Gekke dingen die je je afvraagt

Ik vraag me af of jullie ook soms van die stomme vragen hebt die soms een beetje beschamend zijn om te vragen :slightly_smiling_face:
Bijvoorbeeld:

• Als je jezelf in je gezicht slaat en het doet pijn, ben je dan sterk of zwak?

• Waarom hebben mannen tepels?

• Waarom heet Groenland Groenland? Want het is wit…

• Als onze knieën andersom zaten, hoe zouden onze stoelen er dan uitzien?

• Als je probeert te falen en je slaagt, wat van de twee heb je dan gedaan?

• Hoe vervoer je een giraffe?

Liefs Julia

Waarom heb je schaamhaar?

Hoe oud is Sinterklaas nou daadwerkelijk?

• Als je jezelf in je gezicht slaat en het doet pijn, ben je dan sterk of zwak?
    Sowieso niet zwak want het ligt aan je pijngrens. Sterk ook niet persee want iemand (zoals ik bijv) kan al pijn hebben van een klein tikje terwijl de ander bij een vuist op zn kaak nog niks voelt.

• Waarom hebben mannen tepels?
    Tepels worden in de baarmoeder ‘ontwikkeld’ al voordat het geslacht bepaald is.

oké dit is niet het vraag en antwoord topic maar ik wou even slim doen :"")

Ghehe, deze twee weet ik volgens mij. Mannen hebben tepels omdat als we nog een klomp cellen zijn ofzo iedereen twee X (meisjding) chromosomen heeft, later komt pas de Y (jongensding) (XX = meisje, XY = jongen)

en die van Groenland had te maken met de Vikingen ofzo die andere mensen om de tuin wilden leiden.
Ik weet trouwens niet of mijn informatie klopt, ik dacht het ooit gelezen te hebben hahah.

Oh en als dit topic niet bedoeld was om antwoorden te geven, pech dan, heb het nu al gedaan :stuck_out_tongue:

Leuk topic!

• Hoe zetten mensen de bordjes met “Niet op het gras lopen” in de grasperken?

• Waarom plakt lijm niet aan de binnenkant van de tube?

• Toen de mens ontdekte dat melk van koeien kwam, waarmee dacht hij dan dat hij bezig was?

hier dacht ik laatst ook over na en dit is echt zo’n super bekende vraag maar ik heb het verlossende antwoord:

hij zag het kalf drinken.

denk ik.

als je van zwemmen slank word, wat doet een walvis dan verkeerd?

zouden ze in een theefabriek ook koffiepauze hebben?

Hoe het zou zijn als je niet was geboren
Ik word echt gek van die gedachte dat je helemaal niks denkt en ziet en hoort en bah

Zouden Chinezen minder zien? Meer in de breedte maar minder in de ‘hoogte’ zeg maar.

deze 3 hahaha

Oh ja, klinkt wel logisch haha

Hoe kan het dat mijn wasmachine maar sokken blijft eten??

Het was iets in deze trans:

Iemand had het land Groenland maar kon er niets mee, omdat er natuurlijk allemaal sneeuw en ijs lag. Om het aantrekkelijker te maken voor anderen noemde hij het Groenland, vol met grasheuvels en bloemetjes (klopt dus niet). Hij probeerde via een leuke naam iemand anders Groenland te geven, in ruil voor een ander land.

Ik vind het ook een hele vieze gedachte hoe de mens er ooit opkwam een ei te eten. :’) Ik bedoel maar, het komt uit een kip zijn achterste en uiteindelijk komt er een kuiken uit.

Hoe kan het dat die kleurtjes van de tandenpasta zo goed blijven en al knijp je heel die tube fijn, de kleurtjes blijven keurig in streepjes en het word geen gemengde kleur ofzo.

Waarom heeft een tankstation dat 24 uur per dag open is een slot?
Waarom zitten er in een vliegtuig zwemvesten en geen parachutes?
Waarom geeft een antwoordapparaat nooit antwoord?
Heeft een vlieg longen?
Plassen vissen in water? :wink:
enz… enz… :bored:

volgens mij plassen vissen niet, maar poepen wel :beer:

en als ze uberhaupt plassen, doen ze dat in het water (neem ik aan)

het lijkt me raar als een vis ineens uit zijn kom springt, even naar een wc loopt en daarna weer terug in zijn kom duikt ;’)