Geld inzamelen voor Slopb! Ideeën?

Hallo allemaal,

Ik ga volgend jaar met mijn school naar Bangladesh, daar ga ik 2 weken kijken en vooral beleven hoe de mensen daar leven en ook projecten bezoeken die door de Stichting Slopb zijn gebouwd/gemaakt. Het lijkt me echt een super mooie ervaring, zoiets doe je namelijk niet vaak!!

Alleen moet ik dus 500 euro aan geld ophalen voor de stichting Slopb zodat er weer nieuwe projecten kunnen starten in Bangladesh!

Nou vroeg ik mij af of jullie leuke en creatieve ideeën hebben???

Thanxx alvast!

Een soort fancyfair organiseren? met een sponserloop eventueel. of iets in die richting? misschien kan je inspiratie opdoen op internet bij andere soortgelijke organisaties?

• pannenkoekenlunch bij jou op school, ik had daar 250 euro mee opgehaald.
  • bedrijven benaderen of ze willen sponsoren, wel even kijken wat jij voor hun kunt betekenen
  • een feest organiseren
  • een benefietdiner, dit is wel lastig, wordt al snel heel groot
  • een afscheidsborrel waarbij je een collectebus op de tafel zet als ‘cadeautje’ (maar misschien is 2 weken daar iets te kort voor)
  • organiseer een loterij bij jou in de kerk/sportverening met als winnend lot een mooi gebakken taart met logo van Bangladesh erop, en als 2de prijs bijvoorbeeld 6 cupcakes → kun je allemaal zelf maken of door vriendinnen laten bakken
  • verkoop iets van eten op een braderie ed
  • maak mooie sleutelhangers en verkoop die, dat heeft een reisgenootje van mij gedaan
  • stuur naar familie/vrienden/kennissen een bericht met wat je gaat doen en vraag of ze je willen sponsoren

in totaal heb ik bijna 1500 euro opgehaald voor mijn reis naar Afrika over een maand.

succes!