Geld doneren aan goed doel met mobiel abonnement?

Excuus als er een topic bestaat waar je met vragen over je mobiele abonnement terecht kunt, maar ik kon hem helaas niet vinden. Vandaar even dit topic.

Ik zou graag via een sms geld willen doneren aan een goed doel, maar vraag me af hoe het zit met de betaling als je een abonnement hebt (voor de info: ik heb een abonnement met 100 belminuten + 100 smsjes /maand, en internet natuurlijk). Vroeger, toen ik prepaid had, steunde ik goede doelen ook al door smsjes te sturen, maar dat ging wat gemakkelijker want dan ging er gewoon een bepaald bedrag van je tegoed af. Betaal je, als je een abonnement hebt, het bedrag wat je wil doneren zelf (dus wordt dit aan je maandelijkse rekening toegevoegd), of valt dit onder je abonnement waardoor je niks hoeft te betalen?

Eerst leek het me logisch dat je hier zelf voor moet betalen, maar een vriendin van me heeft wel eens gezegd dat ze haar maandelijkse smsbundel opmaakt door geld te doneren aan goede doelen (omdat deze bundel de volgende maand toch weer wordt vernieuwd), en hiervoor nooit extra’s hoefde te betalen.

Heeft iemand van jullie hier ook ervaring mee?

(Het gaat me trouwens puur om de nieuwsgierigheid, niet om de gierigheid :’) Ik was sowieso van plan om te gaan doneren.)

Iemand een idee?

Ik betaal zelf altijd extra daarvoor. Dus mijn abo kosten + het bedrag wat je dan doneert.

Oke, bedankt voor je antwoord! Dan is m’n vermoeden bevestigd.

Waarschijnlijk heeft die vriendin van me dan toch een ander soort abonnement.

Oud topic, slotje