Geld inzamelen

Ik wil beginnen met het kleinschalig opvangen (en herplaatsen) van konijnen. In principe kan dit kostendekkend, maar als er eentje ziek wordt, kunnen daar natuurlijk de nodige (extra) dierenartskosten aan vast zitten. Hiervoor zal ik dus toch echt een buffertje op moeten bouwen.

Iemand enig idee om (op een beetje een originele manier?) geld in te zamelen? En dan doel ik meer op iets “langdurigs”, toch een soort vaste bron van inkomsten ofzo. Niet dat ik na één dierenartsbezoekje weer helemaal opnieuw iets kan opzetten, maar iets dat gewoon door blijft lopen.

organiseer iets van een straatfeest ofzo, met spelletjes voor kinderen. je hebt vast wel vriendinnen die je willen helpen.
Succes! :slightly_smiling_face:

Misschien kan je met de dierenarts afspreken dat je bepaalde korting krijgt op sommige consulten als het goed loopt.

Ik wens je iig heel succes, geen idee waar je woont? maar ik weet dat er hier een opvang is geopend (wel groot) en dat die nu al erg vol zit (:

Inderdaad, wat Katrienduck zegt: de DA vragen of je korting kunt krijgen. Wat ik zelf ook heb gedaan voor een goed doel, is langs de deuren gaan met bv. stroopwafels of kaarten. Dit liep erg goed maar helaas heb je voor de meeste wijken een vergunning nodig. Ook kun je het beste bekend maken dat je een opvang wilt beginnen. Zo kunnen mensen dan bijvoorbeeld oude spullen naar jou toe bregen, die jij dan op de markt kunt verkopen.

Goed van je!
beschouw dit maar als upje want ik weet niks voor je, sorry.

Dat soort dingen ben ik allemaal al mee bezig :slight_smile: het gaat me echt om de inkomsten. Een dierenarts kan me wel matsen maar gratis kan het niet.

En ik woon in de provincie Groningen, ik doe momenteel wel vrijwilligerswerk bij een vrij grote opvang maar ik wil het graag anders aanpakken.

Ik ben een tijdje terug wel bezig geweest met het “maken” van kaarten, fotokaarten. Om zelf bij te verdienen dan, maar heb het toen niet doorgezet. Wacht, ik maak een voorbeeldje.

Heb toen alles uitgerekend (wat de kosten van het maken aangaat) maar heb het weggegooit -.-’ maar goed, dit als setje kaarten verkopen bijv:

http://lh5.ggpht.com/_6bsF1ZQ5cIo/THQSbANIo-I/AAAAAAAACjM/P9Dj_IN-8vM/Mijn%20afbeeldingen7.jpg

Of misschien niet precies deze foto’s allemaal, maar het idee… Of foto’s met konijnen natuurlijk:

http://lh3.ggpht.com/_6bsF1ZQ5cIo/THQThfbJXMI/AAAAAAAACjU/GTQrJUV2BFo/Foto's10.jpg

Of allebei. Zijn maar even gauw een aantal foto’s bij elkaar geraapt… Maar om je een idee te geven?

En dan bedoel ik dus alle vijf foto’s op zich, niet één zo’n ding natuurlijk :stuck_out_tongue:

Maar hoe (waar) verkoop je zoiets dan…?

Zijn er geen bekende winkels die konijnenhokken verkopen oid?
Dat jij reclame wilt maken in ruil voor geld/hokken of iets?
En misschien kan je die kaarten langs de deuren verkopen…
Geen idee verder, up! ^^
En vet dat je dit doet voor de konijnen!

Als je nu bv. een setje kaarten van 10 stuks samenstelt, inclusief 10 enveloppen en dit in een pakket verkoopt heb je al een begin. Het is ook verstandig om verschillende kaarten erbij te doen bv. verjaardag, huwelijk, geboorte etc.

De kaarten zelf kun je deur aan deur verkopen, op de markt, via internet of kennissen… Als mensen horen dat het voor een goed doel is zijn ze meestal niet te beroerd om een setje te kopen.

En om je een voorbeeld van de prijs te geven die je kunt vragen voor de kaarten: ik werkte voor een goed doel dat zich richtte op kinderen hier in Nederland. Voor een pakketje kaarten (10 stuks+10 enveloppen) vroeg de organisatie zich 6 euro. 2 euro voor de verkoper, 2 euro om de organisatie draaiende te houden en 2 euro ging naar het betreffende doel.

je kunt leuke dingetjes maken en die gaan verkopen, zoals armbandjes ofzo.
of wat hierboven al gezegd was, kaartjes.
maar je kunt zelf ook een bijbaantje beginnen, in de supermarkt en dat geld sparen? ;d

liefs!

Ik ben chronisch ziek en een echt bijbaantje waar ik me wekelijks zo veel uur moet melden, kan ik niet aan helaas. Anders was dat de makkelijkste optie geweest idd.

Ik dacht er trouwens aan om zo’n set van 4 kaarten voor 5 euro te verkopen… Plus envelop dus… Maar als ik dat zo lees is dat vrij duur?

Knutsel zelf een leuke spaarpot in elkaar waar je doel enzo opstaat en vraag of je’m bij de bakker mag zetten, of in de supermarkt. Er zijn vast wel mensen die daar geld insteken (:

@ Dollie, dat is echt jammer! Maar wel fijn dat je iets op deze manier wilt doen!
Kaarten zijn nu eenmaal niet zo goedkoop in productie, want ik neem aan dat je wel mooie kaarten wilt die ook aanslaan… Op zich is 5 euro niet te duur voor een set kaarten van 4, bij de Bruna kost een kaart vaak al meer dan 2 euro. Er zijn natuurlijk ook genoeg andere dingen te verkopen, die misschien lagere productiekosten hebben.

Ah dat vind ik echt lief dat je dat doet!

Ik kan, als het goed is, de kaarten voor 2 euro laten afdrukken, dus dat valt mee.

Maar er zijn vast ook goedkopere dingen inderdaad, ideeën zijn welkom!

Een spaarpot neerzetten is ook een goed idee, zal daar eens achteraan gaan. Al doe ik dat liever later denk ik. Ik wil dit erg graag, maar ivm mijn gezondheid moet ik eerst wel kijken of ik hetn aast school kan doen. Mijn ouders maken zich ook zorgen over eventuele zieke konijnen (kosten) en daarom begin ik nu al met het ophalen van geld, zodat ik, áls ik straks begin, een buffertje heb.

Mocht het niet doorgaan, gaat de opbrengst naar een andere konijnenopvang, ik ken er meer dan genoeg. Maar daarom wil ik voorlopig nog niet onder mijn eigen naam (nah ja de naam ide mijn opvang zou krijgen) beginnen, vind ik een beetje bedrog… Als je dan later hoort dat die hele opvang er niet gekomen is vraag je je ook af waar je geld gebleven is. Ookal gaat het wel naar een opvang, dat weet je dan niet…

O, helaas, het gaat wel iets meer kosten dan ¤2,- per pakketje… Weet nog niet precies hoeveel wel nu…

Nog ideetjes? :stuck_out_tongue:

Ben nog bezig met de kaartjes, misschien ook een kalender, maar dat wordt wel vrij duur. Als ik er nog aan wil verdienen (ja, voor de opvang dan hè) tenminste wel.

Bedrijven (bijv. de bakker, slager, groenteman…) uit jouw dorp vragen of ze je willen sponsoren en dat je dan in ruil daarvoor hun naam op de kaarten zet.

Inmiddels zijn de eerste twintig setjes met kaartjes besteld, twee verschillende setjes, elk 4 kaartjes. Hoop dat ik die voor 5,50 kan verkopen en dat dat goed loopt.

Als ik er echt mee begin, vraag ik op een aantal plekken (dierenarts, winkels) of ik daar een spaarpotje neer mag zetten.