan zitten verwijten.

Nou het is niet dat ik jaloers ben, want jaloers betekent dat je het iemand niet gunt. Het is meer dat ik het echt onbegrijpelijk vind dat je daar nee tegen zegt. En daar word ik dan ook niet boos over ofzo, het is alleen heel irritant dat hij niet snapt dat ik die dingen niet zomaar even kan en daar dan vaak lompe dingen over zegt.

Maar ik ben wel blij dat jij hier op reageert want dit is inderdaad waarschijnlijk wel de andere kant van het verhaal.

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in :slightly_smiling_face:

Kijk zijn ouders hebben meer geld dan jou ouders. die werken er dus voor om op vakantie te gaan. en ik snap dat je niet met je ouders op vakantie wilt (wil ik ook niet) dus daarom zegt hij nee.

En kijk dat hij nou de huur krijgt en zo. jij moet maar denken als je het eenmaal zelf moet betalen dan moet je hard werken er voor. dan maar kijken of dat lukt. Even niet lullig bedoel maar hij word nog gewoon door pappie en mammie verzorgd. en daar leer je niks van.

jij bent verstandig en laat die ruzie gewoon achter wegen jij moet gewoon denken nou jou ouders hebben meer geld prima ik kan het makkelijk doen met wat ik krijg/verdien

Van zijn ouders mag die zelf kiezen, en zijn keuze is dat die niet mee wilt. Maar dat snap ik opzich wel want alleen met je ouders op vakantie is ook niet altijd leuk, en misschien waardeerd hij het wel maar hij wilt liever gewoon thuis blijven en bij jou blijven. Het is toch altijd nog zijn eigen keuze.

ik denk dat het gewoon het beste is als je met hem gaat praten, dat jij er heel erg mee zit enz.