Geld inzamelen.

Hallo,
Ik heb een vriend en de vader van hem die heeft kanker. Ze zijn daar erg tegen aan het strijden door zoveel geld in te zamelen. Ze gaan de Alpe d’Huez fietsen en ik ga daarmee met een vriendin zoveel mogelijk mee proberen te helpen om geld in te zamelen en zoveel mogelijk sponsoren te zoeken. Ik had een vraag aan jullie en ik hoop dat jullie wat leuke ideetjes hebben. Hoe zouden wij op school met iets leuks veel geld op kunnen halen. En heb je misschien nog andere (leuke) ideeën om geld in te zamelen. Misschien heb je zelf een ervaring hiermee laat het me dan weten!

Dat hebben wij een keer gedaan door bij de plaatselijke bakker worstenbroodjes te halen met dat verhaal erbij verteld en toen kregen we ze met heel veel korting, en die langs de deuren verkopen waar je ook weer dat verhaal verteld. Meestal willen ze je dan wel helpen.

Mijn moeder heeft daar ook aan meegedaan afgelopen jaar, 12000 euro opgehaald door veel bv. spinningmarathons te organiseren en langs winkels te gaan. Ze heeft echt veel reclame gemaakt en ook in het plaatselijke krantje enzo gestaan, als jullie ook zo’n krantje hebben kan je proberen die te bellen en vragen of ze misschien ruimte voor jou hebben?

Het is in ieder geval een superactie, echt geweldig! ik zou heel erg benadrukken dat elke cent die iemand geeft echt naar onderzoek etc. gaat. Vaak als je geld geeft, ookal is het aan een vrijwillige collectante aan de deur, gaat er zo 60% naar mensen die bij het bedrijf werken. Maar bij deze actie dus niet (:

Die worstenbroodjes is uiteraard goed. Dat komt ook goed uit want ik werk bij de bakker en die zouden we al gaan benaderen.

En hierboven leuk dat jouw moeder hier ook aan mee heeft gedaan… En vorig jaar hebben ze al een spinning marathon gedaan dus was eigenlijk naar wat nieuws opzoek. Weten jullie nog wat leuke acties op school bijvoorbeeld? Waar we redelijk wat geld mee op kunnen brengen?

En oja dat krantje is zeker een goed plan! Zo kunnen we verder komen, daar had ik het met mijn familie ook al over dat je daar wel veel zicht over dit project mee krijgt…

Iemand anders nog ideeen? x

Mensen hun schoenen poetsen? Een ‘optreden’ houden?

Dance for life achtig idee?

van festivalletje organiseren, met mensen uit je buurt, die gratis willen optreden.
contact opnemen met een buurtkrantje, …

worstenbroodjes verkopen
Een loterij houden

thank you jongens hier kan ik wel wat mee. Zodra ik nog meer vragen heb horen jullie het wel haha :stuck_out_tongue: