Gek worden thuis

Hoi meiden, mijn vriend en ik zijn al redelijk lang samen. We wonen alleen nog allebei thuis en zijn dus aan regels gebonden. We mogen niet naar boven en zitten dus altijd met de helr familie beneden op de bank te hangen. Ik merk dat ik helemaal gek wordt omdat ik nooit eens alleen ben en ook nooit alleen met hem. En dat bank hangen ben ik ook zat. Nou gingen we eerder gewoon altijd wandelen of een stuk rijden zodat we gewoon met zn tweeen konden kletsen zonder dat iemand zich gelijk mengt in ons gesprek. Dit doen we nu echter wel heel vaak en is dus ook beetje saai. Hebben jullie nog ideeën wat we zouden kunnen doen? (huis kopen is helaas nog geen optie).

Waarom thuis zitten? Jullie kunnen toch andere dingen doen? Zoals uiteten, naar de bios of ergens anders heen?

Waarschijnlijk is dit niet echt een behulpzame reactie, maargoed. Je bent dus zelden alleen met je vriend? Jullie kunnen niet eens samen op elkaars kamer zitten? Ik zou daar na een tijdje echt helemaal gek van worden. Ik vind de familie van mijn vriend hartstikke aardig, maar het is logisch dat je ook samen tijd door wil brengen en sommige dingen bespreek je nu eenmaal alleen als je met z’n tweeën bent. Als jullie net samen zijn kan ik dat nog wel begrijpen, maar jullie zijn zoals je zelf zegt al redelijk lang samen. Als jullie 14 zijn, is het ook nog te begrijpen. Maar ik heb het idee dat je ietsje ouder bent. Is het misschien geen idee om hierover te praten met jouw/zijn ouders?

22 en 24 toch? Waarom mag je niet boven zitten?

Wat is de reden dat het niet mag?

Idd, wat is de reden dat jullie niet alleen mogen zijn? En hoe oud zijn jullie?
Zoals Crystal zegt, als jullie 14 zijn snap ik het wel. Maar als jullie echt een stuk ouder zijn vind ik het heel erg vreemd. Ga anders met je ouders in gesprek wat de reden is dat jullie niet alleen mogen zijn. Zijn ze bijvoorbeeld bang dat jullie de hele tijd boven zitten met de deur dicht, spreek dan af dat de deur open zal zijn. Dan kom je je ouders tegemoet.
Ik zeg nu maar wat want ik heb geen idee waarom jullie niet alleen mogen zijn…

Ik zou in gesprek gaan met jouw ouders en hij met de zijne.

Waarom mag het niet dan en hoe oud zijn jullie? Ga anders een dagje weg oid ga samen op een sport?

Zelfde probleem met mijn schoonouders, we zijn beide 18…

Zelfde vraag dan, waarom mag het niet?

Had dit ook bij mijn schoonouders (18-22). Reden onbekend. Kom er nou vrijwel niet meer

nc

We zijn inderdaad 23 en 24 jaar. We zijn helaas al erg vaak met ze in gesprek gegaan naar een duidelijk argument waarom het niet mag hebben we nooit gekregen. Bespreken heeft dus echt geen zin. Dus ik probeer een beetje een oplossing te vinden in dingen buiten de deur te doen maar mn inspiratie is op en tegelijkertijd lijkt het mij heel fijn om ook gewoon samen niet perse gedwongen te worden om niet thuis te zijn.