gekwetst door beste vriendin

Ik weet niet of er hier al een topic over is maar ik ben zo triest dat ik dringend advies nodig heb. Sinds het 1ste middelbaar had ik een beste vriendin. We spraken veel af en gingen samen op reis. In het 3de middelbaar zijn we van richting veranderd, we zaten nog wel op dezelfde school maar niet meer in dezelfde klas. Dit gaf geen problemen want we bleven namelijk afspreken en op reis gaan. Vanaf het 5de middelbaar was het zo dat als ik haar nog wou zien buiten school, ik zelf altijd het initiatief moest nemen om met haar af te spreken. Zij nodigde mij nooit uit en ik hoorde niets van haar. Ze had ondertussen ook andere vriendinnen uit haar klas. ‘S middags gingen we met zijn allen samen eten maar ik kon het niet goed vinden met haar nieuwe vriendinnen, toch zei ik hier niets over. Ik voelde gewoon dat ze mij niet mochten omdat ik niet graag uitga en zij gingen bijna elk weekend uit. Nu zit ik op de unief en ik had gedacht dat de pijn en ontgoocheling hierover zou verdwijnen maar ik mis mijn beste vriendin nog altijd even veel. Ik wordt kwaad als ik weer eens een foto van haar op facebook zie met die andere “vriendinnen” waar er dan tekstjes bij staan zoals, “you know who always will matter and who never did”. Ik heb het gevoel dat zij ons uit elkaar hebben gedreven. Onlangs kreeg ik tot mijn grote verrassing een bericht van haar om samen eens iets te gaan drinken. Ik zat in mijn examens en zei wanneer ik vrij was en ze zei dat ze nog iets ging laten weten. Dat heeft ze dus nooit meer gedaan en op facebook zie ik foto’s van haar met die anderen op café. Dit alles breekt mijn hart want zij is altijd mijn enige goede vriendin geweest. Heeft er soms iemand tips hoe ik dit kan loslaten want ik ben hier elke dag triest over en ik weet niet meer wat ik moet doen :’(.

Haar facebook niet bekijken, zal al veel helpen denk ik.

Ik kijk niet echt op haar facebook maar zie die posts op de startpagina, ik wil ook niet mijn fb verwijderen of haar als vriend verwijderen want dat krijg ik niet over mijn hart :s Ik mis haar daarvoor te veel

heeft er nog iemand tips?

Ik heb precies hetzelfde, maar ik mis haar totaal niet nu. Ben er namelijk achter gekomen dat ze mij dingen heeft geflikt die een echte vriendin nooit doet… Ondanks dat ik wel leuke tijden die ik met dr had mis, wil ik niet meer met haar om gaan.

In jouw geval is het wel even wat anders, omdat ze nooit iets lulligs gedaan heeft toch? (behalve geen initiatief nemen dan), dus ik zou best nog een x met haar wat drinken. Gewoon opbellen en dan wat drinken. Als ze zegt: waarom zien we elkaar nooit meer? Dan zeg je gewoon wat je hier boven ook hebt staan.

Succes iig! xx

Niet meer op haar facebook kijken en een leuk leven maken zonder haar.

Mensen groeien nu eenmaal soms uit elkaar, dat hoeft niet per se iemands schuld te zijn.

Oei Thyrax dat is wel nog veel erger dan mijn situatie. het spijt me voor u :frowning_face:. Wel nee bij mij heeft ze niet echt iets lullig gedaan behalve dan een keer dat ze me meevroeg naar een fuif en na 5 minuten ofso was ze al weg met zo’n andere “vriendin” en liet ze me alleen terwijl ik niemand kende :s. Ja afspreken is inderdaad het slimste. Alleen is het zo dat ze dan ook altijd die andere “vriendinnen” meevraagt. Ik twijfel wel hoor. Alvast bedankt!

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt!! Gelukkig gaat het nu beter tussen mij en m’n vriendin.

Stap 1 is gewoon echt door het met haar erover te hebben. Je moet eerlijk zeggen dat je je gekwetst/vervangen voelt. Hoe moeilijk het ook is ik raad je het echt aan om te doen. Als ze een echte vriendin van je is begrijpt ze het en kunnen jullie het samen oplossen.
Spreek bijvoorbeeld af om elke zondag met elkaar af te spreken.

Begrijpt ze het niet dan moet je haar loslaten. Ze is het dan niet waard! Ga op zoek naar andere vriendinnen die van dezelfde dingen als jij houden! En je hoeft jullie tijd samen echt niet te vergeten! Ze is gewoon veranderd. Maak een nieuwe start!

Heel veel sterkte en succes!!

Tja… als je ouder wordt groei je (vaak) op een gegeven moment uit elkaar. Het beste wat je kunt doen imo is je erover heen zetten. Richt je op andere mensen en houdt het contact met haar oppervlakkig, dan word je ook minder snel gekwetst.

bedankt iedereen! Xx

Dit precies is dus ook aan de hand bij mij! Naja, soortgelijks dan. Ik snap dat je dit moeilijk los kan laten, jullie zijn samen opgegroeid En dan wil je zo’n vriendschap dus niet kwijt. Ik zou weer gaan afspreken met haar, nodig der uit naar feestjes waar je ook naar toe gaat, samen naar de bioscoop of weer samen op reis? Succes!

ok even een update

ik heb terug contact opgenomen via de facebookchat. Ik had gezien dat ze ziek wa en vroeg hoe het met haar was. Ik zei tegen haar dat ik me eenzaam voelde en dat ik niet echt vrienden had op school. Ze zei dat alles wel in orde zou komen enz. en daarna niets meer. De dag erna had ze op haar facebook haar profielfoto veranderd met zij en die vrienden van haar waarmee ik niet overeenkom, ze postte ook zo bij hun van ja we moeten nog eens afspreken enzo. Bij mij heeft ze zo iets helemaal niets gezegd. Pfff het is mij nu echt beu hoor.

Ik zou er nu helemaal ermee kappen,en geen contact meer met haar zoeken
dit helemaal niet meer waard.

zij heeft nu zelf laten weten dat met haar prima is en dat het goed gaat,en dat ze duidelijk maakt dat ze niks los maakt of jullie nog leuke dingen met elkaar gaan doen.

ik zou je bezig houden op de toekomst.

Ja je hebt gelijk! Dat ga ik doen, ik ga er geen energie meer insteken als alles toch van mijn kant moet komen. Ik zie er ook teveel van af dus ik kap er gewoon mee

ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik vind het wel jammer dat we nu niet meer met elkaar omgaan, maar als ik eerlijk ben passen we ook helemaal niet bij elkaar. En om die reden wil ik haar eigenlijk ook helemaal niet als vriendin hebben. Je wíl toch ook geen vriendinnen met iemand zijn die je zo slecht behandeld? Zo zie ik het. Ik ben haar liever kwijt dan rijk en daarom heb ik de situatie maar geaccepteerd. En vergeet niet dat een vriendschap van twee kanten moet komen, je kan iemand niet dwingen vriendinnen met je te zijn.

Sorry hoor, maar je stelt je ook wel heel zielig en zwak (en afhankelijk) op. Dan stoot je mensen juist af.

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens, ik heb mijn hart gelucht zoals dat normaal zou moeten kunnen bij een vriendin …

helemaal mee eens. ik verspil hier te veel tijd, energie mee en het doet mijn emoties niets goed