gekke betekenissen verzinnen!

Hé, leuk dat jullie op dit topic hebben geklikt, nu kun je meedoen aan een onzinspelletje die toch wel leuk is (vind ik!)

uitleg!
Ik verzin hier een woord. Mijn woord is bijvoorbeeld ‘huilarpje’. Diegene die na mij reageert, die gaat een betekenis verzinnen voor dat vreemde woord ‘huilarpje’. Wees origineel! Voorbeeld: een huilarpje is een volwassen mens die wel eens huilt terwijl hij/zij harp speelt. De tranen vallen dan op de harp waardoor de harp kapot gaat. Huilarp-mensen zijn dus meestal mensen met kapotte harpen.

dit heb ik even zo verzonnen, maarrr… Kunnen jullie ook een leuke/gekke/originele betekenis verzinnen, bij mijn woord?
Mijn woord is: “Krioelbomper”.

Wanneer je een betekenis hebt verzonnen, kom dan weer met een nieuw woord die je zomaar even bedacht hebt. Dan kan diegene na jou weer een betekenis verzinnen… veel plezier & succes…

verzin wat mensen :grinning:

Lijkt me een heel leuk spelletje. ff denken krioelbomper…
Een arrogant iemand die een die een blunder begaat en dus voor schut staat.
Het volgende woord is Smoelabolle.

^ :stuck_out_tongue:

Smoelabolle is een persoon met overgewicht, maar desondanks dat, heeft de persoon een erg veel zelfvertrouwen en een erg brutale smoel.

Pioloridokori?

Oo wat een moeilijk woord kan het haast niet uitspreken. Pioloridokori is een italiaanse roomsaus met kippenlevertjes. Nu het volgende woord mintieano.

Een mintieano is een gevaarlijk stuk berg midden in de Alpen waar vaak mensen plotseling vermist zijn, er gaat een gerucht dat er een enorm harig alpenmonster woont.

Blorkendig

Blorkendig is een erg ellendige vorm van griep waarbij je constant blork zegt, deze vorm van griep kan extreem vervelend zijn voor de medemens.

Heingeleren.

Heingeleren is een taal die buiten aardse wezens spreken.

blacktommen

Blacktommen zijn tomboys die zwart werk doen.

Grindosumikado

Mikado met mensen in het grint (:

kanarana

Kanarana betekend Canada in een vreemde taal.

Zuinton?

Zuinton is een verbastering van de naam Zuinige Toon, die dus aan een zuinig iemand werd gegeven. Nu is het een scheldwoord als iemand geen geld wil geven.

Pintragho

Iemand die erg traag aan het pinnen is

Liorara

Dat betekend in het Italiaans dat je een raar -vreemd- persoon bent.

Pethoria

Pethoria is een meisjesnaam (die meestal wordt vernaamd aan Joodse of Christelijke gelovigen).

Lonspromy

lonspromy is een manier waarop je van de duikplank afspringt, het lijkt op een bommetje maar het is de bedoeling dat je op je hoofd valt.

hinketora

hahaha geniaal topic :’) ik ben beetje inspiratieloos maarja xd.

hinketora is een het hinkelen dat de holbewoners graag deden.

bladonkarianies.

Bladonkanrianies: vogelsoort, familie van de kanarie. Komt alleen voor op Madagaskar. Te herkennen aan zijn rood, blonde (Bladone) kleur veren.

Sipmeteriet

Sipmeteriet is een krachtige meteoor dat abnormaal groot is, en dus kun je het gemakkelijk spotten in de hemel als het valt.

Rozimidarique