Geld inwisselen

Hoi,

Volgende week ga ik naar Londen en omdat het nogal onverwachts komt, heb ik maar 150 euro te besteden. Nu moet ik natuurlijk dat geld omwisselen voor ponden, maar waar/hoe kan ik dat het beste doen? Als ik het op internet zoek, zijn de meningen nogal verdeeld… En zou het me veel extra kosten als ik het in Nederland laat omwisselen bij bijv. GWK Travelex?

Je kunt gelukkig last minute altijd op Schiphol altijd nog naar een ABN of idd een GWK lopen om het te laten wisselen. Volgens mij betaal je bij beide wel een bedrag voor het wisselen. Ik heb hier iets gevonden van ABN:

De kosten zijn: € 3,25 + wisselkoersopslag per transactie. Boven € 200,- worden geen vaste kosten berekend.

Wisselkoersopslag: de (administratie)kosten die in rekening worden gebracht voor het omwisselen van vreemde valuta naar euro’s.

Ahh oke thanks, dus het kost me niet heel veel geld ofzo? Ik heb al niet zoveel :'D

Ik zou het gewoon op je pinpas zetten en bij aankomst op het vliegveld bij de automaat het geld in ponden pinnen. Dat kost je niet zoveel geld…

Ik had het gepind op zo’n speciaal pinautomaat op het station/vliegveld en dat kostte niks.

Ja idd, gewoon pinnen daar! Goedkoper en dan loop je ook niet met zo’n smak geld op zak.

Als je het contant laat omwisselen kost het altijd meer dan als je het in Engeland pint (danwel uit de muur danwel al je aankopen/uitgaven met de pin doen).

Je kunt ook gewoon in London dat geld opnemen. Kost ook niks extra’s. :wink: