GEK van schoonmoeder!

echt waar ik weet niet waarom de moeder van mijn vriend een spuughekel aan mij heeft maar daar kan ik helaas niets aan doen. misschien heb ik wel verkeerd der hand geschud? wie weet?! maar even bij het onderwerp te blijven. mijn schoonmoeder heeft dus zo’n hekel kennelijk aan me dat ze zijn mobiel voor een hele lange tijd heeft afgepakt (zodat hij niet met me kan praten) zorgde er voor dat ze hem chanteerden zodat hij niet naar mijn 18de verjaardag kon en verzint alles om mij zwart te maken voor andere mensen die zij kent! serieus ik heb echt hulp nodig want ik word letterlijk G-E-K hier. mijn vriend zit hierdoor echt helemaal in de knoop en zei zelfs letterlijk dat hij het leven niet meer zag zitten. dit vind ik echt heel erg maar nog erger is dat ik het nog eens gevaarlijk gaat vinden omdat hij best emotioneel is ingesteld en wie weet wat hij wel niet doet na dat hij zo iets straks zegt! serieus ik heb hier echt hulp voor nodig want ik ben letterlijk de wanhoop na bij :'c

Misschien moet hij eens met zijn moeder gaan praten.

dat doet hij elke dag, elke dag word er tegen hem gezegd dat hij het uit moet maken, gekleineerd. en elke dag heeft hij knallende ruzie om mij. hij heeft het een miljoen keer tegen der gezegd maar zij wilt het niet geloven. ze zegt letterlijk dat hij niet verlieft op me is… wie is zij om te zeggen wat hij voelt… 0.0

Hoe oud is hij?

over 5 dagen word hij 18, moet je nagaan hoe erg :pensive:

Weet zijn moeder ook dat hij het leven niet meer ziet zitten zo?

zal zeker wel, hij is best emotioneel dus zal wel elke dag er om huilen.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg dit is, maar kan het niet ook een beetje aan jezelf liggen?

daar heb ik ook heel lang over na gedacht, en ik wil niet ijdel zijn of zo maar ik heb haar echt helemaal niks aan gedaan wat mis kan zijn. ik was altijd beleeft, zij altijd wat goed was en luisterde keer op keer naar verhalen die echt 5 keer achter elkaar verteld werden en die niks anders waren als dat er voor. sorry maar dan kan je geen betere schoondochter hebben lijkt me xD ik heb zelfs een taart voor hen gebakken toen me vriend geslaagd was 0.0

Ja ik snap het. Het lijkt niet alsof je een slecht mens bent ofzo dus als ik dit lees snap ik ook niet wat haar probleem is. Maar bij mij is ongeveer hetzelfde gebeurd, maar dan had mijn ex-vriend een probleem met mijn moeder. Ik stond er echt tussenin en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en het uitgemaakt met mijn vriend. Daarna ging ik m’n moeder pas echt begrijpen. Ik probeer echt niet te zeggen dat je vriend het moet uitmaken, maar er kan wel een onderliggende reden zijn. Misschien is zij bang dat ze hem kwijt raakt door jou. Kan jij niet eens proberen met haar te praten? Ik zou sowieso proberen gewoon normaal te doen tegen en over haar, dan gaat ze misschien vanzelf normaal terug doen. Mijn vriend heeft de ergste dingen gezegd over mijn moeder en dat heeft mij zelf echt kapot gemaakt. Dus 1 tip, hoe boos je ook op haar bent, ga niet te erg zeuren tegen je vriend want dat maakt het voor hem alleen nog maar moeilijker, en dat is het al, geloof me.

ik heb mijn schoonmoeder nooit beledigd, het is echt een maand of 2 dat ik daar ben geweest. ik denk ook idd dat ze bang is om hem kwijd te raken. ik dacht er ook over na om het misschien uit te maken, alleen al omdat ik gewoon niet wil dat hij zo met zijn moeder in huis moet leven, eveneens voor haar. ik heb echt alle respect voor haar, want ze heeft het een hele tijd alleen moeten redden. maar dan snap ik het niet dat ze geen respect heeft naar mij toe, terwijl ik der nooit wat kwaads heb aangedaan. kijk, ik kan het uit maken met mijn vriend maar dan zal hij er echt, maar dan ook echt kapot van zijn, en dan zou hij helemaal levens gevaarlijke taferelen kunnen gaan ondernemen. want ik ben eigenlijk nog de enige die hij heeft om op te steunen, de enige waar hij zijn hart kan luchten. hij zegt ook vaak genoeg dat hij niet weet wat hij zonder mij zou moeten. ik hou echt mega veel van hem en het doet echt pijn om er aan te denken om het uit te maken, maar soms lijkt het wel het beste wat er is, voor hem en miss ook voor mij. alleen ben echt bang voor de gevolgen. toch best erg dat je omdat een moeder zo je relatie probeert te vergallen het overweegt uit te maken :'c

ik kan hem niet nu laten vallen, niet nu dat hij al zover ruzie om mij heeft gekregen dat daar door alles kapot blijkt te gaan. dan heeft hij niet mij meer maar ook zijn familie niet meer :'c

Ik snap haar ook wel. Ze heeft het alleen moeten redden samen met haar zoon, en nu kom jij in zijn leven, terwijl hij misschien wel haar steun is. Ze is jaloers op jullie relatie en ik vind het echt heel lief dat je zelfs overwogen hebt het uit te maken, omdat dat beter is voor haar en ook voor jou misschien maar dat is denk ik ook niet de oplossing. Ik weet niet zo goed wat je kan doen maar ik zou wel vragen aan je vriend of hij er wat aan wil veranderen. Praten helpt niet, dan kan hij misschien andere dingen bedenken. Hij kent z’n moeder het beste.

Oh, klinkt net als mijn ouders, alleen waren de ouders van mijn moeder zo negatief over haar tegenover mijn pa. Zij heeft ze uiteindelijk dan ook verlaten…

echt ik zou zo graag met hem willen praten, alleen ze heeft het zo ver geschopt dat hij een aparte e-mail account heeft moeten aanmaken in de zorg dat zij zijn berichten niet afkijkt. hij is door haar bang om met me te praten. maar als ik bv haar was zou ik een rustig gesprek met me vriend aangaan zo van: kijk ik ben bang je kwijd te raken en heb dat liever niet, zou jij miss wat vaker hier kunnen zijn met haar? ofzo iets weetje. en ze heeft btw 2 zoons, mijn vriend is de oudste en zijn broertje is 12. ze houd hem door die angst zo klein dat hij nog voor de lol naar tomas de stoomlocomotief kijkt en dagelijks nijntje spullen koopt

god wat zou ik dat graag doen, maar ik ben bang dat zij niet voor reden vatbaar zou zijn en dat ze na ons gesprek gewoon helemaal zich zal afreageren op me vriend. en dat wil ik zoiezo voorkomen. en ze zal waarschijnlijk zo iets zeggen als: nee, stop, nee, ho. van die stopwoordjes, want die gebruikt ze ook bij hem wanneer ze iets niet aanstaan zonder ze een menig wilt horen (bv, uit, nee , nu, UIT!) Het is gewoon triest soms hoe ze hem afkat en vernederd waar iedereen bij is :'c

dr is maar een ding wat je kan doen wat het kan veranderen dat is met haar praten probeer een keer te blijven eten ?

Die schoonmoeder van je is bang om haar zoon los te laten; ze wil gewoon nog het moedertje spelen. Alles heeft zo’n beetje tijd nodig. Ga gewoon eens rustig met z’n tweetjes praten. Vraag haar waarom ze je niet mag. Ik weet wel zeker dat jullie hier samen uit komen. STERKTE!

Denk ook dat je het beste met haar kan praten, voor jou is dit niet leuk maar zo te lezen voor je vriend al helemaal niet…

Je vriend moet niet de verloren onschuld spelen met: ik zie het leven niet meer zitten. Come on, we zijn geen kleine kinderen.

Ik zou de stoute schoenen aantrekken en met schoonmoeder in gesprek gaan.
Vertel haar je gevoel en vraag haar oprecht waarom ze niet blij is met je.
Het zal een lastig gesprek worden, maar wel volwassen genoeg om haar dit te vragen.
Dan moet zij ook oprecht zijn en vertellen wat haar dwars zit.
Doe dit desnoods met je vriendje erbij en zijn vader als hij die heeft.

Hier klagen en gek worden heeft geen zin.
In gesprek gaan met haar!