geld crisis!

hi allemaal =),

ik wordt binnenkort 16 en ik krijg dus een scooter van me moeder en mn oom. Maar mijn moeder zegt dus net dat ik zelf mijn rijbewijs moet betalen(350 euro!). Dat vind ik niet zo erg, maar ik ben op 8 augustus jarig en dat is al heel snel en ik wil natuurlijk meteen op mn scooter rijden en ik ben dus nu helemaal blut… Weten jullie misschien een baantje waar je goed mee kan verdienen (aub niet vakken vullen of kruidvat of zoiets).
dank je wel
xxx ClaireO

ps. ik weet niet of er al zo’n forum is, maar er is nogal haast bij en ik heb nu helaas geen tijd om heel de site uit te pluizen…

Ja ik dacht aan appie vakkenvullen? Maar dat wil je niet :’)

Ik weet dat ik stom ben als ik dit ga zeggen, maar er zijn hier al genoeg topics over. Gewoon even de tijd nemen om rustig te zoeken, en niet klakkeloos een nieuw topic openen.

Maar om op jou vraag antwoord te geven, ga gewoon langs winkels in jouw buurt, en vraag of ze nog een vakantiekracht zoeken, doh.

zoek een winkel waar je op zondag kan werken, dan verdien je dubbel zoveel.
meeste supermarkten zijn ook op zondag open nu.

Verder oppasbaantje verdiende ik altijd veel mee, kan je doen naast je andere baantje als je die hebt?
Dingen verkopen op marktplaats, alles is meegenomen.

Ga bij een pofferie (poffertjes kraam) werken,
daar verdien je echt heeel erg goed!
Of in de kas als zomerbaantje, verdient ook
best lekker volgens mij…

vraag geld voor je verjaardag en gebruik dat :slightly_smiling_face:

In België verdien je echt heel veel als je in een fabriek gaat werken (autofabriek, koekjesfabriek, fruitsorteerfabriek,…). Misschien is dat in Nederland ook zo? Voor sommige fabrieken moet je wel 18 zijn, voor andere dan weer niet.

Bijbaantjes / ik-zoek-werk topic.