Gekleurde afscheiding.

Hoi Hoi,

Ik heb een vraag. Ik slik nu ongeveer 2,5 jaar de pil. Het eerste jaar ging prima, daarna merkte is toch dat mijn lichaam niet meer wilde mee werken. Ondanks dat ik nog de pil slikte, scheidde mijn lichaam zoveel oud bloed (bruin van kleur) af. Ik heb 2 weken van de 3 last van bruine afscheiding, naast de ene week stopweek. Ik ben langs de dokter geweest, of het een optie was om een andere pil te krijgen, deze meldde mij dat dit normaal was en een hormonale reactie was. Ik heb een vriend dus regelmatig seks en toch schaam ik me een beetje van de kleur die vrijkomt bij de seks. Zijn er meer meiden die hier last van hebben? of misschien een oplossing?

Kus

Toch een andere pil/ander anticonceptiemiddel. Is het alleen tijdens de seks? Vind het een beetje raar van je huisarts dat hij zegt dat het ‘‘normaal’’ is. Als jij er toch last van hebt…

Ik heb van de week ook een soort bruine afscheiding gehad, eerlijk gezegd wist ik niet dat dat kon komen doordat je lichaam oud bloed afscheidt. Ik heb de huidige pil al 6 jaar maar zit er wel over te denken om ook over te stappen.

Dan zou ik met de pil stoppen. Ik had ook verschrikkelijke problemen met de pil, bloedingen, stemmingswisselingen, benauwdheid. Toen kreeg ik een andere pil en hetzelfde. Ook soms gekleurde afscheiding net als met de implanon. Nu gebruik ik niks en gewoon condooms en dat gaat perfect.

oke, ik denk wel dat ik de pil wil blijven houden. Maar het is wel fijn om te weten dat ik niet de enigste ben…

hi!
Ja ik heb dat ook wel eens na mn stopweek een paar dagen. Niet altijd maar soms ook langer. Ik weet niet precies waar het aan ligt. Misschien zoiets als weerstand?