'Geld besparen + verdienen'-tips

Post hier je geld bespaar en verdien tips :slightly_smiling_face:

Tip 1: Heb je nog geen baantje? Zoek er één.
Tip 2: Verkoop alles wat je niet meer nodig hebt op Marktplaats
Tip 3: Stop al het kleingeld, dat je bijvoorbeeld over hebt na het shoppen, in een potje. Zo heb je altijd nog wat geld achter de hand zonder dat je hoeft te pinnen :slightly_smiling_face:
Tip 4: Vraag of je klusjes mag doen voor geld, en doe het verdiende geld in een spaarpot.
Tip 5: Koop geen onnodig eten bijv. op school en in de stad, dat heb je thuis ook in de kast liggen.
Tip 6: Niet beginnen met geld lenen! Als je dat wel doet heb je niet door dat je hartstikke blut bent. Je moet je erbij neerleggen dat je écht niet meer kan besteden.
Tip 7: Ga eens creatief doen: maak zelf sieraden, t-shirts, sleutelhangers, tekeningen (verzin wat leuks) en verkoop het! Met winst natuurlijk.
Tip 8: Doe mee aan wedstrijden van jouw sport of hobby, waarbij je geld kunt winnen.
Tip 9: Wees kritisch met wat je koopt. Heb je niet thuis al een lipgloss liggen die er superhard op lijkt? Laten liggen dan! Eigenlijk is er maar heel weinig wat je echt nodig hebt. Als je hebt gecheckt of je het wel echt nodig hebt, vergelijk dan ook ff de prijzen in verschillende winkels voor je het koopt.
Tip 10: Neem een spaarpot die niet open kan, dan blijft het ook echt een spaarpot. Dat je er niet elke keer geld uit kan halen…
Tip 11: Zorg dat je altijd een bepaald bedrag op je rekening hebt staan, bijvoorbeeld 100 euro, waar je absoluut niet onder mag komen (dus 100 euro is dan 0 euro). Dat is dan voor noodgevallen.
Tip 12: Ga met je (o zo goede) rapport langs je familie :stuck_out_tongue:

1. Verkoop alles wat je niet nodig hebt op marktplaats.

altijd als je klein geld hebt , doe het dan in een pot ! zolas b.v na het shoppen of nog wat klein geld van je moeder ! en zo heb je snel wat meer geld !
ik doe het ook ! ik had vorige keer iets van 10 euro aan klein geld !

pff ik zit ook krap bij kas,
en kan ook niet aan werk komen ( klote ecconomie crissis ) en als ik geld heb, ziekefons & telefoon eraf en dan ben ik blut :s maargoed…

op http://www.nibudjong.nl staan wel goede tips :slightly_smiling_face:

Ik heb een probleem met m’n rug én ben nog vijftien, dus een baantje is niet bepaald makkelijk gevonden.

Elke keer als ik voor iets wil sparen, doe ik de helft van het geld dat ik ‘verdien’ (met m’n geweldige oppassen en badkamer schoonmaken XD) in een potje, dus na een tijdje heb je dan genoeg geld, als het niet te duur is. Dan heb je én geld in je spaarpot én datgene wat je wilde kopen :]. Met dure dingen is het best handig als je een baantje hebt, anders ben je echt een jaar bezig.

Verder kun je best vragen of je klusjes in het huis mag doen voor geld. Ik doe elke zaterdag de badkamer en krijg dan vier euro. Als je nou én de badkamer én stofzuigt én afstoft, eens per week, heb je een klein extraatje.

Verder niet onnodig geld uitgeven aan eten ofzo. Dat heb je thuis wel in de kast liggen. En geen geld lenen. Echt, ik spreek uit ervaring :’).

Maak zelf dingen zoals t’shirts, knuffeltjes en sieraden en verkoop het.

Dat is vervelend! Ik had zelf ook al zo’n moeite met een baan vinden… Daarom blijf ik gewoon lekker vakken vullen :stuck_out_tongue:
Maar, goeie tips!

mijn baantje kreeg ik gelukkig aangeboden…
ik ben 15. en verdien 4 euro per uur.

Heeft iemand nog een creatief idee?

je bij alles afvragen of je het nu echt wel nodig hebt. heb je bv al niet een lipgloss die er superhard op lijkt? laten liggen dan!

kijk eerst even rond voor je iets koopt. sommige winkels zijn goedkoper dan anderen of ze doen een leuke actie waarmee je geld bespaart. ook als je eten moet kopen enzo kan de winkel veel verschil uitmaken (bv colruyt is véél goedkoper dan delhaize)

upje ! :stuck_out_tongue:

Zorg dat je altijd geld op je rekening hebt. bij mij staat er standaard honder euro op en daar ga ik niet onder. honder is zeg maar mijn 0. dus als er iets dan inneens kapot gaat of vervangen moet worden heb je er altijd geld voor.

Iemand ook tips voor een meisje van 13 (bijna 14) jaar die ook meer geld wilt verdienen?

Ga met je rapport bij je familieleden langs :’]

en dan maar hopen dat je een goed rapport hebt
en anders kan je m inscannen veranderen in photoshop
uitprinten en dan langs gaan :'D

spaarpot: neem een spaarpot die niet open kan, anders kan je heel snel “ff” geld pakken :slightly_smiling_face:

wat doe jij voor werk dan?
ik ben 17 en verdien net 4 euro per uur :S

Oke ik heb nog een tip;

Doe eens een keer rustig met smsen en bellen. Vaak sturen meisjes een hele hoop onzinberichten naar elkaar wat eigenlijk nergens over gaat. Stuur een tijdje alleen smsjes die echt belangrijk zijn.

[b]Ik heb nog een tip:

Er zijn een hoop manieren om geld te besparen. Zo kun je bijvoorbeeld tweedehands artikelen kopen of een beroep doen op kennissen waarvan je spullen kunt lenen. Dure attractieparken zijn te vervangen door andere leuke, goedkope uitjes en ook de feestdagen hoeven niet zoveel geld te kosten.[/b]

:slightly_smiling_face:

Je kan dacht ik ook gratis naar zo’n tvshow gaan, als publiek :slightly_smiling_face:
Moet je eventjes voor googleen maar dan heb je wel een gratis dagje uit :wink: