Gek van jaloezie.

Elke dag denk ik hieraan, en elke dag maakt het mij weer onzekerder.

Mijn vriend was voor mij ontzettend verliefd op een meisje, maar zij was ‘te goed’ voor hem zoals hij het zelf zegt. Ze is precies het tegenovergestelde van mij: lang bruin stijl haar, dikke decolleté en gewoon superknap. Ook nog eens populair.

Maar goed, hij kon haar niet krijgen, maar hij verteld mij regelmatig over haar. De eerste keer dat hij over haar praatte zei hij: wil je een foto zien? Dit vond ik al raar… waarom zou ik dat willen? Maar ik heb na die tijd haar facebook opgezocht en nu kijk ik er dagelijks op. Mijn vriend zei ook dat ie zich seksueel tot haar aangetrokken heeft gevoeld en aan haar dacht om in ‘the mood’ te komen. (Dit allemaal voor mij hoor)

Maar het doet me telkens pijn omdat ie soms nog steeds over haar praat… en omdat ze zo mooi is én omdat ik haar nu soms zie lopen op mijn school.

Wat moet ik doen…? Soms denk ik gewoon: ik kan het beter uitmaken omdat hij nog aan haar denkt, maar dat is ook weer niet wat ik wil… want ik hou echt van hem en we hebben nu langer dan een jaar een relatie dus dat is ook niet zo’n beste optie, en ook geen geldige…

Alsjeblieft citeer dit niet want ik wil het misschien weghalen. Ik wil alleen wat meningen weten en wat ik kan doen…

Ik vind het nogal gek dat je vriend nog steeds over haar praat ondanks dat jullie ondertussen al meer dan een jaar een relatie hebben. Ik zou met hem hierover praten dat jij dit niet leuk vind, dat je er onzeker/jaloers/etc. van wordt. Het lijkt wel alsof jij nu tweede keus bent voor hem omdat hij haar niet kon krijgen, zo komt het op mij over. En dat kan knap vervelend voelen. Geef aan hoe je je voelt bij hem en als hij nog steeds over haar blijft praten, zou ik eens gaan nadenken of hij wel goed genoeg voor je is.

Dankjewel, hier heb ik echt heel veel aan. Gelukkig begrijpt iemand me!

En ik denk dat ik het gesprek maar eens aan moet gaan ja… dat wordt lastig.

Ik stel me de situatie zo voor en dan kan ik heel goed begrijpen hoe je je voelt! Heb het zelf nooit meegemaakt, maar het gevoel van tweede keus zijn lijkt me verschrikkelijk. Ik zou inderdaad sowieso het gesprek aangaan en echt duidelijk vertellen hoe je je voelt. Succes! :slightly_smiling_face:

Edit; dat is misschien lastig ja, maar wel noodzakelijk vind ik wil je nog langer met hem verder

ik zou met hem gaan praten inderdaad ! dat is het enige dat dingen in een relatie op kan lossen, en misschien betekent het wel helemaal niets maar misschien voelt hij diep van binnen nog wel iets voor hoor… maar voor sommige relaties/mensen waar je bijna een relatie mee had heb je soms gewoon een zwak die altijd zal blijven (helaas)… dus ik zou gewoon eerlijk op een rustige manier vertellen wat hoe jij er over denkt en waar je mee zit, en of hij daar rekening mee kan houden

Ik zie heel vaak topics van jou over je vriend/relatie. Weet je wel zeker dat je gelukkig met hem bent?

Als ik jou was zou ik een goed gesprek met hem beginnen en aangeven dat je hier niet gediend van bent. Het is duidelijk dat hij dat ene meisje niet los kan laten.
Je kan nog zo van die jongen houden, maar liefde moet van twee kanten komen.

Ik vind het belachelijk dat hij dit allemaal tegen je zegt… Dat je het nog pikt? Ik kan misschien nu hard klinken maar ik zou al laanngggg gemeld hebben dat hij nou wel eens over haar mag ophouden en als hij dit niet kan maar lekker in z’n uppie over haar gaat zitten nadenken… eerlijk waar… Prima, als hij zulke gedachten heeft. Maar ze zo open met jou bespreken, dat is toch belachelijk? Heeft die jongen geen filter ofzo? :hammer:

Nou even wat rustiger advies, haha. Praat er over met hem en zeg dat het gewoon eens klaar moet zijn, dat het jou onzeker maakt… maar leg hem ook eens de vraag voor of hij wel over haar heen is… Kies altijd voor je eigen geluk, laat jezelf niet ongelukkig worden door een kerel…